Skivebremse på DT125 type 10V ?
Fra : Kent Nielsen

Dato : 05-05-05 15:27

Hej,
Er der en der kan hjælpe med noget dokumentation på om det er ok med
skivebremse i for på en Yamaha DT 125 type 10V.
Synsmanden mente at den er med tromle original. (?)

Mvh
Kent Nielsen.

Fra : Soren Lindholt

Dato : 05-05-05 17:44

"Kent Nielsen" <virker.ikke@findes.ikke.invalid> wrote in message
> [...]
> skivebremse i for på en Yamaha DT 125 type 10V.
> Synsmanden mente at den er med tromle original. (?)

Jeg havde en DT125 med skive foran, typen kan jeg ikke huske...
Synsmænd og skiver...
Søren

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 05-05-05 18:14

Kent Nielsen wrote:
> Hej,
> Er der en der kan hjælpe med noget dokumentation på om det er ok med
> skivebremse i for på en Yamaha DT 125 type 10V.
> Synsmanden mente at den er med tromle original. (?)

Hej Kent,

Jeg havde engang en Yamaha DT 175 1996.
Ved ikke hvad modellen hed, denne havde tromlebremser for og bag.
De senere modeller kom dog med skivebremser.

Blev cyklen afvist ved syn??? - det er da latterligt.

Med tromlebremser foran, bremser den så elendigt, at du ville være bedre
stillet ved at sætte fødderne i jorden.

Kenneth Østrup - <http://blog.riskoger.net/>

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 05-05-05 18:16

Kenneth Østrup wrote:

> [...]
>
> Blev cyklen afvist ved syn??? - det er da latterligt.
>
> Med tromlebremser foran, bremser den så elendigt, at du ville være bedre

Hej igen,

Jeg fandt lige følgende billede på google, se:
http://www.50cc.nl/images/yamaha_dt125lc_1985.jpg

Der ser det ud til at den har tromlebremser, akkurat som min DT 175 havde.

Kenneth Østrup - <http://blog.riskoger.net/>

Fra : Claus Rittig

Dato : 05-05-05 18:59

"Kenneth Østrup" <ksFJERN@skysovs.com> skrev i en meddelelse

> [...]

Det har han ret i - min er også konverteret til skivebremse.

Prøv at vise synsmanden dokumentation for det, måske kan det overbevise ham
om at det ikk er en dårlig ide!

Helt rigtigt, den bremser temmelig dårligt. Dur ikke rigtig til off-road.

> Jeg fandt lige følgende billede på google, se:
> http://www.50cc.nl/images/yamaha_dt125lc_1985.jpg

Min er nu med skivebremse, og det virker rigtig godt (det er en DT125R
forgaffel jeg har monteret). Det tror jeg heller ikke en synsmand bare vil
acceptere, men who cares, nu kan den bremse lige så hårdt som bilerne, og er
ikke længere småfarlig i bytrafik.

Rittig