Andet multimedie
bentjuul 3670
kalender m billed-indsætning
Fra : LD

Dato : 10-03-05 11:25

Hej
Jeg vil gerne selv lave en kalender A3 størr. med egne billeder. Men jeg
mangler kalender-funktionen.
Mit Camediaprogram fra Olympus kan tilsyneladende kun lave i A4 (og man kan
ikke gemme filen, kun printe) - og jeg kan derfor heller ikke importere/åbne
kalenderen i andre programmer.
Jeg har forsøgt med Microsoft Works, men kan ikke flytte kalenderen fra
kalenderprogrammet til tekstbeh. og indsætte den under imp. billede ???

Er nogle af de "kendte" grafiske programmer i stand til at lave en kalender
(altså jeg mener selvfølgelig een, der selv sætter dage-datoer-år), eller
findes der noget brugbart free-ware....?

vh Lene

Fra : pwee

Dato : 10-03-05 13:19

"LD" <lendaa@daugaard.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kalender (altså jeg mener selvfølgelig een, der selv sætter
> dage-datoer-år), eller findes der noget brugbart free-ware....?

start for eks. Snaglt7 screengrabberprogram, ( eller andet ligeså godt) og
minimer det
lav dernæst din calender i Camediaprogrammet, nu kan du grabbe din færdige
kalender,
og så gemme den som en Tif.fil (ca1,2Mb)
det ser ganske rimeligt ud, om det kan bære en A3 ved jeg ikke..prøv det
v/h pewe

Fra : pwee

Dato : 10-03-05 13:38

> [...]
> kalender (altså jeg mener selvfølgelig een, der selv sætter
> dage-datoer-år), eller findes der noget brugbart free-ware....?

ACDSee Fotoslate har også en god kalenderfunktion
med billed option, save as Tif,BMP,JPG
//pewe