Hjælp til tandhjuls mørtik ?
Fra : Juel

Dato : 05-05-05 13:51

Hejsa Alle

Dagen kom, hvor baghjulet skulle på, og det kom det, med spritnyt tandhjul
og det hele
Nå men hvad er så mere naturligt end at sætte fortandhjulet på og kæden
bagefter.. men ak..

Jeg kan #¤%&#/%&¤/(/))//)=)""*^^^"# ikke få den møtrik løs der holder
fortandhjulet.. hvad helvede gør man så ?
Kan vi ikke blive enige om at det er alm gevind ?
Så fik jeg 3 ideer..

1. varme på møtrikken.. virkede ikke..

2. Luft værktøj, hvor en metalpind blev hold i spænd med tandhjulet, men
FUCK sådan en pind slår hårdt når man skyder 10bar af i en luftnøgle

3. at sætte kæde på og sætte baghjulet i spænd, men ak den rd350 kæde jeg
har liggende passer kun på bagtandhjulet :o/ en løsning kan jo være at slibe
noget af fortandhjulet, så jeg kan få kæden ned over..

Er der nogle der lige har et fif ??

Mvh
Morten

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-05-05 14:17

"Juel" <starchild@starchild.dk> writes:

> Nå men hvad er så mere naturligt end at sætte fortandhjulet på og
> kæden bagefter.. men ak..

En ordentlig luftnøgle er svaret! Jeg stod i samme situation, da jeg
skulle flå en fortandhjulsmøtrik af en motor hos MC-huset. Jeg fik
noget modhold arrangeret, men møtrikken sad håbløst fast. Det var en
lørdag, så jeg måtte vente til lukketid før der var tid til at
indehaveren kunne finde luftnøglen frem. Det eneste modhold var en
træsko på fortandhjulet, men alligevel røg møtrikken af ganske let.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 05-05-05 14:41

Som Jes skriver: "En ordentlig luftnøgle er svaret! "

Havde også samme problem i vinters. Den kan løsne alt.
Har du ikke den gamle kæde som du lige kan rulle på? Så du kan holde kontra?

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Brian Lænø

Dato : 05-05-05 22:02

"Juel" skrev
> [...]
> har liggende passer kun på bagtandhjulet :o/ en løsning kan jo være at
> slibe noget af fortandhjulet, så jeg kan få kæden ned over..

Nu har du vel husket at fjerne eventuelt låseblik eller anden fastlåsning af
møtrikken?

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-05 22:06

> Nu har du vel husket at fjerne eventuelt låseblik eller anden fastlåsning
af
> møtrikken?

hehe ja, den er skam banket HELT flad..

Mvh
Morten

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 05-05-05 22:13

"Juel" <starchild@starchild.dk> skrev > Er der nogle der lige har et fif ??

Du skruer den rigtige vej?

Helt fast modhold (fladjern i klemme), alt det pres på nøglen du kan,
samtidigt hermed et kontant slag af en passende hammer på nøglen (ved siden
af nallerne).
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Rasmus Hauch

Dato : 07-05-05 18:21

> Du skruer den rigtige vej?

Det hænder jo at der er lings gevind på sådan en fætter.
Kunne det være der problemet ligger?
Mvh
Rasmus H(der efter 2 år i snescooter-eksil snart er tilbage i dk på den
elskede zx9er)

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 07-05-05 20:44

"Rasmus Hauch" <ditrasSLET@greennet.gl> writes:

> Rasmus H(der efter 2 år i snescooter-eksil snart er tilbage i dk på den
> elskede zx9er)

Hey! - he's baaaaack!

Velkommen i det grønne.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Studen

Dato : 06-05-05 00:39

Hej Juel

Jeg havde samme problem, men klarede den med en luftnøgle fra Harald Nyborg
(ca.300kr) og en mothafucka af en rørtang til at holde på tandhjulet - så du
skal ha' én til at hjælpe..

Held og lykke

PS. jeg er ved at have samlet katanaen, mangler bare lidt småting (som feks.
nye tandhjul og kæde)
Hvad med dig? Er du ved at have den klar???

Studen

Fra : anders majland

Dato : 06-05-05 07:27

> Jeg havde samme problem, men klarede den med en luftnøgle fra Harald
> Nyborg (ca.300kr)

Samme her - men der skal have _meget luft_ Til des meste bruger jeg enten en
5 eller en 10 meter spiralslange og der er tryktabet for stort - så når
luftnøglen bruges har jeg en lille kort slange med en "ordenlig" diameter.

/A

Fra : Juel

Dato : 06-05-05 09:33

> PS. jeg er ved at have samlet katanaen, mangler bare lidt småting (som
> feks. nye tandhjul og kæde)
> Hvad med dig? Er du ved at have den klar???

Du bliver før færdig end mig så

Jeg mangler:
Frontkåbe (er dog passet til, skal bare monteres)
Tank (skal ført på når jeg har testet motor i weekenden)
Sæde (er til ombetrækning, og skal på efter tanken)
Bagstykke (sidder på sædet)
Baglygte (skal på sammen med bagstykke)
Fortandhjul
Kæde
gashåndtag.
Kobling + gas kabel.
Finde ud af det sidste med ledningsnettet :o/
Teste Motor !!
Købe armeret bremseslanger.
Hælde væske på bremserne..

Tror det meste er færdigt i weekenden )

Tager lidt flere billeder..

Mvh
Morten

Fra : Studen

Dato : 06-05-05 10:53

"Juel" <starchild@starchild.dk> wrote in message
> [...]
> gashåndtag.
> Kobling + gas kabel.
> Finde ud af det sidste med ledningsnettet :o/

Hvor vildt. Vi mangler præcist det samme!!!! Jeg gad bare ikke skrive
præcist hvad jeg mangler, da jeg anser de sidste ting her som småting (håber
jeg). Håber også at være færdig i løbet af weekenden :)

Fra : Juel

Dato : 06-05-05 10:55

> Hvor vildt. Vi mangler præcist det samme!!!! Jeg gad bare ikke skrive
> præcist hvad jeg mangler, da jeg anser de sidste ting her som småting
> (håber jeg). Håber også at være færdig i løbet af weekenden :)

Kanon, billeder ?? har det på siden, men du har ikke opdateret den...

Mvh
Morten

Fra : Studen

Dato : 06-05-05 11:47

> Kanon, billeder ?? har det på siden, men du har ikke opdateret den...

Send mig lige et link til dine billeder. Jeg har uploader nogle billeder
senere, men de er ikke så gode, da jeg står på meget lidt plads og samler.
Dvs. kan ikke rigtigt få hele maskíneriet med på billederne :))

Fra : Juel

Dato : 06-05-05 13:35

"Studen" <studen@> Send mig lige et link til dine billeder. Jeg har uploader
nogle billeder
> senere, men de er ikke så gode, da jeg står på meget lidt plads og samler.
> Dvs. kan ikke rigtigt få hele maskíneriet med på billederne :))

Der kommer billeder online imorgen..

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-05 12:02

Juel skrev i meddelelsen
<427b2bd1$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk>...

>Jeg mangler:
>Tank (skal ført på når jeg har testet motor i weekenden)

Hvordan har Du egentlig tænkt dig at få de flotte "Euro-line" linier fra
tanken til at passe med de rædderlige Suttezuki sidedæksler ? Det bliver en
øjebæ af rang ! Kan Du ikke finde Honda sidedæksler, der følger tankens
linier ?

>Fortandhjul
>Kæde

Har Du husket at line kædehjulene op inden at Du malede ? Nåeh nej ! Du
kunne jo ikke få kædehjulet af motoren... Den slags skal gøres INDEN
der males.

mvh
Orla

Fra : Juel

Dato : 06-05-05 13:34

> [...]
> en
> øjebæ af rang ! Kan Du ikke finde Honda sidedæksler, der følger tankens

Vent og se, det er ikke så ringe endda

> Har Du husket at line kædehjulene op inden at Du malede ? Nåeh nej ! Du
> kunne jo ikke få kædehjulet af motoren... Den slags skal gøres
> INDEN
> der males.

Hvad hulen har det med malingen at gøre ?? og de er linet op, det passer
perfekt du har jo ingen tillid Orla

Mvh
Morten

Fra : Studen

Dato : 06-05-05 15:06

> Vent og se, det er ikke så ringe endda

> Hvad hulen har det med malingen at gøre ?? og de er linet op, det passer
> perfekt du har jo ingen tillid Orla

Hæhe, den undrede også mig. Jeg mangler lige at justere et par mm på
forreste tandhjul, men jeg regner da ikke med at pille maskinen fra hinanden
og male, bagefter :))
Hvordan har du forresten måttet rette ind? Har du offset på fortandhjulet,
eller modificeret kædedrevet???

Mvh

Studen

Fra : Juel

Dato : 06-05-05 16:37

> Hæhe, den undrede også mig. Jeg mangler lige at justere et par mm på
> forreste tandhjul, men jeg regner da ikke med at pille maskinen fra
> hinanden og male, bagefter :))

Nej er heller ikke med på hvad Orla tænkte på..

> Hvordan har du forresten måttet rette ind? Har du offset på fortandhjulet,
> eller modificeret kædedrevet???

Jeg er så usandsyneligt svine heldig at RD350 bagsvingeren passede 100% i
bredden, og det samme gør tandhjulet
Jeg hat målt efter, og flugtet og alt muligt

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-05 18:46

Juel skrev i meddelelsen
<427b8f23$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk>...

>Nej er heller ikke med på hvad Orla tænkte på..

Det er nu ellers ret let at forstå. Al tilpasning af beslag, kædeoplining,
diverste afstandsbøsninger, i det hele taget, cyklen skal være færdigsamlet
og køreklar. Så skiller man den ad for lakering. Kun derved undgår man
skrammer forårsaget af "jeg skal lige have kæden af for 8'ende gang UPS", og
"hov, der mangler da et beslag til sædet", find selv på flere......

I øvrigt ret heldigt at RD-setup'et passer på en GS

mvh
Orla

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-05 19:35

> [...]
og
> "hov, der mangler da et beslag til sædet", find selv på flere......

Ok, ja den metode, jamen jeg har skam samlet de dele der skulle lakeres og
deslige før jeg sendte tinge til pulver lak..

> I øvrigt ret heldigt at RD-setup'et passer på en GS

Ja, nogle gange er man bare svine heldig

Mvh
Morten

Fra : Armand

Dato : 07-05-05 10:40

Orla Pedersen wrote:

> I øvrigt ret heldigt at RD-setup'et passer på en GS

Mon ikke at det er Morten der virker som en magnet på RD-løsninger?

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 07-05-05 12:30

Armand skrev i meddelelsen ...

>Mon ikke at det er Morten der virker som en magnet på RD-løsninger?

GRILL

mvh
Orla

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-05 15:22

Juel skrev i meddelelsen
<427b645a$0$78287$157c6196@dreader1.cybercity.dk>...

>du har jo ingen tillid Orla

Deri haver Du fuldstændigen ret Og hvis skyld er det nu lige........

mvh
Orla

Fra : Juel

Dato : 06-05-05 16:44

> Deri haver Du fuldstændigen ret Og hvis skyld er det nu lige........

Hehe vent nu bare og se.. den bliver flot

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 07-05-05 15:55

Fik den af idag, jeg holdte tandhjulet med en STOR rørtang, og varmede
møtrikken, og fik kæresten til at styre luftværktøjet, og vupti røg den af

Tak for råddene..

Mvh
Morten

Fra : Squish

Dato : 07-05-05 16:49

Juel wrote:

> Fik den af idag..
> .. og fik kæresten til at styre luftværktøjet..

Hehe.. der skulle bare lidt muller til?

--
Squish
VFR750F