Andet multimedie
bentjuul 3670
integrere en GIF i et jpeg-billede
Fra : Peter Holm

Dato : 11-03-05 12:52

Hejsa

Jeg har lavet en lille animeret GIF i Imageready.
Den vil jeg gerne klistre oveni et eksisterende jpeg.

Hvordan gøres det?
Peter Holm
www.pinknippon.dk/holmfoto

Fra : Mads

Dato : 11-03-05 12:55

On Fri, 11 Mar 2005 12:51:36 +0100, "Peter Holm"
<phc@stofanet*REMOVE*.dk> wrote:

>Hejsa
>
>Jeg har lavet en lille animeret GIF i Imageready.
>Den vil jeg gerne klistre oveni et eksisterende jpeg.
>
>Hvordan gøres det?

Du kan ikke sætte en animeret GIF ind i et JPG billede,
for JPG formatet understøtter ikke animationer.
Det er kun i GIF det kan lade sig gøre.

Du kan kun tage en frame fra GIF filen, konvertere denne
til JPG og så sætte den ind i det første JPG billede.

Hvordan det gøres kommer an på hvilket program du bruger

mvh Mads

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 11-03-05 15:56

Mads wrote:

> Du kan kun tage en frame fra GIF filen, konvertere denne
> til JPG og så sætte den ind i det første JPG billede.

Der er slet ikke nogen grund til at konvertere en gif til jpg, før man
kopierer den ind i en jpg. Det er bare at kopiere gif'en til udklipsholder
og derefter sætte ind i jpg'en.

Erik Ginnerskov
http://frip.dk/ginnerskov