Afgift?
Fra : Peter B. Juul

Dato : 01-05-05 23:53

som blank begynder i alt dette med MCer har jeg lige et spørgsmål:
Hvad betyder det her med "uden afgift", som en del MCer sælges
med. Uden. Whatever.?
--
Peter B. Juul, o.-.o "At Smørrebrød er ikke Mad,
The RockBear. ((^)) Og Kierlighed er ikke Had,

Fra : MKS - 74

Dato : 02-05-05 00:07

On 02 May 2005 00:53:23 +0200, p4@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
wrote:

>som blank begynder i alt dette med MCer har jeg lige et spørgsmål:
>Hvad betyder det her med "uden afgift", som en del MCer sælges
>med. Uden. Whatever.?

Det betyder i al almindelighed at der ikke er betalt
registreringsafgift på MC'en og man derfor ikke kan få en alm.
nummerplade til den. Den kan så kun køres med en speciel plade, f.eks
en løs eller fast prøveplade, som man dog kun må anvende til en række
specifikke og begrænsede fomål, som f.eks fremvisning i.f.m salg,
kørsel til rep. osv. Nogle MC'er uden afgift bliver aldrig registreret
af forskellige årsager, andre er købt billigt i udlandet m.h.p at
kunne registrere dem her i landet til en samlet lavere pris end de
født danske cykler...

--
-Michael
No. 74 riding shotgun...

Fra : Thomas & Camilla

Dato : 02-05-05 07:19

www.toldogskat.dk se under motor der kan du lave en udregning på hvad
afgiften vil koste dig (vejledende) samt se hvad andre har givet for samme
model+årgang.

Camilla