Påklædning
Fra : Mads Ramsbøl

Dato : 29-04-05 17:14

Hej allesammen.

Hvilke mærker skal jeg vælge og ikke mindst hvad skal jeg holde fingrene
fra......
Er ikke interesseret i læder...

/Mads

Fra : anders majland

Dato : 29-04-05 18:25

> Hvilke mærker skal jeg vælge og ikke mindst hvad skal jeg holde fingrene
> fra......
> Er ikke interesseret i læder...

Som jeg tidligere har skrevet herinde (søg på groups.google.com så får du
mange guldkorn) så har jeg været særdeles tilfreds med Rukka. Både med
tøjets kvalitet og deres garenti. Jeg har f.eks fået byttet et par bukser
der var 4år og 60000km gamle da de ikke længere var vandtætte ...

Men nu er der gået hul på knæet af dem og det er en helt anden historie. De
opfyldte deres funktion da jeg "valgte" at sætte knæet i jorden med
50-60km/t. Det er kun et lille hul på ydersiden af knæpuden så jeg regner
stadig med at de er vandtætte.

(Den korte version. Er du fartblind så gik på speedometeret inden du tager
en tur i rabatten for at passere en modkørende traktor. Jeg var et gear
højere end jeg troede og havde eller lige timet "mødet" med at kunne vige i
indkørslen til en går så kneb det noget med at komme op på vejen igen.
Baghjulet kom ikke med og jeg tog en kurretur. Mhs til mc'en så skete der
intet - efter at jeg havde fjernet de græstørv jeg havde hevet med ud vejen
så kunne jeg ikke finde nye ridser udover topboksen (der er ved at være lidt
"slidt") - jeg havde ikke sidetaskerne på, men 15kg betonsten i topboksen
efter et besøg på en fabrik i rødkærsbro)

Jeg har også en gang før test rukka (på asfalt) Der fandt jeg ud at~godt
50km/t og at kure på en lomme med et "kæmpe" nøglebundt er en dårlig
kombination .... Så her jeg også rullet mig selv et par gange på en
crossbane og en gang på en grusbelagt gårdplads. Det holdt tøjet fint til,
men har kostet et blinklys og 2 gange udretning af bremsepedalen. Sidste
tilt var dog til den anden side så det er ikke fordi den er sidetung ...

Jeg tror ikke du får cordura tøj der er bedre end rukka - men måske noget
der er ligesågodt der er billigere ... Jeg plejer at kigge efter tilbud
for så er prisen rimelig ...

--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk
Yamaha XT600Z Ténéré 1988 & Skoda Fabia Kombi 1.2 2004

Fra : Richard

Dato : 29-04-05 21:04

Mads Ramsbøl wrote:
> Hvilke mærker skal jeg vælge og ikke mindst hvad skal jeg holde fingrene
> fra......

En svaghed ved meget af plastictøjet er, at lynlåsene let griber fat i det
tynde stof og sætter sig fast. Især mine gamle IXS-bukser var plaget af
det; men materialet var/er også en del tyndere end det tykke Cordura i
andre mærker

Se også efter, om der sidder små stofkontrolmærker syet ind et sted langs
lynlåsen på indersiden - dem griber lynlåsens skyder også godt fat i, fx i
min gamle ICS Dautona-jakke. Ikke fordi jeg tror, at IXS er så meget
ringere; men den slags er en unødig irritation, indtil du får mærkerne
skåret væk.

Sørg også for at købe noget tætsiddende, så de CE-mærkede
beskyttelsesskaller i knæ, hofte, albuer, skuldre og gerne ryg bliver
siddende, hvor de skal, hvis du skulle tage en rutschetur. Det gfør de
ikke i løstsiddende mc-tøj, plast eller ej

> Er ikke interesseret i læder...

Det bliver du nok, når du har erkendt fordelene

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
- der har set lyset og anskaffet bøffelhud i stedet

Fra : Peter Vistesen

Dato : 29-04-05 21:51

Hej Mads

Hvorfor vil du ikke have lædre ? jeg kan kun sige at det er en helt anden
køre oplevelse i læder, det sider mere "fast" på kroppen, blafre ikke i
vinden, noget der især er gældende på armene, der er dog ene problem med
vand, læder er "træls" i regn vejr, men hvem gider også køre når det regner
?
Jeg snakker selvfølgelig kun af egen erfaring, og har et kunststof set af
"rimelig" kvalitet, et 2 år gammelt IXS set, og det bliver slået mange gange
at mit 1 år gamle Dainese lædre set, det er virkelig kram. Overvej læder og
ikke mindst prøv et set ! måske ombestemmer du dig ?

/Peter Vistesen