Kawasaki GPZ 900r....skyder bagud og..
Fra : FJ

Dato : 01-05-05 18:27

Cyklen skyder vildt bagud og laver stikflammer ud af udstødningen. Mangler
trækkraft ved lave omdr. Hvis jeg kører i 5-6 gear og er under 5-6000
omdr/m sker der intet hvis jeg giver gas. Nogen gode idéer ???

FJ

Fra : Ukendt

Dato : 01-05-05 21:21

"FJ" <mazda-V6@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Cyklen skyder vildt bagud og laver stikflammer ud af udstødningen.
> Mangler trækkraft ved lave omdr. Hvis jeg kører i 5-6 gear og er under
> 5-6000 omdr/m sker der intet hvis jeg giver gas. Nogen gode idéer ???

Jeg vil tro, at den går for magert, så en dysning vil være på sin plads.

--
Mvh.
Dannie

Fra : FJ

Dato : 01-05-05 22:30

"Dannie" <dannie(a)dfmc.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil tro, at den går for magert, så en dysning vil være på sin plads.

> [...]

Den er faktisk dyset om af tidligere ejer, så den skulle yde mere topspeed,
men hvordan den er dyset om er jeg ikke klar over. Men det er rimeligt surt
at den kun kører godt over 7000 omdr/m.

FJ

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-05 12:57

> Den er faktisk dyset om af tidligere ejer, så den skulle yde mere
> topspeed, men hvordan den er dyset om er jeg ikke klar over. Men det er
> rimeligt surt at den kun kører godt over 7000 omdr/m.

Er den svær at få gang i, og kan den finde på, at gå ud uden grund ?

Er det noget der er kommet efter, at den har stået stille i en længere
periode ?

Lugter kølevandet af røg når den har kørt ?

Bliver alle forrørene på udstødningen lige varme ?

--
Mvh.
Dannie

Fra : FJ

Dato : 02-05-05 16:24

> Er den svær at få gang i, og kan den finde på, at gå ud uden grund ?

NEJ

> Er det noget der er kommet efter, at den har stået stille i en længere
> periode ?

JA

Fra : Steen E.

Dato : 02-05-05 17:35

Hvis ikke der er hængende ventiler eller tændingen er +++ så lyder det
klart som for mager blanding - hvordan ser tændrørene ud ? Hvis de er
rimeligt ens og godt afbrændte, gråhvide, så underbygger det den magre
blanding ?

Action: På værksted som kan rulle den ..

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623

Fra : FJ

Dato : 02-05-05 17:45

"Steen E." <steen-e*fjernes*@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> blanding ?
>
> Action: På værksted som kan rulle den ..

Hej
Var ved Skjern MC i dag. Han anbefalede at give den noget karburator rens og
give den nogle høvl en 3-4 tankfulde inden han ville skrue i den. Den har
trods alt kun kørt 500 km de sidste 2 år.

FJ

Fra : Steen E.

Dato : 02-05-05 18:13

> [...]
> rens og give den nogle høvl en 3-4 tankfulde inden han ville skrue i
> den. Den har trods alt kun kørt 500 km de sidste 2 år.

500km på 2 år ?? Prøv at finde nogle af alle trådene om tømning af
karburatorer ved f.eks. vinteropbevaring. Hvis dine karburatorer har
stået og fordampet flere gange i løbet af de 2 år, så kan det godt være
problemet.

Fra : Moller

Dato : 02-05-05 20:01

FJ wrote:

> Den er faktisk dyset om af tidligere ejer, så den skulle yde mere topspeed,
> men hvordan den er dyset om er jeg ikke klar over. Men det er rimeligt surt
> at den kun kører godt over 7000 omdr/m.

   Øh, har du fået kviteringer på det er gjort ???? ellers kan du ik bruge
tidligeres salgs gas til noget. Vi er en del herinde som er blevet snydt
med den slags info, uden der er hold i det. Så er du i tvivl, og ikke
vil baller din motor pga. den er helt skæv, så få den rullet og dyset...
det vil koste dig mellem 400 og 2000Kr. alt efter hvor slemt det er.

--
VH
Lars Molnit

Fra : FJ

Dato : 02-05-05 21:29

"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> baller din motor pga. den er helt skæv, så få den rullet og dyset... det
> vil koste dig mellem 400 og 2000Kr. alt efter hvor slemt det er.

Ja, jeg har kvitteringer og udskrift fra rullefelt. Og det er en af mine
kollegaer som har haft den de sidste 10 år.

FJ