Andet multimedie
bentjuul 3670
Spørgsmål til PhotoShop
Fra : emj

Dato : 14-03-05 16:42

I PSP9 er der en glimrende funktion til at fjerne "Chromatic
Aberration" fra zoombilleder af tvivlsom kvalitet.
Eksempel kan ses her
http://kortlink.dk/steves-digicams/p7a
Hvor det er et 12xzoombillede fra Panasonic DMC-FZ10.

Har PS et værktøj, der kan klare den slags eller hvordan fjerner man
disse grimme kanter i PS?

Hilsen emj

Fra : Ronni Jonassen

Dato : 14-03-05 17:49

On 14/03/05 16:42, in article qsbb31li528rppkorrleeiour9jh0r46e6@4ax.com,
"emj" <emjnospam@stofanet.dk> wrote:

> [...]
> Hvor det er et 12xzoombillede fra Panasonic DMC-FZ10.
>
> Har PS et værktøj, der kan klare den slags eller hvordan fjerner man

Jeps

1. Zoom ind til 100%
2. Tryk ctrl+u eller æble+u
3. Vælg Magenta I fanebladet
4. sæt Saturation til omkring -80 og Lightness til omkring +16... Tilpas
evt. så det ser ordentligt ud.
5. Flyt slideren I bunden til den ene eller anden side indtil det bliver
helt perfekt.

Så er det klaret!

Mvh RoJo

Fra : emj

Dato : 14-03-05 19:20

Ronni Jonassen <rjonassen@hotmail.com> skrev::

>Så er det klaret!

Perfekt.
Det var jo ret enkelt, når bare man lige ved det
Hilsen emj

Fra : Jens Olsen

Dato : 14-03-05 19:53

On Mon, 14 Mar 2005 17:49:04 +0100, Ronni Jonassen
<rjonassen@hotmail.com> wrote:

>Jeps
>
>1. Zoom ind til 100%
>2. Tryk ctrl+u eller æble+u
>3. Vælg Magenta I fanebladet
>4. sæt Saturation til omkring -80 og Lightness til omkring +16... Tilpas
>evt. så det ser ordentligt ud.
>5. Flyt slideren I bunden til den ene eller anden side indtil det bliver
>helt perfekt.
>
>Så er det klaret!
>
>Mvh RoJo

Den virker sørme godt - bedre end når jeg plejer art sidde og nørkle
med svampen!

Jens

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 14-03-05 17:49

<http://groups-beta.google.com/group/dk.edb.grafik/msg/9725abd461bb9e42>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : emj

Dato : 14-03-05 19:19

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev::

><http://groups-beta.google.com/group/dk.edb.grafik/msg/9725abd461bb9e42>.

Panasonic DMC-FZ10. har ikke mulighed for RAW

Hilsen emj

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 14-03-05 20:54

emj skrev:

> Panasonic DMC-FZ10. har ikke mulighed for RAW

Nå, men så brug den anden metode, som er nævnt i samme tråd.
<http://www.google.com/groups?&as_umsgid=cc3luq.4e0.1@tgm.dyndns.dk>

--
Hilsen
Madsen

Fra : emj

Dato : 14-03-05 22:10

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev::

>Nå, men så brug den anden metode, som er nævnt i samme tråd.
><http://www.google.com/groups?&as_umsgid=cc3luq.4e0.1@tgm.dyndns.dk>

Ja og tak.
Hilsen emj