Andet multimedie
bentjuul 3670
photoshop - blend/feather
Fra : Christoffer

Dato : 12-03-05 17:05

Hej!
Jeg kan ikke helt hitte ud af hvordan jeg skal lave et billede som dette,
har prøvet mig frem med blend og feather men får ikke det ønsked resultat
(et billede af mig som giraf )

http://www.ihimlen.dk/images/hund.jpg

Tror selv jeg skulle bruge brush, men jeg har netop opdaget at jeg slet ikke
var så god med det tool som jeg selv troede, ihvertfald er resultatet aldrig
blevet godt!

Nogen der kender en metode eller har et link?

Mvh.
Christoffer

Fra : Ronni Jonassen

Dato : 13-03-05 13:59

On 12/03/05 17:04, in article
4233132e$0$18510$edfadb0f@dread14.news.tele.dk, "Christoffer"
<christoffer@buur.info> wrote:

> [...]
> blevet godt!
>
> Nogen der kender en metode eller har et link?

Hej Christoffer

Jeg tror faktisk den nemmeste måde er at benytte history brush.
Du skal bruge en blød brush... sæt evt. Opasity lidt ned.

åben "menneske billedet" og læg giraffen ovenpå I et nyt lag... sæt opsaity
til 50 så du kan skimte laget bagved så du kan placere og scalere så det
passer med øjnene... Og sæt så opasity til 100 igen.

Opret endnu et lag og vælg history brush... Nu begynder du så at male ovenpå
giraffen.

Og Voila.

Man kan også bruge Clone-stamp med samme indstillinger hvor du ikke behøver
at have billederne lag, men bare have begge åbne. Opret et klon på det ene
og mal på det andet... prøv dig frem og se hvad der virker bedst for dig.

Mvh RoJo