dr500 - problemer med bremsemaster til dr~
Fra : Michelangelo

Dato : 28-04-05 21:01

Hejsa.

Fandt ud af at min bremsemaster lækkede, og vidst i det hele taget var
noget gammelt lort.
Anyway fandt jeg ud at at lc racing ophugger en dr650 nu og tænkte at
bremsemasteren derfra nok kunne bruges. Den har en lidt anden facon og
det gør desværre at bremseslangen skal vrides en del.

Spm.1. Kan man selv bukke enden lidt, så den får en vinkel....eller er
jeg nødt til at få en ny kabelstump?

En anden ting jeg ikke helt forstod, var at den skrue der sætter
slangen fast (union bolt )på masteren virker alt for lang. Eller osse
er enden af mit bremsekabel for kort....findes bremsekabler i
forskellige tykkelser....eller findes union bolts i forskellige
længder?

Med venlig hilsen

Lasse

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 29-04-05 05:59

> Spm.1. Kan man selv bukke enden lidt, så den får en vinkel....eller er
> jeg nødt til at få en ny kabelstump?

Hej Lasse

Jeg har en bremsemastercylinder til en DR500/600 som jeg vil af med billigt.
Måske var det løsningen, så du slipper for at lave en ny bremseslange?

Der skal ikke slettes noget i min e-mail

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-05 08:25

Michelangelo skrev i meddelelsen
<517449ba.0504281200.ffd5c33@posting.google.com>...
>Hejsa.

>Spm.1. Kan man selv bukke enden lidt, så den får en vinkel....eller er
>jeg nødt til at få en ny kabelstump?

Det er nok ikke klogt, der er risiko for at at rørstumpen på banjoen
"kolapser" og bliver flad = begænset gennemløb, eller at selve banjoen
bliver deformeret på pakfladerne.

> [...]
>er enden af mit bremsekabel for kort....findes bremsekabler i
>forskellige tykkelser....eller findes union bolts i forskellige

Banjobolte findes som regel i længder til henholdsvis en banjo/slange, og
til to banjoer på samme banjobolt. Det sidste af hensyn til forgrening til
to bremsecalipre. Men da stortset alle er enige om gevindtypen, så kan Du
sikkert genbruge banjobolten fra den gamle bremsemaster.

Ellers har Du jo Bagers tilbud

mvh
Orla