/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Ventildæksel pakning.. flydende ??
Fra : Ukendt


Dato : 04-05-05 08:09

Hejsa Alle

Er det ikke fint nok med flydende pakning til ventildækslet, eller skal jeg
ned og bestille en ny pakning ?

Mvh
Morten **som bringer Bastard Biken til live imorgen eller i weekenden....**




 
 
Henrik Nielsen (04-05-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen


Dato : 04-05-05 08:40

Jeg bruge kun flydene pakning ved de rundinger som er ud for knasterne.
Resten af vejen rundt bruger jeg intet...
Det er da træls og skulle stå at rense af hvergang der skal indstilles
ventiler o.l.


--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Ukendt (04-05-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-05-05 08:43

> Jeg bruge kun flydene pakning ved de rundinger som er ud for knasterne.
> Resten af vejen rundt bruger jeg intet...
> Det er da træls og skulle stå at rense af hvergang der skal indstilles
> ventiler o.l.

OK !! og der kommer ikke oile ud ??

Mvh
Morten



Henrik Nielsen (04-05-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen


Dato : 04-05-05 10:15

"og der kommer ikke oile ud ??"

Nej, men det var med en gummipakning.

Nu læste jeg lige at du mente det var noget papir-noget
Så kan det da godt være at det er en god idé med flydene pakning...


--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Kenneth Østrup (04-05-2005)
Kommentar
Fra : Kenneth Østrup


Dato : 04-05-05 08:42

Juel wrote:
> Hejsa Alle
>
> Er det ikke fint nok med flydende pakning til ventildækslet, eller skal jeg
> ned og bestille en ny pakning ?
>
> Mvh
> Morten **som bringer Bastard Biken til live imorgen eller i weekenden....**
>
>
>

Hvilken type er den tidligere pakning?

--
Med venlig hilsen
Kenneth Østrup - <http://blog.riskoger.net/>

Ukendt (04-05-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-05-05 08:48

> Hvilken type er den tidligere pakning?

Mener at kunne huske det var noget papirs knald, men er altså ikke 100% det
er et gs450 topstykke...

Mvh
Morten



D@n Dethlefsen (04-05-2005)
Kommentar
Fra : D@n Dethlefsen


Dato : 04-05-05 11:27

Juel wrote:
> Er det ikke fint nok med flydende pakning til ventildækslet, eller
> skal jeg ned og bestille en ny pakning ?

Det tro jeg ikke, normalt sidder der en lakrids-ligende pakning mellem
ventildæksel og topstykke.
Hvis ventildækselt har en dyb rille hele vejen rundt i kanten skal der sidde
sådan en lakrids pakning, i dette tilfælde får du den ikke tæt med flydende
pakning.

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + Klappersaki KLR250 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "OSTEN" fra adr. ved svar




Ukendt (04-05-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-05-05 11:47

> Det tro jeg ikke, normalt sidder der en lakrids-ligende pakning mellem
> ventildæksel og topstykke.
> Hvis ventildækselt har en dyb rille hele vejen rundt i kanten skal der
sidde
> sådan en lakrids pakning, i dette tilfælde får du den ikke tæt med
flydende
> pakning.

Der er ingen dybe riller !

Mvh
Morten



Armand (04-05-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 04-05-05 12:33

D@n Dethlefsen wrote:
> Juel wrote:
>
>>Er det ikke fint nok med flydende pakning til ventildækslet, eller
>>skal jeg ned og bestille en ny pakning ?
>
>
> Det tro jeg ikke, normalt sidder der en lakrids-ligende pakning mellem
> ventildæksel og topstykke.
> Hvis ventildækselt har en dyb rille hele vejen rundt i kanten skal der sidde
> sådan en lakrids pakning, i dette tilfælde får du den ikke tæt med flydende
> pakning.
>
GS-løsningen er en tyk pappakning og permanent iklistrede gummihalvmåner
ud for knasterne!
Hvis ikke at man får pakningen af i hel tilstand skal der en ny på, og
selv den gamle hele må regnes for at være hård og indtørret i en grad så
den risikerer at lægge!
Jeg ved det gør ondt men køb ny, Morten!
Ring lidt rundt til aut. Suzuki værksteder og forhør om ikke de har én
liggende på lager fra "dengang". Sådanne må kunne købes til fornuftige
priser :-/

--
Armand.

Ukendt (04-05-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-05-05 12:56

> GS-løsningen er en tyk pappakning og permanent iklistrede gummihalvmåner
> ud for knasterne!
> Hvis ikke at man får pakningen af i hel tilstand skal der en ny på, og
> selv den gamle hele må regnes for at være hård og indtørret i en grad så
> den risikerer at lægge!
> Jeg ved det gør ondt men køb ny, Morten!
> Ring lidt rundt til aut. Suzuki værksteder og forhør om ikke de har én
> liggende på lager fra "dengang". Sådanne må kunne købes til fornuftige
> priser :-/

Vil det andet ikke virke ? der er jo intet tryk deroppe...
Elles skal jeg vente til efter weekenden med at teste motor, og så bliver
jeg presset.. tidsmæssigt...

Mvh
Morten



Orla Pedersen (04-05-2005)
Kommentar
Fra : Orla Pedersen


Dato : 04-05-05 13:09

Juel wrote:


> Vil det andet ikke virke ? der er jo intet tryk deroppe...
> Elles skal jeg vente til efter weekenden med at teste motor, og så bliver
> jeg presset.. tidsmæssigt...

Nej ! Der vil i så fald ikke være noget til at optage bevægelse ifm.
varmeudvidelse. Du risikerer at dækslet deformeres > skrot.

mvh
Orla


> Mvh
> Morten



Ukendt (04-05-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-05-05 13:15

> Nej ! Der vil i så fald ikke være noget til at optage bevægelse ifm.
> varmeudvidelse. Du risikerer at dækslet deformeres > skrot.

Suk.. ok...

Mvh
Morten



Armand (04-05-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 04-05-05 19:42

Juel wrote:
>>GS-løsningen er en tyk pappakning og permanent iklistrede gummihalvmåner
>>ud for knasterne!
>>Hvis ikke at man får pakningen af i hel tilstand skal der en ny på, og
>>selv den gamle hele må regnes for at være hård og indtørret i en grad så
>>den risikerer at lægge!
>>Jeg ved det gør ondt men køb ny, Morten!
>>Ring lidt rundt til aut. Suzuki værksteder og forhør om ikke de har én
>>liggende på lager fra "dengang". Sådanne må kunne købes til fornuftige
>>priser :-/
>
>
> Vil det andet ikke virke ? der er jo intet tryk deroppe...

Du fejlopfatter flydende pakning som værende standarden; men den holder
ikke! Flydende pakning er skabt til at tætne mellem maskindele der
grundet præcisions-tilpasning ikke levner plads til selv det tyndeste
paknings-papir - På motorcyklen typisk mellem motorblokkens to halvdele
hvorimellem krumtappens lejer er indeklemt :-|

Faste pakningsemner gavner dels enkel/mulig adskillese samt isolering af
motorens vibrationer således at de ikke forplanter sig uhæmmet over i
f.eks. top og koblings -dæksler som vil kune virke som "højttaler"!

For nogle konstruktioners vedkommende er monteringen betinget af brug af
rette tykkelse pakning: På min tidligere GPZ900 var der bryst på
topdækselboltene således at de kun akkurat kunne klemme gummipakningen
en anelse, hvorved at brug af tyndt pakningspapir eller flydende pakning
ville medføre at boltene ikke ville kunne spændes helt ned til dækslet
og dette ville derfor kunne rasle frit
En anden situation hor jeg har set fejl-brug af flydende pakning var på
et koblingsdæksel hvor aktiverings-mekanismen (á den velkendte lille
trækarm) befandt sig): P.g.a. den manglende afstand á pakningens
tykkelse blev koblingen påvirket så den ikke kunne koble 100% til og
gled vedvarende

Køb nu den pakning eller en RD350 istedet :-|

--
Armand.

D@n Dethlefsen (04-05-2005)
Kommentar
Fra : D@n Dethlefsen


Dato : 04-05-05 18:14

Armand wrote:
> D@n Dethlefsen wrote:
>> Juel wrote:
>>
> GS-løsningen er en tyk pappakning og permanent iklistrede
> gummihalvmåner ud for knasterne!
> Hvis ikke at man får pakningen af i hel tilstand skal der en ny på, og
> selv den gamle hele må regnes for at være hård og indtørret i en grad
> så den risikerer at lægge!

Tak Armand, kunne ikke lige huske hvorledes GS var skruet sammen
selvom om jeg skruede i min søsters da hun havde en sådan, flovt

> Jeg ved det gør ondt men køb ny, Morten!

Nu ikke tag livet af Morten og hans muldvarpe skind

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + Klappersaki KLR250 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "OSTEN" fra adr. ved svar




Armand (04-05-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 04-05-05 19:43

D@n Dethlefsen wrote:
> Armand wrote:
>
>>Jeg ved det gør ondt men køb ny, Morten!
>
>
> Nu ikke tag livet af Morten og hans muldvarpe skind

- - - - Syet af et gammelt RD-saddelbetræk

--
Armand.

Ukendt (04-05-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-05-05 20:28

> Nu ikke tag livet af Morten og hans muldvarpe skind

Hehe det er sq ikke det, det var mere tidspresset
Nå men jeg må jo købe en pakning så, men tester motor i weekenden med
flydende pakning basta

Mvh
Morten



Ukendt (04-05-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-05-05 21:28


>
> Hehe det er sq ikke det, det var mere tidspresset
> Nå men jeg må jo købe en pakning så, men tester motor i weekenden med
> flydende pakning basta
>
> Mvh
> Morten

Det sker der heller ikke end ski ved, held og lykke med det!

Hygge PD CBR1100



CL (04-05-2005)
Kommentar
Fra : CL


Dato : 04-05-05 22:48


> Hehe det er sq ikke det, det var mere tidspresset
> Nå men jeg må jo købe en pakning så, men tester motor i weekenden med
> flydende pakning basta

Har du ikke noget karton ?,så kan du selv lave en pakning.

VH
Carsten



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177508
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408576
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste