Kædekit til GN250
Fra : Sean Koch Nyekjær

Dato : 11-05-05 23:03

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 12-05-05 00:15

Sean Koch Nyekjær wrote:
> Hey igen
>
> Ville det her kædekit være ok?
> http://www.mcbutikken.dk/produktinfo.asp?varenr=KKSU434/15-819/2/41-520STANDARD100&modelid=998
>

> Eller skal det være?
> http://www.mcbutikken.dk/produktinfo.asp?varenr=KKSU434/15-819/2/41-520XSO100&modelid=998
>

> Mvh. Sean
Skal jeg tolke på spørgsmålet, må det være :
Skal jeg vælge en kæde med o-ring, eller kan jeg nøjes med en
"ordinær/gammeldags" kæde...

Her til vil jeg svare - tag o-ringskæden, den holder bedre, og er
lettere at vedligeholde.

--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet

Fra : Hekto

Dato : 12-05-05 21:42

In article <428291f6$0$281$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
DunantFjern@X.mail.tele.dk says...
> Her til vil jeg svare - tag o-ringskæden, den holder bedre, og er
> lettere at vedligeholde.

O-ringskæden kan man kun holde fri for rust. Smøringen kan man ikke
gøre så meget ved.

En almindelig kæde kan man smøre, rense, koge ... what ever! Til
gengæld koster den en brøkdel, og så kan man jo bare skifte noget
tiere.
Til gengæld har den lavere friktion (når den er iorden), og det kunne
jo betyde lidt når det er en GN'er med ca. 22HK.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Sean Koch Nyekjær

Dato : 12-05-05 22:07

Hekto wrote:
> [...]
> Til gengæld har den lavere friktion (når den er iorden), og det kunne
> jo betyde lidt når det er en GN'er med ca. 22HK.
Hekto så du vil råde mig til at købe det billige kædekit?

Sean

Fra : Hekto

Dato : 12-05-05 22:39

In article <4283c571$0$249$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
skn.sean@gmail.com says...
> Hekto så du vil råde mig til at købe det billige kædekit?

Nøøøh ... der er for og imod.
Jeg kører med almindelig kæde og skifter den hvert år. Til gengæld
kører jeg heller ikke hver dag og helst ikke i regnvejr.
Det kommer jo lidt an på brugen.

Jeg vil tro du sagtens kan nøjes med en almindelig, og så smøre den.

Fra : Sean Koch Nyekjær

Dato : 12-05-05 21:44

J.C.Kløve wrote:

> [...]
> "ordinær/gammeldags" kæde...
>
> Her til vil jeg svare - tag o-ringskæden, den holder bedre, og er

Hmm
Jeg ved sku ikke helt, det er jo en GN250 så jeg overvejer om det
overhovedet kunne betale sig at give de ekstra 400kr ekstra?
Er kittet fra mc-butikken ellers ok?
Hvor mange km er der i en henholdsvis gammeldags og en o-rings kæde?
(Jeg skal nok passe og pleje den!)

Sean