Ipaq/strøm MC
Fra : Michal

Dato : 03-05-05 22:20

Jeg overvejer at sætte min Ipaq på vores MC.
Tænkte på at sætte et cigaretstik, som man har i bilen under sædet. Er det
ok bare at trække + og - direkte fra batteriet?

Hvordan har i lavet jeres, altså dem uden BT?

Michal

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-05 22:37

"Michal" <michal@berthelsen-juul.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg overvejer at sætte min Ipaq på vores MC.
> Tænkte på at sætte et cigaretstik, som man har i bilen under sædet. Er det
> ok bare at trække + og - direkte fra batteriet?

På den ZZ-R jeg købte sidste efterår er der monteret et Cigarettænderstik
under sædet med en ganske almindelig gennemgangsafbryder på så man kan
slukke for strømmen, køb et af de stik med støvdæksel på, og husk at sætte
en sikring på + ledningen 10A. skulle kunne gøre det.

--
Mvh.
Dannie

Fra : Michal

Dato : 03-05-05 22:44

On Tue, 3 May 2005 23:37:01 +0200, Dannie wrote:

> [...]
> slukke for strømmen, køb et af de stik med støvdæksel på, og husk at sætte
> en sikring på + ledningen 10A. skulle kunne gøre det.

Har lige kigget på thansen, efter et stik med støvdæksel. Men syntes ikke
lige jeg kunne finde et.
Kender du et sted hvor man kan købe det?

Michal

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-05 23:09

> On Tue, 3 May 2005 23:37:01 +0200, Dannie wrote:
>
> Har lige kigget på thansen, efter et stik med støvdæksel. Men syntes ikke
> lige jeg kunne finde et.
> Kender du et sted hvor man kan købe det?

bådudstyrsforretninger, biltilbehørsforretninger evt. www.biltema.dk kunne
være et bud.

--
Mvh.
Dannie

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 04-05-05 08:37

Michal <michal@berthelsen-juul.dk> wrote in

> Har lige kigget på thansen, efter et stik med støvdæksel. Men syntes
> ikke lige jeg kunne finde et.
> Kender du et sted hvor man kan købe det?

http://www.marineworld.dk/butik/start.htm
og søg på cigartænder - der er også et doobeltstik, det har jeg selv
bestilt, så jeg både kan holde GPSén og mobilos/navigation kørende hele
dagen.

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Michal

Dato : 04-05-05 11:37

On 04 May 2005 07:37:27 GMT, Arne Lorenzen wrote:

> [...]
> og søg på cigartænder - der er også et doobeltstik, det har jeg selv
> bestilt, så jeg både kan holde GPSén og mobilos/navigation kørende hele

Tak skal i have. Jeg fandt en på http://www.marineworld.dk/butik/start.htm
142141-H Hunstik, påbygning, Hella Men jeg har lidt svært ved at se om den
kan bruges. I kan finde den ved at søge på Cigartænder, og vælg vis vare ud
for varenr. 142138. Det er nr 4 billede fra oven i venstre side. Den ligner
lidt en høj hat.

Michal

Fra : Jan A Jensen

Dato : 04-05-05 14:01

> Har lige kigget på thansen, efter et stik med støvdæksel. Men syntes ikke
> lige jeg kunne finde et.
> Kender du et sted hvor man kan købe det?

de har det i biltema
en lang model med flex ledniong til 29.95
og en kort model med 2 klemmer til at sætte direkte på et batt. til 19.95

--
Jan @ Jensen.
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=871

Fra : Michal

Dato : 04-05-05 17:25

On Wed, 4 May 2005 15:01:10 +0200, Jan A Jensen wrote:

> de har det i biltema
> en lang model med flex ledniong til 29.95
> og en kort model med 2 klemmer til at sætte direkte på et batt. til 19.95

Hej Jan
Har du ikke et direkte link?

Michal

Fra : Jan A Jensen

Dato : 04-05-05 17:39

> Hej Jan
> Har du ikke et direkte link?

http://www.biltema.dk/index.asp
søg på cigaret
ell.
artikel 43-230

Fra : Michal

Dato : 04-05-05 18:03

On Wed, 4 May 2005 18:39:02 +0200, Jan A Jensen wrote:

> http://www.biltema.dk/index.asp
> søg på cigaret
> ell.
> artikel 43-230
>
> Jan @ Jensen.

Mange tak
Har du selv en?
Ved du om man bare skruer han stikket af, og sætter ledningerne på
batteriet med en sikring på plusen?
Vil det være en god ide og sætte en kontakt på også, så man kan afbrude den
helt?

Michal

Fra : Jan A Jensen

Dato : 04-05-05 21:10

> [...]
> batteriet med en sikring på plusen?
> Vil det være en god ide og sætte en kontakt på også, så man kan afbrude

ja jeg har selv en. men har ikke fået den monteret endnu. og ja jeg vil bare
sætte en sikring imellem på plus siden.
dog uden afbryder.

Fra : Christian Dahl Peder~

Dato : 04-05-05 09:00

Hej Michael :

Jeg har selv lige købt sådan et stik i BilTema:

http://www.biltema.dk/products/product.asp?iSecId=464&iItemId=76535

Jeg skal dog først til at montere det. Min plan er, at sætte det, så der kun
er strøm på, når der er tænding på motorcyklen. Husk også at sætte en
sikring ind i kredsløbet, så du ikke svider dit ledningsnet af.

Med Venlig Hilsen
Christian D. Pedersen

Fra : Bjørn K Nilssen

Dato : 05-05-05 08:28

On Tue, 03 May 2005 23:20:26 +0200, Michal <michal@berthelsen-juul.dk>
wrote:

> [...]
> det
> ok bare at trække + og - direkte fra batteriet?
>
> Hvordan har i lavet jeres, altså dem uden BT?

Jeg kjøpte en cigaretttenner-forlengerledning med støvdeksel, klippet av
stiket, koblet inn en mini-sikring på 10A på + kabelen og monterte den rett
på batteriets poler.
Dette har fungert helt utmerket i over 2 år, og ledningen ligger
godt og tørt under setet når den ikke er i bruk. Når den brukes trekker
jeg den bare opp til tankvesken/iPaqen.
Og den kan brukes selv om tenningen ikke er på.