afgift stumper.
Fra : Anja-Niklas

Dato : 01-05-05 23:23

hej N.G.

overvejer at købe nye udstødningsrør til min Kawasaki vn800 og har fundet et
sæt fra en producent i usa pris ca 2800 dkr. omregnet. men hvordan er det så
lige med told og afgift ??
Niklas

Fra : Jogge

Dato : 01-05-05 23:56

Køber du en vare uden for EU, bliver dens pris inkl. fragt pålagt import
moms på 25% af Told og Skat, når den føres ind i landet. Er der tale om en
veletableret butik, påføres momsen til tider allerede, når handlen indgås.

Udover importmomsen lægges som udgangspunkt told til en vares pris. Hertil
kommer et fortoldningsgebyr på 55-75 kr. (inkl. moms). Som grundregel skal
du regne med, at varens pris bliver forøget ca. 30% ved momspålægning og
fortoldning.

Der er mange steder, man kan få tingen sendt som en gave, og fravælge at få
en ordre seddel eller faktura sendt med produktet, og på den måde komme
udenom ovennævnte... Men det er vist lidt ulovlig og ikke altid det går...

Men ellers tjek om der ikke er en forhandler indenfor EU der evt. har den
billigt?? for der er der helt andre regler...

Fra : Armand

Dato : 02-05-05 03:22

Anja-Niklas wrote:
> [...]
> sæt fra en producent i usa pris ca 2800 dkr. omregnet. men hvordan er det så

Moms + ca. 16% = lidt under det halve oveni =

--
Armand.

Fra : BSV

Dato : 02-05-05 07:49

Du skal få dem til at sende det med USPS (US Parcel Service) så er der ca.
50% chance for at du slipper for momsen.
Ved det af erfaring.

http://www.usps.com/

MVH
BSV

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 01-05-05 23:26

Anja-Niklas wrote:
> [...]
> sæt fra en producent i usa pris ca 2800 dkr. omregnet. men hvordan er det så

Det er svært at sige helt præcist.

Du skal højst sansynligt betale told af det komplette beløb inklusiv
fragten, sådan plejer jeg at blive bonget når det er.

Udover det kommer der nogle gebyrer for ekspidition fra told og skat,
som ligger på ca. 150 kr i alt, som skal ligges oveni, så vidt jeg husker.

Jeg vil tro det bedste bud er at spørge told og skat hvad det kommer til
at koste, hvis du giver dem den samlede pris, eventuelt med og uden
fragt omkostninger.

Held og lykke med købet, håber du får dem hjem uden at betale alt for meget.

Kenneth Østrup

Fra : Msp

Dato : 02-05-05 16:32

t at sige helt præcist.

> [...]
> fragt omkostninger.
>
> Held og lykke med købet, håber du får dem hjem uden at betale alt for

Gælder disse regler også fra UK, jeg påtænker at købe neget hos
DavidsilverSpares.

Mogens

Fra : BSV

Dato : 02-05-05 17:13

..
"Msp" <mogens@s-pedersen.dk> skrev i en meddelelse
>t at sige helt præcist.

> meget.
>>
> Gælder disse regler også fra UK, jeg påtænker at købe neget hos
> DavidsilverSpares.
>
> Mogens

Fra hele EU altså også England kan man købe alt det man vil uden ekstra
omkostninger andet end porto

MVH
BSV