|
| Suzuki SV1000K4 Fra : Nicolaj C. |
Dato : 28-04-05 22:53 |
|
til de 100kkr - som annonceret på http://www.suzuki-mc.dk/
er det et ok tilbud i dagens Danmark ?
Kunne motormæssigt sagtens nøjes med SV650 men prisforskellen er ikke stor.
Hvor meget "tungere" føles SV1000 på de typiske danske småveje ? Den er 17kg
tungere end SV650.
| |
Asger Steffensen (28-04-2005)
| Kommentar Fra : Asger Steffensen |
Dato : 28-04-05 23:12 |
|
"Nicolaj C." <fjernmigspamnic@events.dk> skrev i en meddelelse
news:42715b47$0$73690$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> til de 100kkr - som annonceret på http://www.suzuki-mc.dk/
> er det et ok tilbud i dagens Danmark ?
>
> Kunne motormæssigt sagtens nøjes med SV650 men prisforskellen er ikke
> stor.
> Hvor meget "tungere" føles SV1000 på de typiske danske småveje ? Den er
> 17kg tungere end SV650.
>
Rygtet vil vide at hvis man ikke har brug for de ekstra hk og Nm skal man
holde sig til 650'eren pga vægten...!
Meeen, 1000 cc er nu rare at ha'
Asger
DL 1000
| |
Thomas Jensen (29-04-2005)
| Kommentar Fra : Thomas Jensen |
Dato : 29-04-05 07:09 |
|
> Kunne motormæssigt sagtens nøjes med SV650 men prisforskellen er ikke
> stor.
> Hvor meget "tungere" føles SV1000 på de typiske danske småveje ? Den er
> 17kg tungere end SV650.
>
Jeg tror det forholder sig til hvor doven man er
Jeg ved med min egen fazer, har jeg et par steder læst, at kan man leve med
at skulle røre i gearkassen når man vil fremad, så kan man "nøjes" med den
lille maskine.
Den store maskine er skam også en dejlig cykel, men lidt tungere, men har jo
bundtrækket, hvis man ikke gider rodde med gearene.
Jeg har ikke prøvet en sv1000.
--
Thomas Jensen
FZ6S Fazer ´04
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11
"Jeg følger skam trafikken, kører bare forrest "
| |
S.G (29-04-2005)
| Kommentar Fra : S.G |
Dato : 29-04-05 08:15 |
|
> Kunne motormæssigt sagtens nøjes med SV650 men prisforskellen er ikke
> stor.
> Hvor meget "tungere" føles SV1000 på de typiske danske småveje ? Den er
> 17kg tungere end SV650.
du kan prøve min TL´er :)
Og kan være en 650´er tur kan arangeres osse.
Gå efter 1000´eren. Der er verden til forskel.
Du mærker ikke vægtforskelen
| |
Psycho Cowboy (29-04-2005)
| Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 29-04-05 16:22 |
|
S.G wrote:
> Du mærker ikke vægtforskelen
___________________________________________
Ligeud eller i sving?
Jeg har kun prøvet den gamle sv650, så jeg kan ikke sammenligne, men jeg ved
fra fx. rr-klassen, at en 600 på nogle områder godt kan give en 1000'er
baghjul.
--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600
http://dfmc.dk/234
| |
S.G (29-04-2005)
| Kommentar Fra : S.G |
Dato : 29-04-05 19:54 |
|
> Ligeud eller i sving?
> Jeg har kun prøvet den gamle sv650, så jeg kan ikke sammenligne, men jeg
> ved fra fx. rr-klassen, at en 600 på nogle områder godt kan give en
> 1000'er baghjul.
:)
TL og den gamle sv´er, de er begge lige letkørte. TL´eren er dog noget mere
stabil i sving.
Jeg ved ikke hvordan det er med SV´eren. Men vil da mene det er det samme.
Så meget riv er det ikke i en sv650´er.
Det er en hel anden snak når vi taler 600ccm med over 100hk. Mange af dem
kan sagtens rive flere 1000´ere. Osse TL´eren.
| |
Steen E. (29-04-2005)
| Kommentar Fra : Steen E. |
Dato : 29-04-05 07:38 |
|
"Nicolaj C." <fjernmigspamnic@events.dk> skrev i en meddelelse
news:42715b47$0$73690$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> til de 100kkr - som annonceret på http://www.suzuki-mc.dk/
> er det et ok tilbud i dagens Danmark ?
>
> Kunne motormæssigt sagtens nøjes med SV650 men prisforskellen er ikke
> stor.
> Hvor meget "tungere" føles SV1000 på de typiske danske småveje ? Den
> er 17kg tungere end SV650.
>
>
>
>
supertilbud - er der stadig nogen tilbage ?
Den store forskel på 1000 og 600 klassen er drejningsmomentet : Ved
samme omdrejningstal har du meget mere træk, op mod det dobbelte.
DET mærkes - i stedet for at geare ned kan du bare rulle noget håndtag
på. Og skal det så gå rigtigt hurtigt, så gearer man nogle stykker ned
--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623
| |
Allan Nielsen (29-04-2005)
| Kommentar Fra : Allan Nielsen |
Dato : 29-04-05 10:11 |
|
Nicolaj C. wrote:
> til de 100kkr - som annonceret på http://www.suzuki-mc.dk/
> er det et ok tilbud i dagens Danmark ?
> Kunne motormæssigt sagtens nøjes med SV650 men prisforskellen er ikke stor.
> Hvor meget "tungere" føles SV1000 på de typiske danske småveje ? Den er 17kg
> tungere end SV650.
Hej Nicolaj,
Først 100.000 kroner er et godt tilbud!
Jeg var så heldig at prøve begge cykler ved SPHs åbent hus for et lille
stykke tid siden.
Jeg kommer selv fra en gammel tung Suzuki RF600R som er en R4.
Jeg prøvede SV650N først. Det første der slog mig var en virkelig
usportslig kørestilling, men den skulle være bedre på S-modellen, den har
vist et andet styr? Tilgengæld virkede cyklen let og meget nem at håndtere.
Dernæst prøvede jeg SV1000S her var kørestillingen lidt mere sportslig, og
jeg befandt mig bedre på den, og umiddelbart mærkede jeg ikke meget til de
eksta kilo. Den svingede såmænd også fint og den kunne sagtens håndteres.
Jeg havde læst en del om V2 og deres kunnen på dfm og glædede mig egentlig
til at prøve dem, men jeg må sige jeg blev skuffet. For at man følte at
der skete noget skulle gashåndtaget godt nok drejes en del, og selvom der
altid bliver snakket om bundtræk, så synes jeg ikke det var overvældende,
desuden var området hvor de virkelig trækkede meget småt. SV1000eren havde
selvfølgelig mere power en 650eren hvilket var rart, men jeg syntes stadig
der skulle skiftes gear ofte for at få den til at trække.(ja det lyder
helt åndsvagt i forhold det indtryk jeg havde fået af V2-maskiner)
Jeg prøvede dem bare på landevej og kun en kortere tur, men skulle jeg
vælge mellem de to og jeg kunne betale forsikringen, ville jeg vælge
SV1000 skidt pyt med de ekstra kilo.
Men som altid: Prøv dem begge, se hvad du synes, det er dine penge der
skal bruges og dig der skal sidde på din maskine!
mvh
Allan Nielsen PMC
Der måske ville ændre mening om V2 hvis han prøvede en mille/TLS/TLR eller
noget....
| |
[6705] Jesper Sørens~ (29-04-2005)
| Kommentar Fra : [6705] Jesper Sørens~ |
Dato : 29-04-05 17:52 |
|
"Nicolaj C." <fjernmigspamnic@events.dk> spurgte hvad forskellen var på
SV650 og SV1000..
Nu kører jeg selv SV 1000 (uden S) og er super godt tilfreds med både
kørestilling og køreegenskaber ..
Mht svingegenskaber så har jeg tit hørt den om at en 650'er svinger bedre
men sådan som jeg tolker det så er forskellen i bagdækket ...
Hvis du kan mærke den bette forskel, så skulle du måske stille op i noget
roadrace, fordi så er de danske fartgrænser vist for snævre...
Men prøv dem begge og køb så en SV 1000 .. det er kun nitter der kører under
en liter
--
/J
Suzuki SV 1000 K4
dfmc.dk/853
| |
Kim Hansen (29-04-2005)
| Kommentar Fra : Kim Hansen |
Dato : 29-04-05 18:26 |
|
On Fri, 29 Apr 2005 18:52:18 +0200, "[6705] Jesper Sørensen"
<fjerndetteotiss@get2net.danmark> wrote:
>"Nicolaj C." <fjernmigspamnic@events.dk> spurgte hvad forskellen var på
>SV650 og SV1000..
>
>Nu kører jeg selv SV 1000 (uden S) og er super godt tilfreds med både
>kørestilling og køreegenskaber ..
>Mht svingegenskaber så har jeg tit hørt den om at en 650'er svinger bedre
>men sådan som jeg tolker det så er forskellen i bagdækket ...
>Hvis du kan mærke den bette forskel, så skulle du måske stille op i noget
>roadrace, fordi så er de danske fartgrænser vist for snævre...
>
>Men prøv dem begge og køb så en SV 1000 .. det er kun nitter der kører under
>en liter
Hæ Hæ din nitte
Motortype Motorstørrelse
4-takt, 2-cylindret, 90° V-TWIN,
vandkølet, DOHC, benzin indsprøjtning 996ccm
Kunne ikke nære mig
M.V.H
Kim Hansen
Suzuki XF 650 Freewind
Suzuki DR 250 S
Ved reply slet "fjern" i Mailadressen.
| |
Jacob Larsen (29-04-2005)
| Kommentar Fra : Jacob Larsen |
Dato : 29-04-05 19:32 |
|
"Kim Hansen" <kshfjern@postzone.dk> wrote in message
news:5dr471dlv6nbg859onjvu7ut649s9i4mgj@4ax.com
> On Fri, 29 Apr 2005 18:52:18 +0200, "[6705] Jesper
> Sørensen" <fjerndetteotiss@get2net.danmark> wrote:
>
> > "Nicolaj C." <fjernmigspamnic@events.dk> spurgte hvad
> > forskellen var på SV650 og SV1000..
> >
> > Nu kører jeg selv SV 1000 (uden S) og er super godt
> > tilfreds med både kørestilling og køreegenskaber ..
> > Mht svingegenskaber så har jeg tit hørt den om at en
> > 650'er svinger bedre men sådan som jeg tolker det så er
> > forskellen i bagdækket ...
> > Hvis du kan mærke den bette forskel, så skulle du måske
> > stille op i noget roadrace, fordi så er de danske
> > fartgrænser vist for snævre...
> >
> > Men prøv dem begge og køb så en SV 1000 .. det er kun
> > nitter der kører under en liter
>
> Hæ Hæ din nitte
>
> Motortype
> Motorstørrelse 4-takt, 2-cylindret, 90° V-TWIN,
> vandkølet, DOHC, benzin indsprøjtning 996ccm
>
> Kunne ikke nære mig
Tænkte faktisk præcis det samme, men var for doven til at finde dataene.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879
| |
Jesper (29-04-2005)
| Kommentar Fra : Jesper |
Dato : 29-04-05 22:35 |
|
Jacob Larsen wrote:
> "Kim Hansen" <kshfjern@postzone.dk> wrote in message
> news:5dr471dlv6nbg859onjvu7ut649s9i4mgj@4ax.com
>> On Fri, 29 Apr 2005 18:52:18 +0200, "[6705] Jesper
>> Sørensen" <fjerndetteotiss@get2net.danmark> wrote:
>>
>> > "Nicolaj C." <fjernmigspamnic@events.dk> spurgte hvad
>> > forskellen var på SV650 og SV1000..
>> >
>> > Nu kører jeg selv SV 1000 (uden S) og er super godt
>> > tilfreds med både kørestilling og køreegenskaber ..
>> > Mht svingegenskaber så har jeg tit hørt den om at en
>> > 650'er svinger bedre men sådan som jeg tolker det så er
>> > forskellen i bagdækket ...
>> > Hvis du kan mærke den bette forskel, så skulle du måske
>> > stille op i noget roadrace, fordi så er de danske
>> > fartgrænser vist for snævre...
>> >
>> > Men prøv dem begge og køb så en SV 1000 .. det er kun
>> > nitter der kører under en liter
>>
>> Hæ Hæ din nitte
>>
>> Motortype
>> Motorstørrelse 4-takt, 2-cylindret, 90° V-TWIN,
>> vandkølet, DOHC, benzin indsprøjtning 996ccm
>>
>> Kunne ikke nære mig
> Tænkte faktisk præcis det samme, men var for doven til at finde dataene.
Ja jeg var også lidt for langsom...
/
Jesper
| |
Jesper (29-04-2005)
| Kommentar Fra : Jesper |
Dato : 29-04-05 22:36 |
|
Jesper wrote:
> Jacob Larsen wrote:
>> "Kim Hansen" <kshfjern@postzone.dk> wrote in message
>> news:5dr471dlv6nbg859onjvu7ut649s9i4mgj@4ax.com
>>> On Fri, 29 Apr 2005 18:52:18 +0200, "[6705] Jesper
>>> Sørensen" <fjerndetteotiss@get2net.danmark> wrote:
>>>
>>> > "Nicolaj C." <fjernmigspamnic@events.dk> spurgte hvad
>>> > forskellen var på SV650 og SV1000..
>>> >
>>> > Nu kører jeg selv SV 1000 (uden S) og er super godt
>>> > tilfreds med både kørestilling og køreegenskaber ..
>>> > Mht svingegenskaber så har jeg tit hørt den om at en
>>> > 650'er svinger bedre men sådan som jeg tolker det så er
>>> > forskellen i bagdækket ...
>>> > Hvis du kan mærke den bette forskel, så skulle du måske
>>> > stille op i noget roadrace, fordi så er de danske
>>> > fartgrænser vist for snævre...
>>> >
>>> > Men prøv dem begge og køb så en SV 1000 .. det er kun
>>> > nitter der kører under en liter
>>>
>>> Hæ Hæ din nitte
>>>
>>> Motortype
>>> Motorstørrelse 4-takt, 2-cylindret, 90° V-TWIN,
>>> vandkølet, DOHC, benzin indsprøjtning 996ccm
>>>
>>> Kunne ikke nære mig
>> Tænkte faktisk præcis det samme, men var for doven til at finde dataene.
> Ja jeg var også lidt for langsom...
Og så glemte jeg jo at tilføje at det ikke er alle der skal køre på "en
liter" for at følge med
/
Jesper
| |
[6705] Jesper Sørens~ (29-04-2005)
| Kommentar Fra : [6705] Jesper Sørens~ |
Dato : 29-04-05 22:33 |
|
"Kim Hansen" <kshfjern@postzone.dk> skriblede følgende
> Hæ Hæ din nitte
> 996ccm Kunne ikke nære mig
Hæ hæ .. da jeg skrev det vidste jeg godt ovenstående, men jeg regnede ikke
med at der var nogen der ville klantre mig de sidste 4 kubik .. hvad der så
var alligevel !!!
Så må jeg jo se at få den boret op, mon 1. overstørrelse er nok til at komme
over de 1000 ccm ?
--
/J
Suzuki SV 1000 K4
dfmc.dk/853
| |
Armand (30-04-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 30-04-05 09:43 |
|
[6705] Jesper Sørensen wrote:
> "Kim Hansen" <kshfjern@postzone.dk> skriblede følgende
>
>>Hæ Hæ din nitte
>>996ccm Kunne ikke nære mig
>
>
> Hæ hæ .. da jeg skrev det vidste jeg godt ovenstående, men jeg regnede ikke
> med at der var nogen der ville klantre mig de sidste 4 kubik .. hvad der så
> var alligevel !!!
> Så må jeg jo se at få den boret op, mon 1. overstørrelse er nok til at komme
> over de 1000 ccm ?
Nix!
Underkubikken er netop til for at man selv ved største overstørrelse
ikke ender med at have en motorcykel som sprænger volumen-klassen (á
forsikrings eller kørekorts -spørgsmål)
--
Armand.
| |
Squish (30-04-2005)
| Kommentar Fra : Squish |
Dato : 30-04-05 19:25 |
|
Armand wrote:
> [6705] Jesper Sørensen wrote:
>
>> "Kim Hansen" <kshfjern@postzone.dk> skriblede følgende
>>
>>> Hæ Hæ din nitte
>>> 996ccm Kunne ikke nære mig
>>
>>
>>
>> Hæ hæ .. da jeg skrev det vidste jeg godt ovenstående, men jeg regnede
>> ikke med at der var nogen der ville klantre mig de sidste 4 kubik ..
>> hvad der så var alligevel !!!
>> Så må jeg jo se at få den boret op, mon 1. overstørrelse er nok til at
>> komme over de 1000 ccm ?
>
>
> Nix!
> Underkubikken er netop til for at man selv ved største overstørrelse
> ikke ender med at have en motorcykel som sprænger volumen-klassen (á
> forsikrings eller kørekorts -spørgsmål)
Er du sikker på det? Jeg kan ikke finde én eneste model, hvor man ikke
sprænger rammen, selv ved 1. overstørrelse!
Eksempel:
(Antager at 1. overstørrelse er +0,25 mm.)
SV1000K4
Boring: 9,8 cm. (1. overstørrelse = 9,825 cm.)
Slaglængde: 6,6 cm.
Standard:
(9,8/2)² pi * 6,6 * 2(cylindre) = 995,67 cm³
Boret op til 1. overstørrelse:
(9,825/2)² * pi * 6,6 * 2(cylindre) = 1000,76 cm³
--
Squish
VFR750F
CB400F - 408 ccm. som standard!
| |
Armand (03-05-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 03-05-05 12:32 |
|
Squish wrote:
> Armand wrote:
>
>> Underkubikken er netop til for at man selv ved største overstørrelse
>> ikke ender med at have en motorcykel som sprænger volumen-klassen (á
>> forsikrings eller kørekorts -spørgsmål)
>
>
> Er du sikker på det? Jeg kan ikke finde én eneste model, hvor man ikke
> sprænger rammen, selv ved 1. overstørrelse!
>
> Eksempel:
> (Antager at 1. overstørrelse er +0,25 mm.)
>
> SV1000K4
> Boring: 9,8 cm. (1. overstørrelse = 9,825 cm.)
> Slaglængde: 6,6 cm.
>
> Standard:
> (9,8/2)² pi * 6,6 * 2(cylindre) = 995,67 cm³
>
> Boret op til 1. overstørrelse:
> (9,825/2)² * pi * 6,6 * 2(cylindre) = 1000,76 cm³
Jeg har lige løbet et antal modeller i seneste MC Revy igennem med
nedslående reultat!
En af mine fejlopfattelser har måttet stå for fald, og godt for det!!
I rest my case!
--
Armand.
>
| |
[6705] Jesper Sørens~ (29-04-2005)
| Kommentar Fra : [6705] Jesper Sørens~ |
Dato : 29-04-05 22:48 |
|
"Nicolaj C." <fjernmigspamnic@events.dk> spurgte til forskellen på en SV650
og en SV1000...
nu hvor mit tidligere argument åbenbart er faldet til jorden, pladask, så
vil jeg da lige lufte et andet...
Nypris og tilhørende gensalgsværdi.
Men den lille nypris forskel der er på en SV650 og en SV1000 og folks
generelle hang til store cykler så tror jeg alt andet lige at du vil få
nemmere ved at få "en god pris" for din SV1000 end for din SV650 om fx 3 år
....
Men hvis du alligevel regner med at køre din cykel til den ikke kan mere så
er det jo ligemeget .. og alt skal heller ikke gøres op i penge !
--
/J
Suzuki SV 1000 K4
dfmc.dk/853
| |
Armand (30-04-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 30-04-05 09:48 |
|
[6705] Jesper Sørensen wrote:
> "Nicolaj C." <fjernmigspamnic@events.dk> spurgte til forskellen på en SV650
> og en SV1000...
>
> nu hvor mit tidligere argument åbenbart er faldet til jorden, pladask, så
> vil jeg da lige lufte et andet...
>
> Nypris og tilhørende gensalgsværdi.
> Men den lille nypris forskel der er på en SV650 og en SV1000 og folks
> generelle hang til store cykler så tror jeg alt andet lige at du vil få
> nemmere ved at få "en god pris" for din SV1000 end for din SV650 om fx 3 år
Folk drømmer måske nok om større cykler; men de køber mindre modeller
fordi det er de eneste de i praksis kan forsikre :-|
600-klassens popularitet er opstået direkte ud fra at det ikke var til
at forsikre en 750'er førhen og ydelses-forskellen var til at leve med
når man tog forsikringspræmien i betragtning!
SV650 har været populær lige siden sin lancering og det skyldes at den
har fundet en niche hvor nypris og forsikringsmulighed har haft et
fornuftigt sammenfald og dét tror jeg ikke at en svagt dyrere 1000'er
ændrer meget ved :-/
Personligt ville jeg dog nok vælge en 1000N fremfor en 650S!
--
Armand.
| |
[6705] Jesper Sørens~ (30-04-2005)
| Kommentar Fra : [6705] Jesper Sørens~ |
Dato : 30-04-05 11:01 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:zCHce.543$Fe7.17353@news000.worldonline.dk...
> Folk drømmer måske nok om større cykler; men de køber mindre modeller
> fordi det er de eneste de i praksis kan forsikre :-|
> SV650 har været populær lige siden sin lancering og det skyldes at den har
> fundet en niche hvor nypris og forsikringsmulighed har haft et fornuftigt
> sammenfald og dét tror jeg ikke at en svagt dyrere 1000'er ændrer meget
> ved :-/
Jeg er enig med dig, dog vil jeg lige oplyse at jeg, 25 år, 2 års skadefri
ancennitet kun betaler 5280,- helårlig kasko fastpræmie på min 2005 Suzuki
SV 1000 N hos Tryg .. såee ..
Mht det med brugtprisen på en SV'er, så tror jeg at en SV650'er kommer til
at oplever en anelse størrer fald grundet at når der er så lille en forskel
på to modeller og der er 350ccm forskel (stort set ikke andet) så vælger man
alligevel den store...
> Personligt ville jeg dog nok vælge en 1000N fremfor en 650S!
Jeg stod kort før påske med samme "problematik" og det fremgår vist klart og
tydeligt hvad jeg valgte .. og jeg har ikke fortrudt det en tøddel...
--
/J
Suzuki SV 1000 K4
dfmc.dk/853
| |
"J.C.Kløve" (30-04-2005)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 30-04-05 11:39 |
|
[6705] Jesper Sørensen wrote:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:zCHce.543$Fe7.17353@news000.worldonline.dk...
>
> Mht det med brugtprisen på en SV'er, så tror jeg at en SV650'er kommer til
> at oplever en anelse størrer fald grundet at når der er så lille en forskel
> på to modeller og der er 350ccm forskel (stort set ikke andet) så vælger man
> alligevel den store...
Hov hov
Der er da nogen forskel
Fuld justerbare forgafler og bagdæmper på 1000'eren syntes jeg nok er
væsentligt, især når det gælder om at få noget ud af de mindre snoede,
med en alt andet lige tungere cykel.
--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet
http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745
| |
[6705] Jesper Sørens~ (30-04-2005)
| Kommentar Fra : [6705] Jesper Sørens~ |
Dato : 30-04-05 19:16 |
|
""J.C.Kløve"" <DunantFjern@X.mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:42736047$0$215$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hov hov
> Der er da nogen forskel
> Fuld justerbare forgafler og bagdæmper på 1000'eren syntes jeg nok er
> væsentligt, især når det gælder om at få noget ud af de mindre snoede, med
> en alt andet lige tungere cykel.
Så vidt jeg kan se så har SV650 haft fuld justerbare forgaffel og bagdæmper
siden 2004 .. !?
Er det mig der er forkert på den ?
Men ellers, _hvis_ du har ret, så er det jo bare endnu en ting der taler for
at købe en 1000'er...
--
/J
Suzuki SV 1000 K4
dfmc.dk/853
| |
"J.C.Kløve" (01-05-2005)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 01-05-05 23:53 |
|
[6705] Jesper Sørensen wrote:
> ""J.C.Kløve"" <DunantFjern@X.mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:42736047$0$215$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>>Hov hov
>>Der er da nogen forskel
>>Fuld justerbare forgafler og bagdæmper på 1000'eren syntes jeg nok er
>>væsentligt, især når det gælder om at få noget ud af de mindre snoede, med
>>en alt andet lige tungere cykel.
>
>
> Så vidt jeg kan se så har SV650 haft fuld justerbare forgaffel og bagdæmper
> siden 2004 .. !?
> Er det mig der er forkert på den ?
>
> Men ellers, _hvis_ du har ret, så er det jo bare endnu en ting der taler for
> at købe en 1000'er...
>
>
>
>
Jup der er forskel (har lige tjekket op)
SV1000
Affjedring for:
Ø46 fuld justerbar (fjederforspænding - retur-dæmpning og
kompressions-dæmpning)
Bag:
Mono fuld justerbar (fjederforspænding, retur-dæmpning og
kompressions-dæmpning)
SV650
For:
Ø41 justebar fjederforspænding
Bag:
Mono justerbar fjederforspænding
--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet
http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745
| |
|
|