|
| Dårlig motorgang på SV'eren Fra : NielSV650 |
Dato : 29-04-05 07:51 |
|
Hej kloge hoveder!
Hvad sker der for min sk*de SV'er??
Jeg har monteret originalpotten da jeg skal på bane.
Nålene har var løftet ét hak med slip-on'en og dem har jeg nu sat ned igen
da jeg var utilfreds med 14,7 på literen.
Nu kører den så ENDNU ringere i std trim :-/ Dysserne er der ikke pillet
ved - de er std 132,5.
Når jeg har kørt på motor- elle rlandevej et stykke tid og holde stille,
bliver tomgangen meget lav og hvis jeg slukker for dyret, kommre der til
at stinke af benzin :-/
Hvis jeg kører videre efter tomgang ved f.eks. et lyskryds, skal man lige
"gasse den op" inden den tager gassen rent og kan trække ordentligt.
Jeg behøver vist ikke at nævne hvor irriterende det er :-/
Nogen gode forslag? Svømmerhøjden kontrollerede/indstillede jeg sidste år
til de foreskrevne 7 mm.
Der er forresten et BMC luftfilter monteret. Har prøvet at stoppe noget af
hullet til, men det blev det ikke bedre af.
Gode råd modtages :)
/Niels *afsted til Polen imorgen*
S FAU himmelblau
| |
Moller (29-04-2005)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 29-04-05 08:48 |
|
NielSV650 wrote:
> Hej kloge hoveder!
>
> Hvad sker der for min sk*de SV'er??
> Jeg har monteret originalpotten da jeg skal på bane. Nålene har var
> løftet ét hak med slip-on'en og dem har jeg nu sat ned igen da jeg var
> utilfreds med 14,7 på literen.
> Nu kører den så ENDNU ringere i std trim :-/ Dysserne er der ikke
> pillet ved - de er std 132,5.
Har du fjernet den lille ring som skal side under clipsen på nålen ? så
den nu er endnu længere nede end tidligere ? altså du fjernede den måske
da du hævede nålene, og nu har glemt at sætte dem i igen.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
Hekto (29-04-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 29-04-05 09:03 |
|
In article <d4slgp$efi$1@abbeden.bunk.cc>, niellerboy_fjern_@yahoo.dk
says...
> Gode råd modtages :)
>
Synkroniseringen af de to cylindre/kaburatorer?
Tænding/pick-up?
- hva' jeg lige havde i tankerne.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
Ukendt (29-04-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 29-04-05 10:39 |
|
NielSV650 skrev i meddelelsen ...
>Hej kloge hoveder!
>
>Hvad sker der for min sk*de SV'er??
>Gode råd modtages :)
Lækkende svømmerventiler, snavs fra svømmerhusene, (havde Du karbunaderne
afmonteret, evt vendt på hovedet ?) Alternativt, har der været justert
tomgangsblanding på justerskruerne ifm. "racerpotterne" ?
mvh
Orla
>/Niels *afsted til Polen imorgen*
>S FAU himmelblau
| |
NielSV650 (29-04-2005)
| Kommentar Fra : NielSV650 |
Dato : 29-04-05 12:56 |
|
Orla Pedersen wrote:
> Lækkende svømmerventiler, snavs fra svømmerhusene, (havde Du karbunaderne
> afmonteret, evt vendt på hovedet ?) Alternativt, har der været justert
> tomgangsblanding på justerskruerne ifm. "racerpotterne" ?
Da jeg justerede svømmerhøjde i efteråret havde jeg det hele skidt ad.
Også forleden, og der er intet skidt i karbunaden.
Svømmernålene ser fine ud - slet ikke med samme rille som poå XS'eren da
jeg tappede 5 liter "olie" af den =
Tomgangsblandingen kunne være en mulighed. Den har jeg ikke kigget på
siden.. længe siden. Mener den står 2,5gang ud fra bundstilling.
Den blev synkroniseret i efteråret.
Niels
| |
Armand (29-04-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 29-04-05 14:55 |
|
NielSV650 wrote:
>
> Tomgangsblandingen kunne være en mulighed. Den har jeg ikke kigget på
> siden.. længe siden. Mener den står 2,5gang ud fra bundstilling.
Tongangsblandingen skal ikke stå noget fastsat sted :-|
Når der opgives et mål á omgenge ud fra bund, så er det fordi at motoren
vil kunne køre dér. Men justeringen af skruen afhænger alene af hvor
motoren går bedst i tomgang !!!
--
Armand.
| |
Tony Lorentzen (29-04-2005)
| Kommentar Fra : Tony Lorentzen |
Dato : 29-04-05 14:16 |
|
NielSV650 wrote:
> Nogen gode forslag?
Det står på tanken!
Håber du får den på højkant inden afgang.
--
Tony (der håber Niels fanger blinket i øjet)
Fazer 1000 o>'o
| |
NielSV650 (30-04-2005)
| Kommentar Fra : NielSV650 |
Dato : 30-04-05 07:04 |
|
Tony Lorentzen wrote:
> Det står på tanken!
HA! Din gokke... Eller... maleren var en gokke - der kom ingen
klistermærker på tanken
> Håber du får den på højkant inden afgang.
Den står op endnu, men kører snart, så det må blive i Polen et sted hvis
der skal skrues. Over 4krpm kører den fint
Gaz geben!
Niels
| |
Kai Harrekilde-Peter~ (30-04-2005)
| Kommentar Fra : Kai Harrekilde-Peter~ |
Dato : 30-04-05 08:16 |
|
niellerboy_fjern_@yahoo.dk (NielSV650) writes:
> Tony Lorentzen wrote:
>> Det står på tanken!
>
> HA! Din gokke... Eller... maleren var en gokke - der kom ingen
> klistermærker på tanken
>
>> Håber du får den på højkant inden afgang.
>
> Den står op endnu, men kører snart, så det må blive i Polen et sted
> hvis der skal skrues. Over 4krpm kører den fint
>
> Gaz geben!
Et vildt skud i tågen: prøv lige at åbne karburatorne igen, og check
at der ikke er noget som sidder i klemme eller går trægt.
Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/kai_harrekilde-petersen
| |
Knud Dam (29-04-2005)
| Kommentar Fra : Knud Dam |
Dato : 29-04-05 18:41 |
|
"NielSV650" <niellerboy_fjern_@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:d4slgp$efi$1@abbeden.bunk.cc...
> Gode råd modtages :)
>
> /Niels *afsted til Polen imorgen*
> S FAU himmelblau
Kan det være et for højt fordæk ?
Go' tur !
; - )
KD
| |
|
|