Andet multimedie
bentjuul 3670
Søges: grafik eller billeder af tas
Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-03-05 20:55

Jeg er ved at skrive noget om tastaturgenveje til min hjemmeside, og det
vil være smart at illustrere genvejene med et billede eller grafik af de
pågældende taster.

Jeg kan ikke selv lave den slags, men der må vel være nogen som har
lavet noget, som kan benyttes frit. Jeg har dog ikke kunnet finde noget
brugbart med Googles hjælp, så nu spørger jeg jer: nogen som kender en
adresse? Helst med grafik af enkelte taster, til nød billeder.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
34 tips & tricks til Internet Explorer

Fra : Morten Lind

Dato : 10-03-05 22:12

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> [...]
> brugbart med Googles hjælp, så nu spørger jeg jer: nogen som kender en
> adresse? Helst med grafik af enkelte taster, til nød billeder.

Ka´ du bruge disse her:

<http://mortenlind.spymac.net/news/tast.gif>

<http://mortenlind.spymac.net/news/tast1.gif>

Ellers må du sige, hvordan de skal se ud. Hvis du kan bruge den/dem, må
du få dem. Du kan også få dem i et andet format.....

M.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-03-05 23:04

> Ka´ du bruge disse her:

Nej, desværre. Man skal kunne se tegnene på tasterne. Så når jeg skriver
om genvejen Ctrl + z, skal det illustreres med grafik (eller billeder)
af de to taster. Eftersom der er masser af genveje, er det de fleste
taster, jeg skal bruge. Det optimale er selvfølgelig tasterne enkeltvis,
så jeg evt. selv kan sætte dem sammen til de forskellige kombinationer.

Det, jeg forestiller mig som det pæneste, er tasterne set skråt lettere
på skrå nede fra fra oven (klokken 10-11, hvis det giver mere mening),
men jeg kan selvfølgelig ikke tillade mig at være kræsen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om verdens første webcam og en ekstrem dyr kaffemaskine

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 11-03-05 00:10

Kim Ludvigsen skrev:

> Nej, desværre. Man skal kunne se tegnene på tasterne. Så når
> jeg skriver om genvejen Ctrl + z, skal det illustreres med
> grafik (eller billeder) af de to taster.

Kunne man ikke bare bruge en font, som ligner taster?
<http://www.myfonts.com/search?search%5Btext%5D=keyboard>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-03-05 01:07

Den 11-03-05 00.09 skrev Thomas G. Madsen følgende:

> Kunne man ikke bare bruge en font, som ligner taster?
> <http://www.myfonts.com/search?search%5Btext%5D=keyboard>.

Jeg blev lige så glad, for den mulighed havde jeg slet ikke tænkt på.
Men de koster penge, og så kan jeg ikke engang være sikker på, at
windows-tasten er med.

Tasterne skal blot bruges som illustration til en artikel med en række
tips på et site, som jeg ikke har nogen indtægt på. Det hænger desværre
ikke sammen, hvis jeg skal betale for dem. Når jeg efterspurgte her, var
det fordi, det er noget forholdsvist simpelt, som der næsten må være
nogen der har lavet til fri afbenyttelse. Også selvom jeg ikke har
kunnet finde noget brugbart via Google.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Din ven i nøden, lær at bruge Joblisten i Windows XP

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 11-03-05 01:15

Kim Ludvigsen wrote:

> Jeg blev lige så glad, for den mulighed havde jeg slet ikke tænkt på.
> Men de koster penge, og så kan jeg ikke engang være sikker på, at
> windows-tasten er med.

Hvis du kan vente, til det bliver dag, kan jeg knipse mit keyboard og lægge
billedet ud til dig.

Erik Ginnerskov
http://frip.dk/ginnerskov

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-03-05 01:58

Den 11-03-05 01.15 skrev Erik Ginnerskov følgende:

> Hvis du kan vente, til det bliver dag, kan jeg knipse mit keyboard og lægge
> billedet ud til dig.

Det vil være smukt! Og det haster absolut ikke, faktisk er der nogle
uger at løbe på.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få hjælp til at bruge de gratis anti-spywareprogrammer Ad-Aware, Spybot

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 11-03-05 15:54

Kim Ludvigsen wrote:

> Det vil være smukt! Og det haster absolut ikke, faktisk er der nogle
> uger at løbe på.

http://hjemmesideskolen.dk/temp/keyboard.jpg

Erik Ginnerskov
http://frip.dk/ginnerskov

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-03-05 17:59

Den 11-03-05 15.53 skrev Erik Ginnerskov følgende:

> http://hjemmesideskolen.dk/temp/keyboard.jpg

Tak, men det er desværre kun nogle få af tasterne, der er tydelige nok.
Og nu jeg ser et billede, tvivler jeg på, hvor brugbart et billede vil
være, fordi det ikke er sådan lige til at klippe de enkelte taster ud. Øv!

Under alle omstændigheder, tak for indsatsen. Og så er jeg voldsomt
imponeret, sådan ser mine tastaturer kun ud i en dag eller to efter de
er købt.

Efter lige at have kigget en ekstra gang på de fonte som Thomas linkede
til, opdagede jeg, at der er mere end en side. Min tidligere forklaring
på det ønskede udseende på grafik-taster var meget mangelfuld, det er
noget i denne stil, jeg efterlyser:
http://www.myfonts.com/fonts/bitstream/keycaps-deluxe
Og så bare gratis og med alle taster, inklusiv Windows-tasterne.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær at vælge sikre adgangskoder som er nemme at huske

Fra : Christoffer

Dato : 11-03-05 20:20

> [...]
> http://www.myfonts.com/fonts/bitstream/keycaps-deluxe
> Og så bare gratis og med alle taster, inklusiv Windows-tasterne.
Måske kan det her bruges, og om ikke andet så kan de sidste manglende taster
jo selv laves

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-03-05 21:03

Den 11-03-05 20.19 skrev Christoffer følgende:

> Måske kan det her bruges, og om ikke andet så kan de sidste manglende taster
> jo selv laves

Jeg er en nød til grafik, men efter at have set nærmere på skrifttypen,
ser det jo simpelt ud. Det er bare at få lavet en standardtast og så
sætte forskellige tegn på den. Jeg tror, jeg alligevel vil prøve at se,
om jeg kan få mine mikroskopiske grafiske evner og mine mange
tommelfingre til at makke ret.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Har du fortalt din far og mor om Ludvigs Hjørne?

Fra : Christoffer

Dato : 11-03-05 21:50

> [...]
> kan få mine mikroskopiske grafiske evner og mine mange tommelfingre til at
Skulle det gå helt galt, kan jeg godt hjælpe lidt til :)

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-03-05 22:34

Den 11-03-05 21.50 skrev Christoffer følgende:

> Skulle det gå helt galt, kan jeg godt hjælpe lidt til :)

Tak, jeg vender tilbage i løbet af en uges tid, hvis det ikke lykkes at
lave noget brugbart.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få dit tastatur til at lyde som en gammel skrivemaskine eller en

Fra : Gert Chrillesen

Dato : 12-03-05 10:40

> [...]
-------------

Hvad med disse?

http://www.techonthenet.com/clipart/keyboard/

Mvh
Chrille

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-03-05 13:24

Den 12-03-05 10.39 skrev Gert Chrillesen følgende:

> Hvad med disse?
> http://www.techonthenet.com/clipart/keyboard/

De ser helt fine ud, men jeg kan ikke finde noget på siden om ophavsret.
Det ser dog ud som om, det er nogle, de selv har lavet, så det må vel
være ok at bruge dem.

Jeg prøver dog i første omgang selv at lave noget, men nu har jeg da
noget at falde tilbage på, hvis det som forventet ikke lykkes.

Tak til alle for hjælpen.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 13-03-05 12:28

> De ser helt fine ud, men jeg kan ikke finde noget på siden om ophavsret.
> Det ser dog ud som om, det er nogle, de selv har lavet, så det må vel være
> ok at bruge dem.

[KLIP]

> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Har du fortalt din far og mor om Ludvigs Hjørne?
> http://kimludvigsen.dk
++++++++++++++++++++

Hej Kim.

Fordi det er nogle de selv har lavet, mener jeg godt der kan være ophavsret
på dem, send altid en mail til folk, og spørg om du må bruge deres
billeder/grafik, så du ikke lige pludselig for et stort erstatningskrav.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-03-05 13:12

Den 13-03-05 12.28 skrev Jørgen Nielsen følgende:

> Fordi det er nogle de selv har lavet, mener jeg godt der kan være ophavsret
> på dem

Der er helt klart ophavsret på dem! De skriver, at man gerne må bruge
grafikken, men det er der så mange hjemmesider der skriver, selvom det
ikke er tilfældet. Derfor var jeg interesseret i at finde oplysninger,
der kunne fortælle, om det var deres egen grafik, eller noget de havde
fundet et andet sted på nettet.

> send altid en mail til folk, og spørg om du må bruge deres
> billeder/grafik, så du ikke lige pludselig for et stort erstatningskrav.

Bare rolig, jeg har rimeligt styr på ophavsretten, og jeg er ikke
interesseret i at overtræde den på min hjemmeside, uanset om det kan
resultere i erstatningskrav eller ej.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis backup med Ceren Backup

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 13-03-05 15:57

[KLIP]
> Bare rolig, jeg har rimeligt styr på ophavsretten, og jeg er ikke
> interesseret i at overtræde den på min hjemmeside, uanset om det kan
> [...]

++++++++++++++++++++++++

Ok skrev det bare fordi mange tror at de kan søge på google billeder og
dem der kommer frem kan de frit downloade.

Fra : Christoffer

Dato : 12-03-05 19:08

"Christoffer" <christoffer@buur.info> skrev i en meddelelse
> Skulle det gå helt galt, kan jeg godt hjælpe lidt til :)
Noget i den stil??
http://buur.info/s2a/key_v1.jpg
Lavede lidt i photoshop, men vil ikke lave videre hvis det ikke er hvad du
søger.
-Har lavet hver knap som et "billede" for sig selv i en photoshop fil så
hver enkelt knap kan redigeres eller "HighLightes" til billedeksempler.

Fra : Ronni Jonassen

Dato : 12-03-05 21:51

On 12/03/05 19:07, in article
42333000$0$18532$edfadb0f@dread14.news.tele.dk, "Christoffer"
<christoffer@buur.info> wrote:

> [...]
> -Har lavet hver knap som et "billede" for sig selv i en photoshop fil så
> hver enkelt knap kan redigeres eller "HighLightes" til billedeksempler.

Hej Christoffer

Jeg tror faktisk den nemmeste måde er at benytte history brush.
Du skal bruge en blød brush... sæt evt. Opasity lidt ned.

åben "menneske billedet" og læg giraffen ovenpå I et nyt lag... sæt opsaity
til 50 så du kan skimte laget bagved så du kan placere og scalere så det
passer med øjnene... Og sæt så opasity til 100 igen.

Opret endnu et lag og vælg history brush... Nu begynder du så at male ovenpå
giraffen.

Og Voila.

Man kan også bruge Clone-stamp med samme indstillinger hvor du ikke behøver
at have billederne lag, men bare have begge åbne. Opret et klon på det ene
og mal på det andet... prøv dig frem og se hvad der virker bedst for dig.

Mvh RoJo

Fra : Ronni Jonassen

Dato : 13-03-05 13:58

On 12/03/05 21:50, in article BE5914B8.1F1A%rjonassen@hotmail.com, "Ronni
Jonassen" <rjonassen@hotmail.com> wrote:

> [...]
> og mal på det andet... prøv dig frem og se hvad der virker bedst for dig.

uuups, svarede på det forkerte!!!

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-03-05 23:44

Den 12-03-05 19.07 skrev Christoffer følgende:

> Noget i den stil??
> http://buur.info/s2a/key_v1.jpg

Ih, sikke flinke I er her i gruppen. Det jeg ledte efter var dog mere
noget i denne stil:
http://www.myfonts.com/fonts/bitstream/keycaps-deluxe

Når jeg ser på ovenstående taster, ser det ikke så svært ud, så jeg har
bestemt mig for at prøve at lege lidt med en gammel Corel Draw, selvom
jeg ikke er skrap til grafik.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om nyhedsgrupperne, hvordan de opstod, hvordan de bruges, og læs

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 13-03-05 01:33

Christoffer wrote:

> http://buur.info/s2a/key_v1.jpg

Hvad er det for et keyboard, du har kigget på? Fordelingen af specialtegn er
da ikke dansk standard.

Erik Ginnerskov
http://frip.dk/ginnerskov

Fra : Christoffer

Dato : 13-03-05 11:21

> Hvad er det for et keyboard, du har kigget på? Fordelingen af specialtegn
> er
> da ikke dansk standard.
Mit eget, fra Dell

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 11-03-05 20:38

> [...]
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Lær at vælge sikre adgangskoder som er nemme at huske
++++++++++++++++++++++

Hej Kim.

Næsten alle billedebehandlingsprogrammer kan klippe et lille/stort "felt" ud
af et billede.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-03-05 21:00

Den 11-03-05 20.37 skrev Jørgen Nielsen følgende:

> Næsten alle billedebehandlingsprogrammer kan klippe et lille/stort "felt" ud
> af et billede.

Ja, og det var også meningen. Men hvis du ser på billedet, vil du se, at
tasterne ikke vil blive ens, hvis man klipper dem ud. Jeg tænker dels
på toppen af den underliggende tast, og dels på vinklen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 12-03-05 12:36

> [...]
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox
++++++++++++++++++

Hej Kim.

Jeg kan lige prøve på et tidspunkt (i weekenden) at tage et par billeder af
mit tastatur.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-03-05 13:24

Den 12-03-05 12.35 skrev Jørgen Nielsen følgende:

> Jeg kan lige prøve på et tidspunkt (i weekenden) at tage et par billeder af
> mit tastatur.

Tak, men det er ikke nødvendigt. Jeg prøver at lave noget grafik, og
hvis det ikke lykkes, bruger jeg enten:
http://www.techonthenet.com/clipart/keyboard/index.htm
eller fonten Betsy Flanagan:
http://www.larabiefonts.com/fonts/b.html

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 12-03-05 15:51

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> nok. Og nu jeg ser et billede, tvivler jeg på, hvor brugbart et
> billede vil være, fordi det ikke er sådan lige til at klippe de

Hvis jeg var dig, ville jeg til hver enkelt forklaring bruge et udsnit af
mit billede med en indlagt rød pil, der udpeger tastens placering på
tastaturet. Det virker imho.langt mere pædagogisk end hvis uøvede skal sidde
og lede hele tastaturet igennem for at finde en bestemt taste

> Under alle omstændigheder, tak for indsatsen. Og så er jeg voldsomt
> imponeret, sådan ser mine tastaturer kun ud i en dag eller to efter de
> er købt.

Du kan heldigvis ikke se på billedet, at mit tastatur trænger til at blive
gjort rent. ;)

Erik Ginnerskov
http://frip.dk/ginnerskov

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-03-05 17:20

Den 12-03-05 15.50 skrev Erik Ginnerskov følgende:

> Hvis jeg var dig, ville jeg til hver enkelt forklaring bruge et udsnit af
> mit billede med en indlagt rød pil, der udpeger tastens placering på
> tastaturet.

Det lyder jo meget fornuftigt. Jeg tror, jeg vil prøve med en blanding,
hvor jeg har de enkelte taster ved de enkelte genveje, og så en
forklaring til, hvor på tastaturet de er placeret. Jamen, så nupper jeg
alligevel dit tastatur, mens jeg sender dig en venlig tanke.

Fra : ha

Dato : 14-03-05 13:29

Kim Ludvigsen wrote:
> Jeg er ved at skrive noget om tastaturgenveje til min hjemmeside, og
> det vil være smart at illustrere genvejene med et billede eller
> grafik af de pågældende taster.

måske kan denne bruges
http://fraktali.849pm.com/programs/fonts/symboler/Pckeys.zip

/ha

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-03-05 17:59

Den 14-03-05 13.28 skrev ha følgende:

> måske kan denne bruges
> http://fraktali.849pm.com/programs/fonts/symboler/Pckeys.zip

Tak, men ved at se på de tidligere forslag er det lykkes mig at lave
noget som jeg er tilfreds med.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Brug filtre i Outlook Express til at holde styr på dine mails og til at