/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Suzuki SV1000sK4 el. Aprilia SL1000 Falco ~
Fra : Ukendt


Dato : 11-05-05 07:40

Haløjsa

Jeg er ved at kiggge på ny cykel, og har tænkt på en v2 motor, først var der
SV1000SK4, men nu er jeg også stødt ind i SL1000 Falco?

Jeg prøvekørte en SV1000s igår, og den var rimelig sjov
hvorimod det er umuligt at få en prøve tur på en Falco hos en forhandler.

Er der nogen der kan hjælpe mig i valget? har erfaring fra en af cyklerne.
hvordan er vibrations niveuet i motoren på de 2?
er Apriliaen de extra penge værd?

Pt har jeg min gl XJ900 fra ´86. bundsolid slider.

Jakob



 
 
Allan K. Poulsen (11-05-2005)
Kommentar
Fra : Allan K. Poulsen


Dato : 11-05-05 08:33

Hej Jakob,

Jeg kører selv Aprilia Falco, en model 2004, men der er stort set ingen
forskel på årgangene. Jeg er selv utrolig glad for Falcoen, og ja - så er
det en italiener. Produktionsland er et spørgsmål om religion.

Jeg syntes tillige godt om SV1000, og tror bestemt at det er en god mc. Jeg
finder dog, at der efterhånden kører så mange SV1000 samt SV650, at man
vælter rundt i dem på gaden. Jeg finder det lidt sjovere at køre på en mc
man ikke ser hver dag.

Desuden skal det nævnes, at jeg har ALDRIG haft et eneste problem med min
Aprilia. Den starter og kører altid som en drøm. Selv med sine 118 Hk finder
jeg, at den har masser af overskud og der er et dejligt, næsten kildende V2
brøl i den.

Desuden har den en fin detalje med kørecomputeren, der kan oplyse om max.
hastighed, gennemsnitshastighed, ladespænding, tage lap times osv.

Mvh,

Allan
Aprilia SL1000


"Kajakbygger og snowboardfører Jakob" <jakobATsportyDOTdk> skrev i en
meddelelse news:4281a8ad$0$660$d40e179e@nntp04.dk.telia.net...
> Haløjsa
>
> Jeg er ved at kiggge på ny cykel, og har tænkt på en v2 motor, først var
> der SV1000SK4, men nu er jeg også stødt ind i SL1000 Falco?
>
> Jeg prøvekørte en SV1000s igår, og den var rimelig sjov
> hvorimod det er umuligt at få en prøve tur på en Falco hos en forhandler.
>
> Er der nogen der kan hjælpe mig i valget? har erfaring fra en af cyklerne.
> hvordan er vibrations niveuet i motoren på de 2?
> er Apriliaen de extra penge værd?
>
> Pt har jeg min gl XJ900 fra ´86. bundsolid slider.
>
> Jakob
>



Psycho Cowboy (11-05-2005)
Kommentar
Fra : Psycho Cowboy


Dato : 11-05-05 09:47

"Kajakbygger og snowboardfører Jakob" skrev:

> Jeg prøvekørte en SV1000s igår, og den var rimelig sjov
> hvorimod det er umuligt at få en prøve tur på en Falco hos en forhandler.
__________________________________________

Hvor er det latterligt, at man ikke kan få lov at prøve en cykel, inden man
køber den. Hvis ikke de vil låne deres egne ud, må importøren sq da have
noget demo-værk, man kan bestille en tur på?
Finn Ingemann i Sorø er efter sigende ikke nærrig med ture på de nye
Ducati'er... Dog fik jeg sidste år også at vide af en medarbejder, at
999'eren havde været nede et par gange og grænse til totaltskade, men
tilgengæld er det sq godt service og god reklame!

Det er vel de færreste, der blindt går ud og køber en ged efter billederne i
MC-Revyen?

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600
http://dfmc.dk/?id=234



MKS - 74 (11-05-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 11-05-05 10:00

On Wed, 11 May 2005 10:47:06 +0200, "Psycho Cowboy"
<chrijac[FJERN]@hotmail.com> wrote:

>Det er vel de færreste, der blindt går ud og køber en ged efter billederne i
>MC-Revyen?

Så er de da i hvert fald godt dumme, på den anden side så forstår man
jo lidt hen ad vejen godt at ikke alle forhandlere kan ha' prøvecykler
af alle modeller, når mange cykler kun sælges i ganske få eks. i lille
Dannevang - Til gengæld må man næsten forlange at importørerne sender
et prøveeks. af de mest populære modeller på rundgang mellem
forhandlerne, og argumentet med crashrisiko kunne så imødegåes med en
lille selvrisiko eller decideret mindre prøvegebyr - Det ville de
fleste (seriøse) købere næppe have noget imod, jeg i hvert fald ikke.

Til gengæld er jeg selv nok blevet lidt mere karrig med prøvetur som
privatperson og kræver som regel at folk er klar til handle hvis
ellers prøveturen falder tilfredsstillende ud, ellers kommer revl og
krat bare og vil ud at køre . Derimod har jeg aldrig haft noget
problem med at låne ud til "vennerne" .

--
-Michael
Wingcommander 74 - http://62.79.120.117/DSC00823.JPG

Jesper (11-05-2005)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 11-05-05 16:43

MKS - 74 wrote:

> Dannevang - Til gengæld må man næsten forlange at importørerne sender
> et prøveeks. af de mest populære modeller på rundgang mellem
> forhandlerne, og argumentet med crashrisiko kunne så imødegåes med en
> lille selvrisiko eller decideret mindre prøvegebyr - Det ville de
> fleste (seriøse) købere næppe have noget imod, jeg i hvert fald ikke.

Da jeg var til åbent hus hos SPH var der både en Capo Nord og en Falco man
kunne prøve, og det var nogen importøren havde stillet til rådighed. Det
kostede 20,- pr. MC at prøve hvilket var ok.

/
Jesper


Psycho Cowboy (11-05-2005)
Kommentar
Fra : Psycho Cowboy


Dato : 11-05-05 21:06

Jesper wrote:

> Da jeg var til åbent hus hos SPH var der både en Capo Nord og en
> Falco man kunne prøve, og det var nogen importøren havde stillet til
> rådighed. Det kostede 20,- pr. MC at prøve hvilket var ok.
________________________________________

Ja, men tjekkede du din selvrisiko?!
Den er efter sigende *ikke* ok hos SPH-motor.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600
http://dfmc.dk/234



Jesper (12-05-2005)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 12-05-05 06:19

Psycho Cowboy wrote:

> Jesper wrote:

>> Da jeg var til åbent hus hos SPH var der både en Capo Nord og en
>> Falco man kunne prøve, og det var nogen importøren havde stillet til
>> rådighed. Det kostede 20,- pr. MC at prøve hvilket var ok.
> ________________________________________

> Ja, men tjekkede du din selvrisiko?!
> Den er efter sigende *ikke* ok hos SPH-motor.

Jo den er helt ok, for den gør jo at man kører fornuftigt.
Der var en i efteråret der kørte en Buell ind i et træ, men det var vist
hans egen skyld.

/
Jesper


Psycho Cowboy (12-05-2005)
Kommentar
Fra : Psycho Cowboy


Dato : 12-05-05 07:41

"Jesper" skrev:

> > Ja, men tjekkede du din selvrisiko?!
> > Den er efter sigende *ikke* ok hos SPH-motor.
>
> Jo den er helt ok, for den gør jo at man kører fornuftigt.
> Der var en i efteråret der kørte en Buell ind i et træ, men det var vist
> hans egen skyld.
_____________________________________

Tjae, jeg gad sq ikke prøve en motorcykel med en selvrisiko på 15kkr, eller
hvor meget man nu hæfter for, hvis det skulle gå galt på hans ting.
Så hellere ned til Finn Ingeman og få en gratis tur på en hvilken som helst
duc, uden at skulle hæfte for en dyt.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600
http://dfmc.dk/?id=234



André T. (11-05-2005)
Kommentar
Fra : André T.


Dato : 11-05-05 11:58

> Jeg er ved at kiggge på ny cykel, og har tænkt på en v2 motor, først var
> der SV1000SK4, men nu er jeg også stødt ind i SL1000 Falco?

> Er der nogen der kan hjælpe mig i valget? har erfaring fra en af cyklerne.
> hvordan er vibrations niveuet i motoren på de 2?
> er Apriliaen de extra penge værd?


Falco'en til 150K, kan jeg kun anbefale... Næsten samme motor som min, og
ikke mange vibrationer pga. Aprilia'z dobbelt antivibration balanceaksel
(AVDC).

Kørte en del Falco km sidste år, og den styre og køre suverænt... Men om den
er de ekstra penge hver, er et religions-spørgsmål

Hvad med at opsøge en brugt i DBA, og få en tur der? (hvis der er nogen)

«««««««««« André T »»»»»»»»»»
¨¨°º© http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2389 ©º°¨¨
¨¨°º© http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=434 ©º°¨¨



Psycho Cowboy (11-05-2005)
Kommentar
Fra : Psycho Cowboy


Dato : 11-05-05 12:06

André T. wrote:

> Falco'en til 150K, kan jeg kun anbefale... Næsten samme motor som
> min, og ikke mange vibrationer pga. Aprilia'z dobbelt antivibration
> balanceaksel (AVDC).
>
> Kørte en del Falco km sidste år, og den styre og køre suverænt... Men
> om den er de ekstra penge hver, er et religions-spørgsmål
____________________________________________

Er jeg den eneste, der ikke kan lade være med at tænke på Janners
priller-motor, som nu er stået af anden gang? Jeg ville nok vente og se,
hvad dét problem fører med sig, inden jeg købte en sådan model. :-/
____________________________________________

> Hvad med at opsøge en brugt i DBA, og få en tur der? (hvis der er
> nogen)
____________________________________________

Seriøst, hvem gider at låne sin private motorcykel ud til en ukendt med ren
og skær testkørsel som formål? :-/
Ja jeg gad ikke, men måske der findes nogle? Under alle omstændigheder synes
jeg, det er rimeligt nok at være ærlig over for sælger.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600
http://dfmc.dk/234



Hekto (11-05-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 11-05-05 12:34

In article <4281e6cf$0$662$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>, chrijac
[FJERN]@gmail.com says...
> priller-motor, som nu er stået af anden gang
>
ROTAX!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Psycho Cowboy (11-05-2005)
Kommentar
Fra : Psycho Cowboy


Dato : 11-05-05 12:37

Hekto wrote:

> ROTAX!
________________________________________

Ja ja, men i det her tilfælde sider den sq i en priller!

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600
http://dfmc.dk/234



Hekto (12-05-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 12-05-05 21:39

In article <4281edfa$0$22675$ba624c82@nntp06.dk.telia.net>, chrijac
[FJERN]@gmail.com says...
> Ja ja, men i det her tilfælde sider den sq i en priller!
>
Ja; men det bliver det jo ikke sådan rigtigt en Aprilia-motor af.
Omvendt kan man jo heller ikke give Aprilia skylden for noget der er
rodet sammen i Østrig!
Til gengæld kan man give den danske importør skyld for en hel del!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Allan K. Poulsen (11-05-2005)
Kommentar
Fra : Allan K. Poulsen


Dato : 11-05-05 14:35

Jaja, det er korrekt, at Jan har haft en del problemer med Tuonoen, men det
er vist en enlig flue i suppen mht..motoren. Alt i alt kører der vel et par
Futura, Falco og Mille rundt i DK med motoren fra Rotax, uden at de har haft
problemer dermed. Der er vel også en SV1000 der har haft bøvl med
maskineriet, uden vi har hørt derom. Problemet skal mere henføres til
importøren, Thomas Møller Pedersen (TMP), der har problemer med sit rygte og
sine omgivelser, hvertfald hvis man skal tro på rygter og gode historier. Vi
har hvertfald hørt de dårlige rygter og historier - de gode lader vente på
sig...

Nuvel, jeg kender ikke selv til probs. med TMP, men såfremt man køber en
Falco fra 2002, har importøren alligevel intet ansvar for garanti osv.
længere. Kun for indførslen af reservedele, men de kan under alle
omstændigheder købes billigere syd for grænsen...

Som sagt, jeg syntes, at begge er dejlige maskiner, man skal vel lade
hjertet vælge i denne situation - jeg har valgt...

Kommentar til prøvekørsel: Jeg kunne aldrig finde på, at købe en maskine som
ny, hvis jeg kunne se, at den havde kørt så meget som 60 km. Så ville jeg
forlange et nedslag i prisen, og så kan det pludselig blive dyrt at være
sælger, hvis de delte prøveture ud til højre og venstre.

Mvh,

Allan

Aprilia SL1000


"Psycho Cowboy" <chrijac[FJERN]@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4281e6cf$0$662$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> André T. wrote:
>
>> Falco'en til 150K, kan jeg kun anbefale... Næsten samme motor som
>> min, og ikke mange vibrationer pga. Aprilia'z dobbelt antivibration
>> balanceaksel (AVDC).
>>
>> Kørte en del Falco km sidste år, og den styre og køre suverænt... Men
>> om den er de ekstra penge hver, er et religions-spørgsmål
> ____________________________________________
>
> Er jeg den eneste, der ikke kan lade være med at tænke på Janners
> priller-motor, som nu er stået af anden gang? Jeg ville nok vente og se,
> hvad dét problem fører med sig, inden jeg købte en sådan model. :-/
> ____________________________________________
>
>> Hvad med at opsøge en brugt i DBA, og få en tur der? (hvis der er
>> nogen)
> ____________________________________________
>
> Seriøst, hvem gider at låne sin private motorcykel ud til en ukendt med
> ren og skær testkørsel som formål? :-/
> Ja jeg gad ikke, men måske der findes nogle? Under alle omstændigheder
> synes jeg, det er rimeligt nok at være ærlig over for sælger.
>
> --
> Psycho Cowboy
> Suzuki GSX-R 600
> http://dfmc.dk/234
>



Ukendt (11-05-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-05-05 15:01

Hvorfor er det at næsten alle folk, er dødsens angste for at deres nye mc
har været prøvet af et par stykker eller 3.
Hvis lortet virkelig er skruet så dårligt sammen, at det kan have afgørende
betydning om cyklen har gået 10-80 km. så ville jeg nok tænke mig om en gang
til inden, jeg placerede sparreskilingerne.
Personlig kunne jeg aldrig drømme om, at købe mc, bil eller gifte mig uden
en prøvetur eller 2 først.

MVH Ove som både har mc bil og kone der har været kørt af andre


> Kommentar til prøvekørsel: Jeg kunne aldrig finde på, at købe en maskine
som
> ny, hvis jeg kunne se, at den havde kørt så meget som 60 km. Så ville jeg
> forlange et nedslag i prisen, og så kan det pludselig blive dyrt at være
> sælger, hvis de delte prøveture ud til højre og venstre.




Jacob Larsen (11-05-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 11-05-05 15:33

"Ove" <ovejakobsenREMOVEmail.dk> wrote in message
news:42821019$0$79465$14726298@news.sunsite.dk
> Hvorfor er det at næsten alle folk, er dødsens angste for
> at deres nye mc har været prøvet af et par stykker eller
> 3.
> Hvis lortet virkelig er skruet så dårligt sammen, at det
> kan have afgørende betydning om cyklen har gået 10-80 km.
> så ville jeg nok tænke mig om en gang til inden, jeg
> placerede sparreskilingerne.

Fordi democykler får mange tæsk fra kolde i tilkøringsperioden. Det har de
altså ikke godt af. Hvis jeg betaler for nyt, vil jeg altså også have nyt.

Folk passer ikke ordentligt på lånte ting.
--
mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879



Pwh (11-05-2005)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 11-05-05 15:56

> MVH Ove som både har mc bil og kone der har været kørt af andre

Må vi andre også få en prøvetur

/Jens



Armand (11-05-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 11-05-05 23:05

Ove wrote:
>
> Personlig kunne jeg aldrig drømme om, at købe mc, bil eller gifte mig uden
> en prøvetur eller 2 først.
>
> MVH Ove som både har mc bil og kone der har været kørt af andre

Hæ!
Sålænge det ikke ligefrem er "kørt rundt i"

--
Armand.

Psycho Cowboy (11-05-2005)
Kommentar
Fra : Psycho Cowboy


Dato : 11-05-05 21:21

Allan K. Poulsen wrote:

> Jaja, det er korrekt, at Jan har haft en del problemer med Tuonoen,
> men det er vist en enlig flue i suppen mht..motoren. Alt i alt kører
> der vel et par Futura, Falco og Mille rundt i DK med motoren fra
> Rotax, uden at de har haft problemer dermed.
________________________________________

Måske er jeg bare kræsen med sådan nogle problemer, men sådan noget må en
motorkonstruktion IMO ikke komme ud for 2 gange i træk.
Det er så derfor jeg kører på den model, jeg gør - der er aldrig noget galt.

________________________________________

> Der er vel også en SV1000 der har haft bøvl med maskineriet, uden vi har
> hørt derom.
________________________________________

Bestemt, og sådan én ville jeg heller aldrig eje.
________________________________________

> Problemet skal mere henføres til importøren, Thomas Møller Pedersen
> (TMP), der har problemer med sit rygte og sine omgivelser, hvertfald
> hvis man skal tro på rygter og gode historier. Vi har hvertfald hørt
> de dårlige rygter og historier - de gode lader vente på sig.
________________________________________

Sikkert, og det er da helt klart også ham der står med aben, men det er
stadig noget lort, at en motorkontruktion kan komme ud for sådan noget.
________________________________________

> Som sagt, jeg syntes, at begge er dejlige maskiner, man skal vel lade
> hjertet vælge i denne situation - jeg har valgt...
________________________________________

Yes yes, det er også fint nok... Men stadig vil jeg sige, at findes der en
generel dyr lortefejl i en motor i en bestemt model, vil jeg ikke vælge den
model. Smag og behag - heldigvis.
________________________________________

> Kommentar til prøvekørsel: Jeg kunne aldrig finde på, at købe en
> maskine som ny, hvis jeg kunne se, at den havde kørt så meget som 60
> km. Så ville jeg forlange et nedslag i prisen, og så kan det
> pludselig blive dyrt at være sælger, hvis de delte prøveture ud til
> højre og venstre.
________________________________________

Ikke hvis sælgeren har en aftale med importøren om en fast demomodel, der
bliver lånt ud rundt omkring i landet. Men enig - jeg ville heller ikke købe
en "ny" ged, der var kørt til.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600
http://dfmc.dk/234



Jes Vestervang (11-05-2005)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 11-05-05 12:12

"André T." <fisker@kutter.nordsoen.dk> writes:

> Falco'en til 150K, kan jeg kun anbefale... Næsten samme motor som min, og
> ikke mange vibrationer pga. Aprilia'z dobbelt antivibration balanceaksel
> (AVDC).

Jeg synes også at den er rigtig pæn, men Aprilia-importøren, TMP, er
jo ifølge mange en grund til at holde sig langt væk fra Aprilia. Det
kan google groups nok fortælle mere om.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

SmaRTrxxv (14-05-2005)
Kommentar
Fra : SmaRTrxxv


Dato : 14-05-05 21:52

Jes Vestervang wrote:
>
>
> Jeg synes også at den er rigtig pæn, men Aprilia-importøren, TMP, er
> jo ifølge mange en grund til at holde sig langt væk fra Aprilia.

Nej nej..
Man skal bare holde sig langt væk fra TMP..

Handel i Tyskland, der er servicen i top og priserne meget lavere..

Thore Jensen
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=56

Armand (11-05-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 11-05-05 23:01

André T. wrote:
>>
> Falco'en til 150K, kan jeg kun anbefale... Næsten samme motor som min, og
> ikke mange vibrationer pga. Aprilia'z dobbelt antivibration balanceaksel
> (AVDC).

- - - - Som er nødvendig fordi Aprillia ikke bygger 90° V'ere, men
derimod 60°s

--
Armand.

Ukendt (12-05-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-05-05 16:43


Armand skrev i meddelelsen <2gvge.4849$Fe7.54599@news000.worldonline.dk>...
>André T. wrote:
>>>
>> Falco'en til 150K, kan jeg kun anbefale... Næsten samme motor som min, og
>> ikke mange vibrationer pga. Aprilia'z dobbelt antivibration balanceaksel
>> (AVDC).
>
>- - - - Som er nødvendig fordi Aprillia ikke bygger 90° V'ere, men
>derimod 60°s

Som egentlig bedst egner sig til V6 og V12

mvh
Orla

>
>--
>Armand.



K (11-05-2005)
Kommentar
Fra : K


Dato : 11-05-05 15:04


"Kajakbygger og snowboardfører Jakob" <jakobATsportyDOTdk> skrev i en
meddelelse

> Jeg prøvekørte en SV1000s igår, og den var rimelig sjov
> hvorimod det er umuligt at få en prøve tur på en Falco hos en forhandler.

Nu melder historien intet om hvor du hører hjemme i landet, men jeg ved at
www.auto85.dk i nøvling v/aalborg har en ny model Falco der kun har gået
2000 km, den må du da kunne få en prøvetur på

K



Martin Poll (11-05-2005)
Kommentar
Fra : Martin Poll


Dato : 11-05-05 16:27


"K" <k@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:428210c8$0$78288$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> "Kajakbygger og snowboardfører Jakob" <jakobATsportyDOTdk> skrev i en
> meddelelse
>
>> Jeg prøvekørte en SV1000s igår, og den var rimelig sjov
>> hvorimod det er umuligt at få en prøve tur på en Falco hos en forhandler.
>
> Nu melder historien intet om hvor du hører hjemme i landet, men jeg ved at
> www.auto85.dk i nøvling v/aalborg har en ny model Falco der kun har gået
> 2000 km, den må du da kunne få en prøvetur på

Hej
Ja det har de til 159.800 for en brugt årgang 2004 . Mens man kan købe en ny
årgang 2002 for 149.998. Da det stort set kun er farven der er forskel på de
foskellige årgange. Betyder det jo ikke det helt store med årgangen.

Med venlig hilsen
Martin Poll
SL1000 Falco





K (11-05-2005)
Kommentar
Fra : K


Dato : 11-05-05 19:53


"Martin Poll" <mpoll@FJERNadslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Ja det har de til 159.800 for en brugt årgang 2004 . Mens man kan købe en
> ny årgang 2002 for 149.998. Da det stort set kun er farven der er forskel
> på de foskellige årgange. Betyder det jo ikke det helt store med
> årgangen.

Jeg kan ikke se at de nogensinde kan komme af med en brugt Falco til den
pris, når en ny koster det samme og en 2002 koster 149.998.- som du nævner
.....den kommer de da vist til at brænde inde med :-/

K



Armand (11-05-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 11-05-05 23:10

K wrote:
> "Kajakbygger og snowboardfører Jakob" <jakobATsportyDOTdk> skrev i en
> meddelelse
>
>
>>Jeg prøvekørte en SV1000s igår, og den var rimelig sjov
>>hvorimod det er umuligt at få en prøve tur på en Falco hos en forhandler.
>
>
> Nu melder historien intet om hvor du hører hjemme i landet, men jeg ved at
> www.auto85.dk i nøvling v/aalborg har en ny model Falco der kun har gået
> 2000 km, den må du da kunne få en prøvetur på

Forhør dig ved importøren om ikke der står en demo-model af hans et sted
ude i landet!
Tidligere år har Aprilia haft 3-4 forskellige modeller der cirkulerede
rundt til diverse forhandleres "roadshows", så mon ikke dét stadig er
tilfældet :-/

Forøvrigt er dét en service der er relativ ny for det danske mc-marked.
Tidligere kunne mc-bladene end ikke låne Honda'er til tests - "De solgte
sig selv" (men den indstilling vendte VF'eren så op og ned på!)!

--
Armand.

Richard (11-05-2005)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 11-05-05 15:27

Kajakbygger og snowboardfører Jakob wrote:

> Jeg er ved at kiggge på ny cykel, og har tænkt på en v2 motor, først var der
> SV1000SK4, men nu er jeg også stødt ind i SL1000 Falco?

Hvad med Ducatis 900 med halvkåbe (SuperSport?) eller Honda VTR? - af
sidsnævnte har Agusta Motor i Søborg en spritny stående, men af ældre
årgang. Den falder for Euro 2-emissionskravene og skal derfor
indregistreres senest den 30. juni i år - eller ophugges til nye
reservedele, re-eksporteres til et ikke-EU-land, sælges som banejern
el.lign. Måske er Agusta-Claus til at handle med indtil da?

> Pt har jeg min gl XJ900 fra ´86. bundsolid slider.

Så godt vant er VTR'en da også det bedste valg af de fire nævnte

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


Jesper (12-05-2005)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 12-05-05 06:25

> Så godt vant er VTR'en da også det bedste valg af de fire nævnte

Er det ikke den gamle model der kun har 16L i tanken?

/
Jesper


Ukendt (12-05-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-05-05 16:41


Jesper skrev i meddelelsen ...
>> Så godt vant er VTR'en da også det bedste valg af de fire nævnte
>
>Er det ikke den gamle model der kun har 16L i tanken?


Helt sikkert, og alt efter temperament kan man gøre det til et problem. I
praxis har man femten liter brugbart, og det rækker til alt mellem 200 og
240 Km.

mvh
Orla

>/
>Jesper



Richard (12-05-2005)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 12-05-05 20:32

Jesper wrote:
>> Så godt vant er VTR'en da også det bedste valg af de fire nævnte
>
> Er det ikke den gamle model der kun har 16L i tanken?

Prøv at høre - Agusta Motor ApS, Frederiksborgvej 222, 2400 København NV
Tlf.: 39 67 82 31

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste