Hvide blink
Fra : Thomas Krabbe Søe

Dato : 30-04-05 20:23

Hej,

Jeg kunne godt tænke mig at udskifte mine originale blink med nogle
tilsvarende med hvidt/klart glas i stedet for.
Er der evt. nogen der ved om jeg kan få nogen der udmiddelbart passer på.
Her tænker jeg specielt på den foran! De skulle jo gerne passe ind i
gummimancheten.
De foreste er jo også noget længere end de bagerste for at kunne nå ud
gennem kåben. De blink jeg har set er blot betegnet som kort model og lang
model! Men er den lange model lang nok??

Link modtages med stor tak!

Hilsen

Thomas, Suzuki GSX600F
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=854

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Ronni

Dato : 30-04-05 21:06

Thomas Krabbe Søe wrote:

> Hej,

> Er der evt. nogen der ved om jeg kan få nogen der udmiddelbart passer på.
> Her tænker jeg specielt på den foran! De skulle jo gerne passe ind i
> gummimancheten.

Det bedste og billigste jeg har set er blinkers til en Peugeot 307. De
passer (vistnok) direkte på de fleste blinkers, og koster ikke mange
basører hos en Peugeot forhandler.
Det er da værd at prøve?

Fra : Thomas Krabbe Søe

Dato : 30-04-05 21:50

"Ronni" <ronnih@mailinator.com> wrote in message

> Det bedste og billigste jeg har set er blinkers til en Peugeot 307. De
> passer (vistnok) direkte på de fleste blinkers, og koster ikke mange
> basører hos en Peugeot forhandler.
> Det er da værd at prøve?

Hej Ronni!

Den er jeg ikke sikker på jeg fatter!? Peugeot 307?? Den har da så vidt jeg
ved ikke blinklys monteret på stilke!?

Mvh.

Thomas

Fra : Ronni

Dato : 01-05-05 20:46

Thomas Krabbe Søe wrote:

> Den er jeg ikke sikker på jeg fatter!? Peugeot 307?? Den har da så vidt jeg
> ved ikke blinklys monteret på stilke!?

Det har du helt ret i. Men jeg havde ikke fantasi til at forestille mig
nogen der hellere ville have blinkers på stilke end flush-mounts.
Medmindre du har en naked bike, så er jeg vist et fjols :)

Fra : Ulvir

Dato : 30-04-05 21:17

Thomas Krabbe Søe wrote:
> Hej,
>
> Jeg kunne godt tænke mig at udskifte mine originale blink med nogle
> tilsvarende med hvidt/klart glas i stedet for.

Blinklys skal blinke med gult lys.

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 30-04-05 21:20

Ulvir wrote:

> Blinklys skal blinke med gult lys.

Ja, men glasset må gerne være klart...

Derfor er det muligvis ikke kun glasset men også pærene som skal
skiftes, medmindre de allerede blinker "orange".

Prøv:
http://www.louis.de/

Mener de har nogle blinklys til forskellige maskiner, kan være du er heldig.

Kenneth Østrup - <http://blog.riskoger.net/>

Fra : anders majland

Dato : 30-04-05 21:29

> Blinklys skal blinke med gult lys.

Men derfor kan glasset godt være hvidt eller helt klart. Der fåes orange
pærer

Fra : Thomas Krabbe Søe

Dato : 30-04-05 21:53

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:4273ea83$0$79459$14726298@news.sunsite.dk...

> Men derfor kan glasset godt være hvidt eller helt klart. Der fåes orange
> pærer

Nemli´! Det er ligesom de originale bare med klart glas og gule pærer!
Det er bare med at hitte nogen der passer! Tænkte måske der var nogen der
allerede havde gjort det og derfor vidste hvad der passede på sådan én!

Mvh.

Thomas

Fra : Ulvir

Dato : 30-04-05 21:56

anders majland wrote:

> Men derfor kan glasset godt være hvidt eller helt klart. Der fåes
> orange pærer

Æ bøjer mig ydmygt..

Fra : Mikkel Lyngbye

Dato : 01-05-05 10:07

"Ulvir" <augustus@mail.dk> wrote in message

> Æ bøjer mig ydmygt..

Jeg var lige nede ved mc forhandleren forleden, tænker også på at skifte
mine ud. Han fortalte mig bare for at jeg vidste det, at det er ulovligt.
Fordi din cykel er blevet synes med de originale på, og at hvis du køre til
syn med dem, så bliver du sendt hjem igen... jeg ved ikke om det er rigtigt,
har nu tænkt mig at skifte alligevel.

her er et link til en forhandler i dk:
http://www.kjmotorcykler.dk/blinklys.htm

Fra : Schlæger

Dato : 01-05-05 16:38

Mikkel Lyngbye wrote:

> [...]
> syn med dem, så bliver du sendt hjem igen... jeg ved ikke om det er rigtigt,

Det er noget vrøvl. De hvide glas skal bare være godkendt. På biler er det
helt almindeligt at skifte orange blinklysglas ud med hvide fra en nyere
årgang - og samtidig sætte orange pærer i. De glider fint gennem syn.

Dog skal man lige tænke på, at de orange pærer for det første brænder
farven af over tid, og desuden er en orange pære bag et klart glas ikke så
tydeligt synlig som en klar pære bag det originale orange blinklysglas.

.... men der er jo også MC'ister, som sætter små bitte blinklys på i
stedet for de originale, fordi det "ser godt ud".

Mon de husker på det, den dag de blev overset og tromlet ned af en bilist
???

Morale: Hvorfor dog gøre sig mindre synlig, når man nu pr. definition
kører på et udsat køretøj ???? Næh - store og tydelige blinklys kan måske
redde liv !!

Mch Schlæger

Fra : Ulvir

Dato : 01-05-05 16:57

Schlæger wrote:

> Morale: Hvorfor dog gøre sig mindre synlig, når man nu pr. definition
> kører på et udsat køretøj ???? Næh - store og tydelige blinklys kan
> måske redde liv !!

I alle biler skulle sikkerhedsseler være forbudt- og en bajonet, påmonteret
midt på rettet, påbudt. Så ville de fleste køre ordenligt..

Fra : Schlæger

Dato : 01-05-05 18:23

Ulvir wrote:

> I alle biler skulle sikkerhedsseler være forbudt- og en bajonet, påmonteret
> midt på rettet, påbudt. Så ville de fleste køre ordenligt..

????

Ikke forstået ......

Mch Schlæger

Fra : Ulvir

Dato : 01-05-05 18:39

Schlæger wrote:

> ????
>
> Ikke forstået ......
>
> Mch Schlæger

For nogle år siden på engelsk flimmer var der en 'færdselsspykolog' der sa'
at hvis man nu viste at man fik en bajonet i brystet ved en frontal
sammenstød eller hård opbremsning- så ville man køre ordenligt..

Fra : Schlæger

Dato : 01-05-05 19:27

Ulvir wrote:

> For nogle år siden på engelsk flimmer var der en 'færdselsspykolog' der sa'
> at hvis man nu viste at man fik en bajonet i brystet ved en frontal
> sammenstød eller hård opbremsning- så ville man køre ordenligt..

Okay. Den må så også kunne monteres på tankdækslet på en MC ....

Mch Schlæger