/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Race fra Jyllandsringen på TV2
Fra : Armand


Dato : 30-04-05 14:59

Afvekslende med håndbold er der DTC-race fra Jyllandsringen på TV2 lige nu.
600-challenge løbene må være lagt ind imellem billøbene, så følg med!

--
Armand.

 
 
JG (30-04-2005)
Kommentar
Fra : JG


Dato : 30-04-05 15:43


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:taMce.583$Fe7.17773@news000.worldonline.dk...
> Afvekslende med håndbold er der DTC-race fra Jyllandsringen på TV2 lige
> nu.
> 600-challenge løbene må være lagt ind imellem billøbene, så følg med!

Øv! Nåede det ikke... :(



Mikkel Hansen (30-04-2005)
Kommentar
Fra : Mikkel Hansen


Dato : 30-04-05 16:27

JG wrote:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:taMce.583$Fe7.17773@news000.worldonline.dk...
>> Afvekslende med håndbold er der DTC-race fra Jyllandsringen på TV2
>> lige nu.
>> 600-challenge løbene må være lagt ind imellem billøbene, så følg med!
>
> Øv! Nåede det ikke... :(

Ja, nu er der kun håndbold ;-(

Til gengæld fik jeg booket en tur på en af Stevens 2005 ZX-10r'er i morgen
kl 10

--
Mikkel Hansen » CBR 600 F4 » http://dfmc.dk/444



MKS - 74 (30-04-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 30-04-05 17:10

On Sat, 30 Apr 2005 17:26:52 +0200, "Mikkel Hansen"
<mikkel@-FJERNMIG-hansen.net> wrote:

>Til gengæld fik jeg booket en tur på en af Stevens 2005 ZX-10r'er i morgen
>kl 10

Hvis der ikke er alt for langt kan du lige nå at få set MotoGP inden
(kl 0900 på Eurosport), på den anden side er det måske ikke så smart
lige inden du skal ud at prøve en 10'er .

Highlights fra QP idag :
http://www2.motogp.com/ppv_multimedia2/343/343474_50033.wmv

(Checa og Capirex sneglede Duc'en afsted med 343.....)

--
-Michael
No. 74 riding shotgun...

Mikkel Hansen (30-04-2005)
Kommentar
Fra : Mikkel Hansen


Dato : 30-04-05 18:31

MKS - 74 wrote:
> On Sat, 30 Apr 2005 17:26:52 +0200, "Mikkel Hansen"
> <mikkel@-FJERNMIG-hansen.net> wrote:
>
>> Til gengæld fik jeg booket en tur på en af Stevens 2005 ZX-10r'er i
>> morgen kl 10
>
> Hvis der ikke er alt for langt kan du lige nå at få set MotoGP inden
> (kl 0900 på Eurosport), på den anden side er det måske ikke så smart
> lige inden du skal ud at prøve en 10'er .
>
> Highlights fra QP idag :
> http://www2.motogp.com/ppv_multimedia2/343/343474_50033.wmv
>
> (Checa og Capirex sneglede Duc'en afsted med 343.....)

QP er Qualifying Practice, ikke?
343? Er rekorden ikke i fyrrene, eller hvad er de nået op i år?

--
Mikkel Hansen » CBR 600 F4 » http://dfmc.dk/444



MKS - 74 (30-04-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 30-04-05 20:35

On Sat, 30 Apr 2005 19:30:31 +0200, "Mikkel Hansen"
<mikkel@-FJERNMIG-hansen.net> wrote:

>QP er Qualifying Practice, ikke?

Ja... QP-Qualifying Practice, afgørende for gridpositioner, FP-Free
Practice (primært setup til den specifikke bane). I år køres 3 frie
træninger og kun en kval. tidskørsel - før var der 2 af hver...

>343? Er rekorden ikke i fyrrene, eller hvad er de nået op i år?

Jow, AFAIK også Capirossi med 347 - dog sat sidste år.

--
-Michael
No. 74 riding shotgun...

D@n Dethlefsen (30-04-2005)
Kommentar
Fra : D@n Dethlefsen


Dato : 30-04-05 19:58

MKS - 74 wrote:
>
> (Checa og Capirex sneglede Duc'en afsted med 343.....)



--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + Klappersaki KLR250 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "OSTEN" fra adr. ved svar




Mikkel Hansen (01-05-2005)
Kommentar
Fra : Mikkel Hansen


Dato : 01-05-05 11:52

MKS - 74 wrote:
> On Sat, 30 Apr 2005 17:26:52 +0200, "Mikkel Hansen"
> <mikkel@-FJERNMIG-hansen.net> wrote:
>
>> Til gengæld fik jeg booket en tur på en af Stevens 2005 ZX-10r'er i
>> morgen kl 10
>
> Hvis der ikke er alt for langt kan du lige nå at få set MotoGP inden
> (kl 0900 på Eurosport), på den anden side er det måske ikke så smart
> lige inden du skal ud at prøve en 10'er .

Fyffer pyffer, den var da pænt vild. Jeg kunne klart fornemme den havde et
ønske om at slå mig ihjel når den nåede over 7000rpm. Langt flere kræfter
end jeg kan styre med nogen sikkerhed. Jeg vil have en :-|

--
Mikkel Hansen » CBR 600 F4 » http://dfmc.dk/444



MKS - 74 (01-05-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 01-05-05 15:35

On Sun, 1 May 2005 12:51:39 +0200, "Mikkel Hansen"
<mikkel@-FJERNMIG-hansen.net> wrote:

>Fyffer pyffer, den var da pænt vild. Jeg kunne klart fornemme den havde et
>ønske om at slå mig ihjel når den nåede over 7000rpm. Langt flere kræfter
>end jeg kan styre med nogen sikkerhed.

Hvordan kørte den ellers, godt afstemte køreegenskaber/affjedring til
de mange kræfter (har ikke prøvet den endnu nemlig)? Engang imellem
kikser det lidt for Kawa, og de sætter dem nærmest op til bane i std.
trim ab fabrik, hvilket ikke altid er så heldigt til alm gadekørsel.

>Jeg vil have en :-|

Måske du kan ønske dig en i føs'dagsgave, der er for længe til
jul....

Personligt foretrækker jeg en 600'er - har ikke rigtig brug for det en
1000'er byder på og hver gang jeg har været ude på en har jeg lidt
følelsen af at ja den trækker da fint men ellers byder den ikke rigtig
på noget som en 600 ikke gør ligeså godt eller bedre, men sådan er der
jo så meget.....

--
-Michael
No. 74 riding shotgun...

Mikkel Hansen (01-05-2005)
Kommentar
Fra : Mikkel Hansen


Dato : 01-05-05 15:51

MKS - 74 wrote:
> Hvordan kørte den ellers, godt afstemte køreegenskaber/affjedring til
> de mange kræfter (har ikke prøvet den endnu nemlig)? Engang imellem
> kikser det lidt for Kawa, og de sætter dem nærmest op til bane i std.
> trim ab fabrik, hvilket ikke altid er så heldigt til alm gadekørsel.
>
Sjovt du skulle spørge. Jeg har lige forfattet mit eget lille newbie review
af dyret, baseret på den korte oplevelse. Det kan læses her:
http://greenman.dk/content/view/31/1/ - Det er ikke just som revet ud af
Performance Bikes, men fuck it, havde lige lidt glæde jeg skulle ud med

>
> Måske du kan ønske dig en i føs'dagsgave, der er for længe til
> jul....
>
Hmm, måske man skulle spørge ophavet hvordan og hvorledes med noget
arveforskud? Mere sansynligt er det dog nok at der bliver råd til en
nyere 1000'er når jeg sælger lejligheden her på amager og flytter til en
provins. Jeg har selv fået lov af kæresten til at bruge de penge jeg tjener
på salget til en ny cykel - jeg er satme heldig! ;-D

> Personligt foretrækker jeg en 600'er - har ikke rigtig brug for det en
> 1000'er byder på og hver gang jeg har været ude på en har jeg lidt
> følelsen af at ja den trækker da fint men ellers byder den ikke rigtig
> på noget som en 600 ikke gør ligeså godt eller bedre, men sådan er der
> jo så meget.....

Det kan der helt sikkert være noget om. Men nu vil jeg lige prøve alt hvad
der er at prøve først, før jeg danner mig min egen mening.
Oh ja, det er vist i dag de kører motogp? Må lige trawle de skumle steder på
nettet og se om jeg ikke fremskaffe en optagelse... det er spændende lige
her i starten. Håber lidt på Gibernau kan komme lidt mere frem i solen

--
Mikkel Hansen » CBR 600 F4 » http://dfmc.dk/444



MKS - 74 (01-05-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 01-05-05 16:21

On Sun, 1 May 2005 16:50:41 +0200, "Mikkel Hansen"
<mikkel@-FJERNMIG-hansen.net> wrote:

>Sjovt du skulle spørge. Jeg har lige forfattet mit eget lille newbie review
>af dyret, baseret på den korte oplevelse.

Ja 15-20 min er klart for lidt til et ordentlig indtryk, men dog nok
til at man kan afgøre om man vil komme tilbage og få en ordentlig tur
(før et køb) en anden dag..

>Det kan læses her:
>http://greenman.dk/content/view/31/1/ - Det er ikke just som revet ud af
>Performance Bikes, men fuck it, havde lige lidt glæde jeg skulle ud med

Ja - det ses, fin oplevelse hva' .

>Jeg har selv fået lov af kæresten til at bruge de penge jeg tjener
>på salget til en ny cykel - jeg er satme heldig! ;-D

Hende må du hellere holde lidt på...

>Det kan der helt sikkert være noget om. Men nu vil jeg lige prøve alt hvad
>der er at prøve først, før jeg danner mig min egen mening.

Se'fø'li - jeg har prøvet et hav af cykler men aldrig rigtig blevet
begejstret for en 1000'er, da jeg startede med at køre skulle jeg bare
ha' en Fireblade og det kunne ikke gå hurtigt nok, jeg nåede det dog
aldrig og idag går jeg nærmest den modsatte vej og håber på at
fabrikanterne på et eller andet tidspunkt ser lyset og laver nogle
spændende 4-500'ere. Første gang på en 1000'er var speciel, men selv
kræfter i rå mængder vænner man sig også til, første gang jeg var ude
på en rigtig powerbike (en Haya) var armene lidt lange bagefter,
allerede 2 og 3. gang var gassen gået lidt af ballonen . En 1000'er
er i mange henseender sværere (Og IMO ikke så sjov som en 600) at køre
hurtigt på snoede veje og mindre baner.

>Oh ja, det er vist i dag de kører motogp? Må lige trawle de skumle steder på
>nettet og se om jeg ikke fremskaffe en optagelse... det er spændende lige
>her i starten. Håber lidt på Gibernau kan komme lidt mere frem i solen

Ellers send mig en mail og jeg kan sikkert godt finde et link til dig,
det var lidt af en fuser (regnvejr), dog med en _stor_ positiv
overraskelse på 2.pladsen...Sete var (igen) temmelig uheldig efter at
ha' domineret kval'en og må efterhånden føle sig forfulgt af sort
uheld....

--
-Michael
No. 74 riding shotgun...

Mikkel Hansen (01-05-2005)
Kommentar
Fra : Mikkel Hansen


Dato : 01-05-05 16:55

MKS - 74 wrote:

>> Det kan der helt sikkert være noget om. Men nu vil jeg lige prøve
>> alt hvad der er at prøve først, før jeg danner mig min egen mening.
>
> ... da jeg startede med at køre skulle jeg bare
> ha' en Fireblade og det kunne ikke gå hurtigt nok

Hvasatan, er vi enæggede tvilinger, skilt ved fødslen?


> , jeg nåede det dog
> aldrig og idag går jeg nærmest den modsatte vej og håber på at
> fabrikanterne på et eller andet tidspunkt ser lyset og laver nogle
> spændende 4-500'ere. Første gang på en 1000'er var speciel, men selv
> kræfter i rå mængder vænner man sig også til, første gang jeg var ude
> på en rigtig powerbike (en Haya) var armene lidt lange bagefter,
> allerede 2 og 3. gang var gassen gået lidt af ballonen . En 1000'er
> er i mange henseender sværere (Og IMO ikke så sjov som en 600) at køre
> hurtigt på snoede veje og mindre baner.
>

Heh. Joe, det er nok meget muligt alt sammen. Jeg er dog ikke kommet mig
over forelskelsen i rå kraft of vild acceleration. Men vi må se hvad jeg
siger om et par år efter en masse track days og svingerfaring

>> Oh ja, det er vist i dag de kører motogp? Må lige trawle de skumle
>> steder på nettet og se om jeg ikke fremskaffe en optagelse... det er
>> spændende lige her i starten. Håber lidt på Gibernau kan komme lidt
>> mere frem i solen
>
> Ellers send mig en mail og jeg kan sikkert godt finde et link til dig,
> det var lidt af en fuser (regnvejr), dog med en _stor_ positiv
> overraskelse på 2.pladsen...Sete var (igen) temmelig uheldig efter at
> ha' domineret kval'en og må efterhånden føle sig forfulgt af sort
> uheld....

Mange tak for tilbuddet. Det viste sig at jeg dog godt kunne fremskaffe wmv
filen selv.
Men aaarg Michael, nu gør du mig depri på forhånd med din opsummering... men
der er dog lige afsløringen af andenpladsen at se frem til (og måske et
drabeligt styrt eller to)

--
Mikkel Hansen » CBR 600 F4 » http://dfmc.dk/444



MKS - 74 (01-05-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 01-05-05 17:10

On Sun, 1 May 2005 17:54:47 +0200, "Mikkel Hansen"
<mikkel@-FJERNMIG-hansen.net> wrote:

>Heh. Joe, det er nok meget muligt alt sammen. Jeg er dog ikke kommet mig
>over forelskelsen i rå kraft of vild acceleration. Men vi må se hvad jeg
>siger om et par år efter en masse track days og svingerfaring ´

Naturligvis - det er jo en fase (udvikling) man skal igennem, og det
er da heller ikke det samme for alle, men en ting tør jeg næsten
garantere, når du har været ude at køre et par TD's vil du få et noget
andet syn på gadekørsel

>Men aaarg Michael, nu gør du mig depri på forhånd med din opsummering... men
>der er dog lige afsløringen af andenpladsen at se frem til (og måske et
>drabeligt styrt eller to)

Jeg kan afsløre at der var lidt af hvert, som sagt et noget specielt
løb, men ikke det helt vildt spændende bortset lige fra manden på 2.
pladsen som faktisk næsten havde fortjent at vinde det løb, og nok
også havde gjort det, havde det været 1-4 omgange længere....et helt
igennem freaky resultat - men sådan er wetraces, helt uforudsigelige,
der kan ske så meget.

--
-Michael
No. 74 riding shotgun...

Mikkel Hansen (01-05-2005)
Kommentar
Fra : Mikkel Hansen


Dato : 01-05-05 23:17

MKS - 74 wrote:
> Jeg kan afsløre at der var lidt af hvert, som sagt et noget specielt
> løb, men ikke det helt vildt spændende bortset lige fra manden på 2.
> pladsen som faktisk næsten havde fortjent at vinde det løb, og nok
> også havde gjort det, havde det været 1-4 omgange længere....et helt
> igennem freaky resultat - men sådan er wetraces, helt uforudsigelige,
> der kan ske så meget.

Nådada, en kawa på andenpladsen - ikke lige hvad man havde ventet. Og
suzukierne var også lige oppe og vende i starten, før de tabte pusten. Meget
spændende at se

--
Mikkel Hansen » CBR 600 F4 » http://dfmc.dk/444



MKS - 74 (01-05-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 01-05-05 23:49

On Mon, 2 May 2005 00:16:51 +0200, "Mikkel Hansen"
<mikkel@-FJERNMIG-hansen.net> wrote:

>Nådada, en kawa på andenpladsen - ikke lige hvad man havde ventet. Og
>suzukierne var også lige oppe og vende i starten, før de tabte pusten. Meget
>spændende at se

Det sjoveste var næsten at se O.J. på pressekonf'en bagefter, han var
tydeligvis selv helt rundt på gulvet, men meget-meget lykkelig (fedt
at se), han har ikke kørt race i 7 mdr. og går så ind og laver et
_feber_ resultat, jeg sad og heppede helt vildt på ham (også da han
tog Sete, som åbenlyst var hunderæd for at crashe igen og så
ovenikøbet fik defekt), synd at han ikke lige snuppede sidste mand
også, det kunne man virkelig godt ha' undt såvel Kawa som O.J.

--
-Michael
No. 74 riding shotgun...

D@n Dethlefsen (02-05-2005)
Kommentar
Fra : D@n Dethlefsen


Dato : 02-05-05 06:13

MKS - 74 wrote:
> Det sjoveste var næsten at se O.J. på pressekonf'en bagefter, han var
> tydeligvis selv helt rundt på gulvet, men meget-meget lykkelig (fedt
> at se), han har ikke kørt race i 7 mdr. og går så ind og laver et
> _feber_ resultat, jeg sad og heppede helt vildt på ham (også da han
> tog Sete, som åbenlyst var hunderæd for at crashe igen og så
> ovenikøbet fik defekt), synd at han ikke lige snuppede sidste mand
> også, det kunne man virkelig godt ha' undt såvel Kawa som O.J.

Jo så var vi mindst to der sad og heppe på ham, synd at ræset ikke var 2-3
omgange længere så havde Rossi sgu fået kam til sit hår
OJ var en mine helte i 250 ccm klassen og især den "kolde" måde han snød
Nakano på de sidste 100 meter i Australiens GP da han blev verdensmester
foran Nakano. OJ var også blevet den sidste sejrherre på en 2-takts maskine
hvis det ikke have været for Barros der ville "køre igennem han" for selv at
få den ære (GP, Tyskland).
OJ er nu den bedst placeret Kawa kører med et point mere end Nakano, og hvor
mange ræs er det lige Nakano har kørt i denne sæson , det var sgu han
Ducati skulle have taget i stedet for Checa som aldrig vil opnå noget ved
hans "+/-" kørsel.

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + Klappersaki KLR250 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "OSTEN" fra adr. ved svar




D@n Dethlefsen (02-05-2005)
Kommentar
Fra : D@n Dethlefsen


Dato : 02-05-05 06:33

MKS - 74 wrote:
> (også da han
> tog Sete, som åbenlyst var hunderæd for at crashe igen og så
> ovenikøbet fik defekt)

Ja, selv jeg får lidt ondt af Sete, det er synd at han ikke har mødt den
"hjernevrider" han har brug for at han kan komme hurtigt over den modgang
han vil møde iløbet af en sæson, det var da ikke en defekt han fik men efter
havd jeg har læst "forkert" valg at bagdæk der var skylden. Points mæssigt
er han jo 1,5 ræs efter Rossi, så jeg tro at hans sæson hvad angår WM er
kørt, Rossi har jo en stærk physke (stavning) og er i sin ønske position,
desværre.

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + Klappersaki KLR250 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "OSTEN" fra adr. ved svar




MKS - 74 (02-05-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 02-05-05 08:13

On Mon, 2 May 2005 07:33:13 +0200, "D@n Dethlefsen"
<sotaOSTEN@tdcadsl.dk> wrote:

>Ja, selv jeg får lidt ondt af Sete, det er synd at han ikke har mødt den
>"hjernevrider" han har brug for at han kan komme hurtigt over den modgang
>han vil møde iløbet af en sæson, det var da ikke en defekt han fik men efter
>havd jeg har læst "forkert" valg at bagdæk der var skylden.

Defekt burde måske nok ha' stået i anførselstegn, fordi han hævder i
det mindste selv at dækket var decideret defekt (vibrationer) og han
allerede på opvarmningsomgangen var klar over det. Set i det lys var
der ikke meget han kunne gøre (hvis det altså passer), og noget var da
helt galt på de sidste par omgange, hvor han bare kunne ha' kørt
3-pladsen "safe" hjem men pludselig tabte uforholdsmæssigt meget tid,
og sad og rystede på hovedet nedad langsiden.

>Points mæssigt
>er han jo 1,5 ræs efter Rossi, så jeg tro at hans sæson hvad angår WM er
>kørt, Rossi har jo en stærk physke (stavning) og er i sin ønske position,
>desværre.

Tjah, men sæsonen er stadig kun lige startet og meget kan ske,
specielt da Sete vel _har_ bevist at tempoet har han så rigeligt - vi
får se....

--
-Michael
No. 74 riding shotgun...

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste