/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
GS500 '02 tomgangsproblemer
Fra : Laurits Søgaard Niel~


Dato : 28-04-05 11:41

Hejsa

Jeg har problemer med at starte min GS'er når den er kold. Den motoren
kører bare rundt. Når den endelig starter går den op i ca. 3500 rmp og så
kører den der 5-10 sekunder og slukker så. Dette gør den nogle gange
indtil det så lykkes at få den til at blive ved med at køre.

Der er også problemer med at justere tomgangen på den. Enten er den ca.
1000 rmp ellers er den 3500 rmp - der er ikke noget midt i mellem når jeg
justerer på tomgangsskruen.

Når jeg har kørt fx på motorvej så har motoren også svært ved at falde til
ro igen. Den bliver ved på 3500 rmp selvom jeg ikke giver den nogen gas
overhovedet.

Der er nye tændrør og ellers har den kun kørt ca. 8000 km.

Er der nogen der har ideer til hvad jeg kan kigge på eller skille ad for
at se hvad der er galt.

Hilsen Laurits


 
 
Bjørn S (28-04-2005)
Kommentar
Fra : Bjørn S


Dato : 28-04-05 12:38

Laurits Søgaard Nielsen wrote:


> Der er nye tændrør og ellers har den kun kørt ca. 8000 km.

> Er der nogen der har ideer til hvad jeg kan kigge på eller skille ad for
> at se hvad der er galt.

Er der ikke stadig garanti på den, inden du skiller det hele ad ?
Ellers ville jeg sikre mig at der er lidt dødgang på gaskabelet, at dette
går som det skal, og ikke er i klemme eller skarpe knæk noget sted.
Dernæst om der er nogle slanger eller noget løst på karburator eller tank,
det kunne være den trak falsk luft. Prøv at kontroller der hvor du sidst
rodet med noget, måske har du haft tank eller lignende af da du skiftet
tændrør ? Og selvsagt er tændrørskabler sat fast igen ?
Det er også en god ide at drænbe karburatorene for eventult vand, der er
en skrue i bunden på hver af dem du kan skrue løs og tappe ud bensinen som
ligger i svømmehusene.

--
/Bjørn


Mikael Jørgensen (28-04-2005)
Kommentar
Fra : Mikael Jørgensen


Dato : 28-04-05 14:26

> Laurits Søgaard Nielsen wrote:
>> Der er nye tændrør og ellers har den kun kørt ca. 8000 km.
>> Er der nogen der har ideer til hvad jeg kan kigge på eller skille ad
>> for at se hvad der er galt.

Jeg ejer selv en maskine som din. Har du tjekket chookeren ikke er slået
til? Jeg glemte engang at dreje den fra efter jeg var startet men den
blev ved at køre i f.eks. 5 gear med 3500-4000 rpm...

At den ikke vil starte kan jeg ikke sige noget til, ud over du måske sku
prøve netop at give den chooker (hvis motoren er kold)...

Armand (28-04-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 28-04-05 22:38

Laurits Søgaard Nielsen wrote:
> Hejsa
>
> Jeg har problemer med at starte min GS'er når den er kold. Den motoren
> kører bare rundt. Når den endelig starter går den op i ca. 3500 rmp og
> så kører den der 5-10 sekunder og slukker så. Dette gør den nogle gange
> indtil det så lykkes at få den til at blive ved med at køre.
>
> Der er også problemer med at justere tomgangen på den. Enten er den ca.
> 1000 rmp ellers er den 3500 rmp - der er ikke noget midt i mellem når
> jeg justerer på tomgangsskruen.
>
> Når jeg har kørt fx på motorvej så har motoren også svært ved at falde
> til ro igen. Den bliver ved på 3500 rmp selvom jeg ikke giver den nogen
> gas overhovedet.
>
> Der er nye tændrør og ellers har den kun kørt ca. 8000 km.
>
> Er der nogen der har ideer til hvad jeg kan kigge på eller skille ad for
> at se hvad der er galt.

Den ene karburators choker hænger nok :-/
Leg med chokergrebet med su kigger efter hvorledes det virker på
karbunaderne og se om begge choker-ventiler bliver trykket helt i bund
når man "fjerner choker"!?

Men ellers er en karburatortømning nærmest elementær i det danske forår
(læs: efter vinteropstaldning)!

--
Armand.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177508
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408576
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste