/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
BMW kilometerantal og slitage...
Fra : Aragorn Elessar


Dato : 06-05-05 17:21

Hej i gruppen.

En af mine venner har en nydelig BMW K75 RT fra '94.
Det er en tidligere bødehenter, der nu efterhånden har rundet de 200.000
kilometer. (Helt nøjagtigt er den nu på de 201.700 km...)
Mit spørgsmål er:
Hvornår begynder sådan éen virkelig at bruge olie og kølevand, og hvornår er
den slidt op???
Han har sgu snart brug for at skifte den ud, det her kan virkelig ikke
fortsætte!!!
Det skal lige siges at den bliver kørt fornuftigt, dvs. den får ikke tæsk
når den er kold.

(Jeg vil lige sige at det her indlæg er blevet til halvt i alvor, og halvt i
total overstadig kådhed!... )

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk
www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk
=================



 
 
Schlæger (06-05-2005)
Kommentar
Fra : Schlæger


Dato : 06-05-05 17:46

Aragorn Elessar wrote:

> Hej i gruppen.

> En af mine venner har en nydelig BMW K75 RT fra '94.
> Det er en tidligere bødehenter, der nu efterhånden har rundet de 200.000
> kilometer. (Helt nøjagtigt er den nu på de 201.700 km...)
> Mit spørgsmål er:
> Hvornår begynder sådan éen virkelig at bruge olie og kølevand, og hvornår er
> den slidt op???
> Han har sgu snart brug for at skifte den ud, det her kan virkelig ikke
> fortsætte!!!
> Det skal lige siges at den bliver kørt fornuftigt, dvs. den får ikke tæsk
> når den er kold.

> (Jeg vil lige sige at det her indlæg er blevet til halvt i alvor, og halvt i
> total overstadig kådhed!... )

Det må da i hvert fald være pisse-irriterende, hvis han er nødt til at
smide den ud inden den er kørt ordentligt til. Så ved han jo ikke hvordan
den går, når den er bedst ....

Mch Schlæger






Aragorn Elessar (06-05-2005)
Kommentar
Fra : Aragorn Elessar


Dato : 06-05-05 23:10


"Schlæger" <gertschlagerFJERN@hotmail.com> wrote in message
news:d5g70j$9mr$1@abbeden.bunk.cc...
-klip-
> Det må da i hvert fald være pisse-irriterende, hvis han er nødt til at
> smide den ud inden den er kørt ordentligt til. Så ved han jo ikke hvordan
> den går, når den er bedst ....
>
> Mch Schlæger

Vil det sige at han skal trækkes med K75RT'eren de næste 21 år, inden den er
moden til udskiftning???
(Regnestykke: 500.000 km divideret med de 23.000 km årligt, han brænder
af...)
*Så* tror jeg at det snarere er *ham* der skal udskiftes!

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk
www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk
=================



KaJe (06-05-2005)
Kommentar
Fra : KaJe


Dato : 06-05-05 19:48

> Hvornår begynder sådan éen virkelig at bruge olie og kølevand, og hvornår
> er
> den slidt op???
> Han har sgu snart brug for at skifte den ud, det her kan virkelig ikke
> fortsætte!!!
> Det skal lige siges at den bliver kørt fornuftigt, dvs. den får ikke tæsk
> når den er kold.
>
> (Jeg vil lige sige at det her indlæg er blevet til halvt i alvor, og halvt
> i
> total overstadig kådhed!... )
>
> Venlig hilsen
>
> Aragorn_DK

Der er flere eksempler på BMW K75 og K100 der har rundet 400.000 km. uden
nogensinde at have været åbnet. Du skal dog nok regne med at den lige skal
have en tur når den har rundet 350.000 km., hvis det er en gammel
politicykel. De bliver jo ikke passet så godt som private.

KJ.



anders majland (06-05-2005)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 06-05-05 20:33

> hvis det er en gammel politicyke
> De bliver jo ikke passet så godt som private.

Jeg vil ikke være så nervæs ved om den er ordenligt serviceret - mere at den
har stået ude ved -5 grader hvorefter en betjent forlader den varme kaffe og
papirarbejdet i en fart hvilket medfører at så snart motoren drejer køres
den iskold til redline ...



Aragorn Elessar (06-05-2005)
Kommentar
Fra : Aragorn Elessar


Dato : 06-05-05 23:07


"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:427bc767$0$79455$14726298@news.sunsite.dk...
> > hvis det er en gammel politicyke
> > De bliver jo ikke passet så godt som private.
>
> Jeg vil ikke være så nervæs ved om den er ordenligt serviceret - mere at
den
> har stået ude ved -5 grader hvorefter en betjent forlader den varme kaffe
og
> papirarbejdet i en fart hvilket medfører at så snart motoren drejer køres
> den iskold til redline ...

Hej Anders.

Serviceret bliver de skam, men du har ret i at de bliver kørt hårdt.
Det er jo også derfor, at de ikke holder nær så længe som en privatejet BMW
der bliver puslet om...

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk
www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk
=================



Armand (07-05-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-05-05 13:25

Aragorn Elessar wrote:
>
> Serviceret bliver de skam, men du har ret i at de bliver kørt hårdt.
> Det er jo også derfor, at de ikke holder nær så længe som en privatejet BMW
> der bliver puslet om...

Tjaeh :-/
De har til gengæld langtfra nær så mange koldstarter i deres tjenestetid
-Især dem i jydsk tjeneste!

--
Armand.

TH (07-05-2005)
Kommentar
Fra : TH


Dato : 07-05-05 18:57

> Tjaeh :-/
> De har til gengæld langtfra nær så mange koldstarter i deres tjenestetid
> -Især dem i jydsk tjeneste!
>

Kan jyske betjente da ikke finde ud af at slukke en motor?

VH Tim.



Armand (08-05-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-05-05 13:14

TH wrote:
>>Tjaeh :-/
>>De har til gengæld langtfra nær så mange koldstarter i deres tjenestetid
>>-Især dem i jydsk tjeneste!
>>
>
>
> Kan jyske betjente da ikke finde ud af at slukke en motor?
>
>
Vejle-rytterne kører ud på dagens dont fra politistationen i Vejle hver
morgen. Deres arbejdsdag består af at cirkle rundt indenfor et område
der dækker Horsens - Grænsen mellem kyst og midtjylland, samt følge op
på radiofoniske ordrer undervejs

--
Armand.

p.jarnbak (06-05-2005)
Kommentar
Fra : p.jarnbak


Dato : 06-05-05 23:15


"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:427bc767$0$79455$14726298@news.sunsite.dk...
>> hvis det er en gammel politicyke
>> De bliver jo ikke passet så godt som private.
>
> Jeg vil ikke være så nervæs ved om den er ordenligt serviceret - mere at
> den har stået ude ved -5 grader hvorefter en betjent forlader den varme
> kaffe og papirarbejdet i en fart hvilket medfører at så snart motoren
> drejer køres den iskold til redline ...

En brugt motor kan man få for 3000 kr og opefter med garanti
og det hele,så hvis den brækker sig efter 3-400000 km så er det
stadigt billigtDen trænger nok til en ny knadtkæde og lidt styr efter
200000 km men det koster kun omkring 600kr med det hele, så kører
den nok 100000 km til.
Hej Palle.



Aragorn Elessar (06-05-2005)
Kommentar
Fra : Aragorn Elessar


Dato : 06-05-05 23:05


"KaJe" <KarinJensen33NOSPAM@SLETTEShotmail.com> wrote in message
news:427bbbf0$0$214$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Hvornår begynder sådan éen virkelig at bruge olie og kølevand, og
hvornår
> > er
> > den slidt op???
> > Han har sgu snart brug for at skifte den ud, det her kan virkelig ikke
> > fortsætte!!!
> > Det skal lige siges at den bliver kørt fornuftigt, dvs. den får ikke
tæsk
> > når den er kold.
> >
> > (Jeg vil lige sige at det her indlæg er blevet til halvt i alvor, og
halvt
> > i
> > total overstadig kådhed!... )
> >
> > Venlig hilsen
> >
> > Aragorn_DK
>
> Der er flere eksempler på BMW K75 og K100 der har rundet 400.000 km. uden
> nogensinde at have været åbnet. Du skal dog nok regne med at den lige skal
> have en tur når den har rundet 350.000 km., hvis det er en gammel
> politicykel. De bliver jo ikke passet så godt som private.
>
> KJ.

Hej Karin.

Indtil videre kører den som smurt, og der er nul problemer overhovedet.
Da jeg var i Lyngby blev maskinerne da passet og plejet efter alle kunstens
regler, men ja, de bliver kørt hårdt.
Og at de ikke bliver passet og plejet nær så godt som private - hæhæ, det
kommer vist også meget an på ejeren af den givne privatmaskine.
Til sammenligning kan jeg oplyse at Yamaha-mc'erne skal serviceres langt
oftere, og de holder ikke nær så længe som BMW'erne.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk
www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk
=================



KaJe (06-05-2005)
Kommentar
Fra : KaJe


Dato : 06-05-05 23:36

> Indtil videre kører den som smurt, og der er nul problemer overhovedet.
> Da jeg var i Lyngby blev maskinerne da passet og plejet efter alle
> kunstens
> regler, men ja, de bliver kørt hårdt.
> Og at de ikke bliver passet og plejet nær så godt som private - hæhæ, det
> kommer vist også meget an på ejeren af den givne privatmaskine.
> Til sammenligning kan jeg oplyse at Yamaha-mc'erne skal serviceres langt
> oftere, og de holder ikke nær så længe som BMW'erne.
>
> Venlig hilsen
>
> Aragorn_DK

Lur mig om det alligevel ikke bliver Yamaha 1300 der bliver politiets nye
motorcykel, når handelen kommer i EU-udbud. De politier' der har kørt Yamaha
har mig bekendt været glade for dem.

KJ
BMW K1200



Aragorn Elessar (07-05-2005)
Kommentar
Fra : Aragorn Elessar


Dato : 07-05-05 01:19

"KaJe" <KarinJensen33NOSPAM@SLETTEShotmail.com> wrote in message
news:427bf14d$0$286$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Indtil videre kører den som smurt, og der er nul problemer overhovedet.
> > Da jeg var i Lyngby blev maskinerne da passet og plejet efter alle
> > kunstens
> > regler, men ja, de bliver kørt hårdt.
> > Og at de ikke bliver passet og plejet nær så godt som private - hæhæ,
det
> > kommer vist også meget an på ejeren af den givne privatmaskine.
> > Til sammenligning kan jeg oplyse at Yamaha-mc'erne skal serviceres langt
> > oftere, og de holder ikke nær så længe som BMW'erne.
> >
> > Venlig hilsen
> >
> > Aragorn_DK
>
> Lur mig om det alligevel ikke bliver Yamaha 1300 der bliver politiets nye
> motorcykel, når handelen kommer i EU-udbud. De politier' der har kørt
Yamaha
> har mig bekendt været glade for dem.
>
> KJ
> BMW K1200

Hej Karin.

Yamahaerne er da dejlige mc'er - jeg er bare 'mærkenørd'.
Og ja, den er på vej tilbage - modellen blev svjv. ikke gennemtestet
ordentligt, og derfor skulle 1300'eren være på vej retur igen som etatraket.


Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk
www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk
=================



anders majland (09-05-2005)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 09-05-05 08:18

> Lur mig om det alligevel ikke bliver Yamaha 1300 der bliver politiets nye
> motorcykel, når handelen kommer i EU-udbud. De politier' der har kørt
> Yamaha har mig bekendt været glade for dem.

Talte med en på en GTS uden for viborg for et par måneder siden (nej ikke i
vejkanten han holdt kaffepause ved en modelflyveklub) og hans "valg"
skyldtes den lave sædehøjde på modellen. Men at han var fra Holstebro. Hans
yamaha var lige blevet renovet for et astronomisk beløb - men jeg kan
hverken huske beløbet eller hvor mange km motoren havde holdt i første
omgang. Men han sagde noget om at havde det ikke været for ombygning til
politi mc så ville det have været billigere at købe en ny end at renovere
motoren ...

/A



p.jarnbak (09-05-2005)
Kommentar
Fra : p.jarnbak


Dato : 09-05-05 11:11


Hans
> yamaha var lige blevet renovet for et astronomisk beløb - men jeg kan
> hverken huske beløbet eller hvor mange km motoren havde holdt i første
> omgang. Men han sagde noget om at havde det ikke været for ombygning til
> politi mc så ville det have været billigere at købe en ny end at renovere
> motoren ...

Ak ja,det er dejligt når man kan købe mc uden afgift.
Hej Palle.



Armand (07-05-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-05-05 13:23

Aragorn Elessar wrote:
>
> Til sammenligning kan jeg oplyse at Yamaha-mc'erne skal serviceres langt
> oftere.........

Det kommer sandelig an på hvilken Yamaha vi taler om (52.000km
ventil-serviceinterval på de 5-ventilede) og hvilken BMW (Boxernes
stødstangs-system foranlediger traditionelt til større slitage i
ventildrevet => oftere justering!

En anden ting er prisen: En BMW-ejende kammerat, der førhen kørte XJ900,
misytrer over hvorfor servicet skal blive proportionelt dyrere bare
fordi man køber en dyrere motorcykel :-|

--
Armand.




og de holder ikke nær så længe som BMW'erne.

Aragorn Elessar (07-05-2005)
Kommentar
Fra : Aragorn Elessar


Dato : 07-05-05 16:11

----- Original Message -----
From: "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk>
Newsgroups: dk.fritid.motorcykel
Sent: Saturday, May 07, 2005 2:22 PM
Subject: Re: BMW kilometerantal og slitage...


> Aragorn Elessar wrote:
> >
> > Til sammenligning kan jeg oplyse at Yamaha-mc'erne skal serviceres langt
> > oftere.........
>
> Det kommer sandelig an på hvilken Yamaha vi taler om (52.000km
> ventil-serviceinterval på de 5-ventilede) og hvilken BMW (Boxernes
> stødstangs-system foranlediger traditionelt til større slitage i
> ventildrevet => oftere justering!
>
> En anden ting er prisen: En BMW-ejende kammerat, der førhen kørte XJ900,
> misytrer over hvorfor servicet skal blive proportionelt dyrere bare
> fordi man køber en dyrere motorcykel :-|
>
> --
> Armand.
>
>
>
>
> og de holder ikke nær så længe som BMW'erne.

Hej Armand - har du fået fjernet stingene?
Hvad pokker har du lavet, siden du render rundt med hul i hovedet?

Vi kan jo tage dem der p.t. ruller:

R 850 RT
R1100 RT
K 75 RT/LT
K1100LT
K1200 RS
K 1200 GT
F 650 Funduro

Og Yamaha (tidligere):
GTS 1000
FJR 1300

Muligvis på vej retur:
FJR 1300.

Hvad angår slitage på ventilerne på R-modellerne, har min kammerat da også
oplevet det, da han kørte R80'er.

Hvad angår BMW og priser på service, så kan det oplyses at der tidligere har
været om ikke problemer, så dog megen vrøvl over BMWs reservedelspriser,
hvilket BMW er blevet gjort opmærksom på, hvorfor reservedelspriserne nu har
fået et solidt gok nedad rent prismæssigt.
Og ellers er der kun en ting at sige derom:
Kvalitet koster. *svedent grin*

Venlig hilsen

Aragorn_DK
=================
www.welles.dk
www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk
=================



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste