Så blev jeg sku ramt af en flugtbillist
Fra : Frank E Christensen

Dato : 12-05-05 12:35

Ja det er sket for en lille time siden heldigvis er der ikke sket noget
med mig, men cyklen tog derimod skade og det skal siges den lige er blevet
nylakeret sådan noget pis.
Nå men det skete ved jeg kom kørende af jernbanegade(aalborg)ned mod
Danmarksgade, jeg vil så dreje til højre op mod vesterbro, da jeg så er
drejet kommer der en bil fra danmarks som overser sin vigepligt og enten
strejfer mig eller et eller andet, mcén forsvinder ihvertfald under mig.
Jeg rejser mig med det samme og løber efter ham, men når ikke at stoppe
ham/hende, men heldigvis var der en som tog hans reg.nr, så politiet blev
kontaktet og der blevet lavet en rapport om det. Det jeg så gerne vil høre
er om i kender nogen som så det eller i selv så det.

p.s ironisk nok så gik jeg ned for at tage et billede af stedet for en
halv time siden der var der så lige sket et nyt uheld (ingen
tilskadekommene) med en bus og en bil.

Hilsen
En motorcykelist der er meget ked af det på sin mc´s vegne

Fra : Peter F. Poulsen

Dato : 12-05-05 12:49

Frank E Christensen skrev:
> [...]
> ham/hende, men heldigvis var der en som tog hans reg.nr, så politiet
> blev kontaktet og der blevet lavet en rapport om det.

Det er bare surt sådan noget. Jeg var selv uden for noget ala det for et
par måneder siden. Bilisten overså vigepligten og jeg (kom til)
blokerede og der lå jeg (kraftig regnvejr). Alternativt havde jeg ikke
blokeret og istedet banket op i rø**en på ham :(

Idioten stak også af, og jeg nåede selv at notere registreringsnummeret.
Men politiet mente ikke jeg skulle bruge kræfter på det, der var jo
heldigvis ingen personskade og kun meget små kosmetiske skader på min
ged (7*9*13).

Surt med cyklen, men altid noget du ikke er kommet not til.

Mvh Peter, Odense

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 12-05-05 12:49

Frank E Christensen wrote:
> [...]
> tilskadekommene) med en bus og en bil.
>
> Hilsen En motorcykelist der er meget ked af det på sin mc´s vegne

Hvor er det sørgeligt at høre folk endnu engang ikke vil stå ved det
lort de laver. Håber de finder synderen, så du kan få erstatning for
cyklen og vedkomne kan få frakendt kortet!

Stef

Fra : Soren Lindholt

Dato : 12-05-05 13:39

"Frank E Christensen" <frankechristensen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Danmarksgade, jeg vil så dreje til højre op mod vesterbro, da jeg så er
> drejet kommer der en bil fra danmarks som overser sin vigepligt og enten

Øv for møg. Det er det kryds hvor vigepligten er blevet lavet om, jeg
forstår ikke der ikke står nogen skilte med givagt her i starten, jeg har
selv være ude for flere farlige situationer der.

Søren

Fra : S.G

Dato : 12-05-05 13:47

Lad og høre når de napper synderen!

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 12-05-05 15:10

Godt du slap uden alvorlige mén.

Håber synderen også bliver straffet for at stikke af, det burde straffes
hårdt...

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 12-05-05 18:53

> Godt du slap uden alvorlige mén.
> Håber synderen også bliver straffet for at stikke af, det burde
> straffes hårdt...

Det er jo ikke engang sikkert at vedkommende selv har oplevet hvad han har
været skyld i..

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 12-05-05 19:27

Martin Sørensen wrote:

> Det er jo ikke engang sikkert at vedkommende selv har oplevet hvad
> han har været skyld i..

....og netop derfor skal vedkommende vel også straffes hårdt, da den
pågældende altså ikke har styr over sit køretøj. Det er IMO mindst lige så
slemt, som at stikke bevidst af.
Hvis ikke man opdager, man kører en mc-fører af pinden, må man da både være
blind, døv og dum?

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600

Fra : Ulvir

Dato : 12-05-05 21:12

Psycho Cowboy wrote:

> Hvis ikke man opdager, man kører en mc-fører af pinden, må man da
> både være blind, døv og dum?

Eller stang beruset eller knokkel skæv. Måske begge dele. Den del af
befolkningen er der en hel del af derude..

Fra : anders majland

Dato : 12-05-05 21:38

> Eller stang beruset eller knokkel skæv. Måske begge dele. Den del af
> befolkningen er der en hel del af derude..

Ja tak skæbne. Jeg har hidtil syntes at folk kører pænere i jylland end på
indfaldsvejene til kbh (hurtigere ja, men mere hensynsfuldt...)

Men små 1000km mellem Hobro og Vejle de sidste par dage har flyttet noget på
det. Der har enten været kø pga uheld eller bare nye smadrede biler i
nødsporet der bare venter på at blive slæbt væk på hver tur... Desuden er
der mange der simpelten må være blinde og døve - de køre ihvertfald sådan.
Det er ikke meget ved at nævne de sædvanlige Mangelnde afstand,
vognbaneskift uden at se sig for. Lastbiler der bruger over 5km på en
overhaling eller dem der ligger i venstre bane med 115km/t (hvor 130km/t er
tilladt) og ikke vil trække ind da de kan se en lastbil i første spor en km
fremme ....

Men af de sjovere var der nogle unge gutter i en lille japansk hatchback
hvori der var monteret et crashbur i store rør. Passageren på bagsædet sad
så glemt inde i det. Den fik alt hvad den kunne trække så ned ad bakke
fulgte de med de "hurtige" mens de måtte vige (nødtvunget) op ad bakke
(Deres gennemsnithastighed var tæt på min så de lå længe i mit synsfelt)

En hollænder der kunne køre 120km/t med en dobbeltaklet campingvogn . lige
indtil han kom i noget turbulens ved en lastbil - Så gik der lidt sving i
det ... Men han blev på vejen og blev liggende længe nok bag lastbilen til
at jeg kom langt væk...

Fra : Ukendt

Dato : 13-05-05 07:54

anders majland skrev i meddelelsen
<4283c0f7$0$79453$14726298@news.sunsite.dk>...

> [...]
>indfaldsvejene til kbh (hurtigere ja, men mere hensynsfuldt...)
>
>Men små 1000km mellem Hobro og Vejle de sidste par dage har flyttet noget

Det er efterhånden længe siden at jeg "opgav" motorvejen mellem Haverslev og
Hobro i "kør til/fra arbejde" tidsrummet. Det har jeg sgu' mit liv for kært
til

mvh
Orla

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 13-05-05 14:57

Orla Pedersen wrote:
> [...]

> Hobro i "kør til/fra arbejde" tidsrummet. Det har jeg sgu' mit liv for kært

??
Der kører jeg hver dag omkring 07.30 og igen et eller andet sted mellem
13.30 og 17.00, det er da ikke slemt, der er først mellem Sønderup og
Limfjords tunnelen der er problemer, her kan det være lidt for
interessant af og til - fx. i går hvor der var en stor Volvo 70 - 80 -
90 ? hvad de nu hedder, der kørte slalom som død og helvede op mellem os
andre, her belv ikke vist nogen nåde over for dem der kom i vejen, de
måtte bare op på bremsen når han skiftede bane/retning - totalt
sindsygt, og selv om stræningen er "tæt overvåget" af snupper jensen og
co. ( to lazer kontroller på strækningen) slap han tilsyneladende forbi
uden de nappede ham....

Nu vel - det er irriterende at INGEN trækker ind når de har overhalet en
lastbil/bus, men sådan er det nu og det berettiger ikke til at køre
direkte hazarderet....

--
Dun@nt - der skal på bronche kursus i vejle i morgen
Kilo SFau _R_ SilverBullet

Fra : Ukendt

Dato : 13-05-05 16:15

J.C.Kløve skrev i meddelelsen
<4284b249$0$277$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

>Der kører jeg hver dag omkring 07.30 og igen et eller andet sted mellem
>13.30 og 17.00, det er da ikke slemt,

Jeg nyder i den grad den fred og ro der er i skoven mellem Ladelund og Rold,
og fra Rold, gennem Vebbestrup, og til Hobro er der også dejligt fredeligt.
Det giver mig så til gengæld en 5-10 min. mere på vejen. Det er godt givet
ud

mvh
Orla

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 15-05-05 17:48

Orla Pedersen wrote:

> [...]
> Det giver mig så til gengæld en 5-10 min. mere på vejen. Det er godt givet

Enig!
Ellers tag turen over Nysum - True - Døstrup, den er også rigtig
afstressende

--
Dun@nt - netop kommet hjem med bronche diplom
Kilo SFau _R_ SilverBullet

Fra : Peter B. Juul

Dato : 13-05-05 10:47

"Ulvir" <augustus@mail.dk> writes:

> Eller stang beruset eller knokkel skæv. Måske begge dele. Den del af
> befolkningen er der en hel del af derude..

Heldigvis bliver mange af dem tvangsflyttet til knallerter med
mælkekasser bagpå. Og dem kan man da køre fra.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Well," said Aslan, "I suppose we could try lasers."
The RockBear. ((^))

Fra : Jes Vestervang

Dato : 13-05-05 10:31

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid>
writes:

> Ja tak skæbne. Jeg har hidtil syntes at folk kører pænere i jylland
> end på indfaldsvejene til kbh (hurtigere ja, men mere
> hensynsfuldt...)

Igår var jeg også tre gange (på 40 km) ude for at bilister prøvede at
møve mig væk da de ville skifte bognbane - uden blink selvfølgelig. En
fra ydersporet, der pludselig ville over i højresporet, en den anden
vej, og en der fortrød at han var kørt ind i en svingbane. Måske man
skulle montere et horn fra en færge eller noget til at blæse dem væk

--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 13-05-05 10:54

> [...]
> vej, og en der fortrød at han var kørt ind i en svingbane. Måske man
> skulle montere et horn fra en færge eller noget til at blæse dem væk

Har godt nok overvejet et kompressorhorn, så kan de lære det!

Stef

Fra : Schlæger

Dato : 13-05-05 13:19

Stefan Jacobsen wrote:

> Har godt nok overvejet et kompressorhorn, så kan de lære det!

Det kunne måske virke som bremseraket, så du på den måde undviger
situationen

Mch Schlæger

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 13-05-05 15:21

> Det kunne måske virke som bremseraket, så du på den måde undviger
> situationen

Hø ja ved du hva. Men nu er høj hastighed jo ikke det store problem på
XS'eren Så den kommer sjældent på motorvej.

Stef

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 13-05-05 15:27

> Det kunne måske virke som bremseraket, så du på den måde undviger
> situationen

Og så er det ned i fart http://www.makeashorterlink.dk/ba34ef25

Stef

Fra : Brian Lænø

Dato : 13-05-05 16:04

"Stefan Jacobsen" skrev

> Har godt nok overvejet et kompressorhorn, så kan de lære det!
>
> Stef

Bare find et tåge horn fra et skib, og brug en dykkerflaske til at drive
det.
Så kan du sikkert også få lastbiler til at fjerne sig

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 13-05-05 16:16

> Bare find et tåge horn fra et skib, og brug en dykkerflaske til at drive
> det.
> Så kan du sikkert også få lastbiler til at fjerne sig

Hmm måske var det bedre med en NOS istedet for en dykkerflaske, så kunne der
også komme lidt liv i maskinen

Stef

Fra : Hans Møller

Dato : 15-05-05 07:12

On Fri, 13 May 2005 11:30:52 +0200, Jes Vestervang
<jes.vestervang@gmail.com> wrote:

> [...]
>vej, og en der fortrød at han var kørt ind i en svingbane. Måske man
>skulle montere et horn fra en færge eller noget til at blæse dem væk

En gang imellem kunne det være rart hvis man måtte skyde dem - bare
lidt - det ville jo osse give mere plads på vejene - på den anden side
så blev vi nødt til at ha' maskiner der kunne køre over 300 km/t for
at holde kuglerne bag os. Nok ikke nogen skide god ide alligevel, men
lysten er der - godt det ikke er tilladt i DK. I USA diskuterer de i
øjeblikket om det fornuftige i at lovgive om brug af hjelm på MC!!!!!
Hvorfor spilde tid på det - de bliver jo alligevel skudt.
Nå men godmorgen jeg tror jeg går ind og sover videre.

hVH
Hans/NTV
Motorcyklister dør ikke - de bliver slået ihjel

Fra : Hekto

Dato : 15-05-05 07:26

In article <7opd819p6ngtq8hhkhos9cjblo51g4avi5@4ax.com>, ntvrc33
@gmail.com says...
> I USA diskuterer de i
> øjeblikket om det fornuftige i at lovgive om brug af hjelm på MC!!!!!
> Hvorfor spilde tid på det - de bliver jo alligevel skudt.
> Nå men godmorgen jeg tror jeg går ind og sover videre.

Ja, de er tragi-komiske - ower there!!!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650