/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Forskel på CBR600 F2 og F3?
Fra : Jacob Larsen


Dato : 26-04-05 21:31

Hejsa.

Hvad er der af væsentlige forskelle på Honda CBR600 F2 og F3? Jeg synes
nemlig de ligner hinanden en del.

Er der ellers sket en masse under kåben?
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879



 
 
Joachim Schmidt (26-04-2005)
Kommentar
Fra : Joachim Schmidt


Dato : 26-04-05 21:48

> Hvad er der af væsentlige forskelle på Honda CBR600 F2 og F3? Jeg synes
> nemlig de ligner hinanden en del.
>
> Er der ellers sket en masse under kåben?
> --
> mvh. Jacob Larsen - GS500E


Jeg fandt lidt som har været postet i NG tidligere.

En CBR600 Buyers Guide.

http://www.StephanNet.dk/stuff/HondaGuide/F1-a.jpg
http://www.StephanNet.dk/stuff/HondaGuide/F1-b.jpg
http://www.StephanNet.dk/stuff/HondaGuide/F2-a.jpg
http://www.StephanNet.dk/stuff/HondaGuide/F2-b.jpg
http://www.StephanNet.dk/stuff/HondaGuide/F3-a.jpg
http://www.StephanNet.dk/stuff/HondaGuide/F3-b.jpg
http://www.StephanNet.dk/stuff/HondaGuide/F4-a.jpg
http://www.StephanNet.dk/stuff/HondaGuide/F4-b.jpg

/Joachim
FZR600R - DT125R



Jacob Larsen (27-04-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 27-04-05 10:11

"Joachim Schmidt" <joachim.schmidt@SLETmail.dk> wrote in
message news:426ea8f2$0$73732$edfadb0f@dread14.news.tele.dk
> > Hvad er der af væsentlige forskelle på Honda CBR600 F2
> > og F3? Jeg synes nemlig de ligner hinanden en del.
> >
> > Er der ellers sket en masse under kåben?
> > --
> > mvh. Jacob Larsen - GS500E
>
>
> Jeg fandt lidt som har været postet i NG tidligere.
>
> En CBR600 Buyers Guide.
>
> http://www.StephanNet.dk/stuff/HondaGuide/F1-a.jpg
> http://www.StephanNet.dk/stuff/HondaGuide/F1-b.jpg
> http://www.StephanNet.dk/stuff/HondaGuide/F2-a.jpg
> http://www.StephanNet.dk/stuff/HondaGuide/F2-b.jpg
> http://www.StephanNet.dk/stuff/HondaGuide/F3-a.jpg
> http://www.StephanNet.dk/stuff/HondaGuide/F3-b.jpg
> http://www.StephanNet.dk/stuff/HondaGuide/F4-a.jpg
> http://www.StephanNet.dk/stuff/HondaGuide/F4-b.jpg

Takker. Det var interessant læsning. Jeg synes stadig, at forandringerne er
til at overse.

Er der egentlig nogen der ved om man kan montere frame sliders på en F2 og
en F3? Kåben ser meget tæt ud, så det er måske umuligt. Jeg har i hvert fald
kun fundet til F4'eren.

Det er mest løs interesse, men ville da være rart at vide. Overvejer lidt om
det skal være min næste cykel, når jeg nu er færdig med uddannelsen snart.

--
mvh. Jacob Larsen - GS500E
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879



Soeren (28-04-2005)
Kommentar
Fra : Soeren


Dato : 28-04-05 16:10


> Takker. Det var interessant læsning. Jeg synes stadig, at forandringerne
> er
> til at overse.
>
Jeg har haft begge cykler, og jeg må sige at der er ret stor forskel på dem
i virkeligheden, dvs. F3 har mærkbart mere power, væsentligt bedre
affjedring, bredere bagfælg til samme størrelse dæk = bedre vejgreb på
baghjul, bedre bremser. Begge cykler styrer meget neutralt, og er egentligt
perfekte til snoede ujævne sogneveje, faktisk vil jeg påstå at man på en f3
eller f2 kan køre fra de fleste nyere sportscykler på snoede/ujævne
sogneveje pga. de utroligt gode køreegenskaber sådan en cbr har. Det
forholder sig anderledes på en jævn bane, her har de nyere sportscykler
flere fordele, mere power og hurtigere styrgeometri.
Uha, nu får jeg nok nogen over nakken....
Og man sidder ikke helt krøllet sammen på en f2/f3, den er til at holde ud
at køre både i byer og på længere ture.
Og det bedste af det hele de cbr'er holder ufatteligt godt mekanisk.



> Er der egentlig nogen der ved om man kan montere frame sliders på en F2 og
> en F3? Kåben ser meget tæt ud, så det er måske umuligt. Jeg har i hvert
> fald kun fundet til F4'eren.

Det aner jeg ikke noget om, desværre.

> Det er mest løs interesse, men ville da være rart at vide. Overvejer lidt
> om det skal være min næste cykel, når jeg nu er færdig med uddannelsen
> snart.

Du bliver ikke skuffet, dog bør du vælge en F3 hvis du har råd.

> mvh. Jacob Larsen - GS500E
> http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879


Mvh Søren



Jacob Larsen (28-04-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 28-04-05 18:48

"Soeren" <dingleduffy@hotmail.com> wrote in message
news:4270fcde$0$78285$157c6196@dreader1.cybercity.dk
> > Takker. Det var interessant læsning. Jeg synes stadig,
> > at forandringerne er
> > til at overse.
> >
> Jeg har haft begge cykler, og jeg må sige at der er ret
> stor forskel på dem i virkeligheden, dvs. F3 har mærkbart
> mere power, væsentligt bedre affjedring, bredere bagfælg
> til samme størrelse dæk = bedre vejgreb på baghjul, bedre
> bremser. Begge cykler styrer meget neutralt, og er
> egentligt perfekte til snoede ujævne sogneveje, faktisk
> vil jeg påstå at man på en f3 eller f2 kan køre fra de
> fleste nyere sportscykler på snoede/ujævne sogneveje pga.
> de utroligt gode køreegenskaber sådan en cbr har. Det
> forholder sig anderledes på en jævn bane, her har de
> nyere sportscykler flere fordele, mere power og hurtigere
> styrgeometri. Uha, nu får jeg nok nogen over nakken....
> Og man sidder ikke helt krøllet sammen på en f2/f3, den
> er til at holde ud at køre både i byer og på længere ture.

Det er netop derfor denne mc virker så interessant. Der findes ikke ret
mange mc'er som ligner en rigtig racer, men også kan bruges til rolig kørsel
i byen eller til langtur. Mine arme kan godt give mig lidt problemer en gang
imellem, så vil gerne have en mc, der ikke er helt ekstrem, men ligner noget
"tøserne" synes er hurtigt.

> Og det bedste af det hele de cbr'er holder ufatteligt
> godt mekanisk.

Endnu et plus, der er værd at tage med.

> > Er der egentlig nogen der ved om man kan montere frame
> > sliders på en F2 og en F3? Kåben ser meget tæt ud, så
> > det er måske umuligt. Jeg har i hvert fald kun fundet
> > til F4'eren.
>
> Det aner jeg ikke noget om, desværre.

Ved heller ikke om det er decideret nødvendigt og om de rent faktisk hjælper
ret meget, når det kommer til stykket. Man kan vel altid skære i kåben og
sætte nogle universelle på.

> > Det er mest løs interesse, men ville da være rart at
> > vide. Overvejer lidt om det skal være min næste cykel,
> > når jeg nu er færdig med uddannelsen snart.
>
> Du bliver ikke skuffet, dog bør du vælge en F3 hvis du
> har råd.

Var det en F2 fra 93-94 du havde? Den har vist fået indstillelige dæmpere
ift udgaven fra 91-92, hvilket skulle gøre en forskel.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879



Soeren (29-04-2005)
Kommentar
Fra : Soeren


Dato : 29-04-05 18:14

>
> Var det en F2 fra 93-94 du havde? Den har vist fået indstillelige dæmpere
> ift udgaven fra 91-92, hvilket skulle gøre en forskel.
> --
> mvh. Jacob Larsen - GS500E
> http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879


Jeg har haft en f2 fra 93 og en fra 94, begge med instillelig affjedring, de
kørte godt, fik en f3 i 98, f3'eren kører væsentlig bedre.

Bemærk at sælgere af f2 udgaven ofte siger at deres en instillelig
affjedring, men at det ofte kun er fjeder forspændingen den kan justeres, =
91-92 og senere import fra usa, bemærk at importerede mc'er i anden farve
end den der kom til eu, kan være langsommeligt at få kåbedele til i den
rigtige farve, desuden er usa modellerne fyldt med diverse slanger og andre
dimser der angiveligt skulle mindske forureningen da der er skrappere regler
i usa i forhold til eu, disse dimser får ikke just mc'en til at køre
bedre.....
Jeg har set flere f2'ere med disse dimser, har ikke selv døjet med dem, da
jeg går uden om den slags cykler.

Mvh Søren



Jacob Larsen (29-04-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 29-04-05 20:02

"Soeren" <dingleduffy@hotmail.com> wrote in message
news:42726b49$0$78286$157c6196@dreader1.cybercity.dk
> > Var det en F2 fra 93-94 du havde? Den har vist fået
> > indstillelige dæmpere ift udgaven fra 91-92, hvilket
> > skulle gøre en forskel. --
> > mvh. Jacob Larsen - GS500E
> > http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879
>
>
> Jeg har haft en f2 fra 93 og en fra 94, begge med
> instillelig affjedring, de kørte godt, fik en f3 i 98, f3'eren kører
> væsentlig bedre.

Jeg ved ikke lige hvor mange penge, jeg er villig til at smide efter en ny
mc. Jeg kan se at forsikringen på en CBR bliver 12000kr (jeg regner med at
de kostede mellem 100k og 150 dengang i halvfemserne), så måske jeg skulle
overveje en af de billigere og så kun en ansvarsforsikring til 1400kr. Man
kan jo få mange reservedele og låse til 10600kr.

Hvis jeg går hen og køber en dyr mc, vil jeg have det dårligere med kun at
have ansvar på.

> Bemærk at sælgere af f2 udgaven ofte siger at deres en
> instillelig affjedring, men at det ofte kun er fjeder
> forspændingen den kan justeres, = 91-92 og senere import
> fra usa, bemærk at importerede mc'er i anden farve end
> den der kom til eu, kan være langsommeligt at få kåbedele
> til i den rigtige farve, desuden er usa modellerne fyldt
> med diverse slanger og andre dimser der angiveligt skulle
> mindske forureningen da der er skrappere regler i usa i
> forhold til eu, disse dimser får ikke just mc'en til at
> køre bedre..... Jeg har set flere f2'ere med disse dimser, har ikke selv
> døjet med dem, da jeg går uden om den slags cykler.

Ok, det er jo værd at have med i overvejelserne. Ellers lyder det til at
være en ganske fin cykel, sådan en CBR.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879



MKS - 74 (29-04-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 29-04-05 20:41

On Fri, 29 Apr 2005 21:02:03 +0200, "Jacob Larsen"
<jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> wrote:

>Ok, det er jo værd at have med i overvejelserne. Ellers lyder det til at
>være en ganske fin cykel, sådan en CBR.

Nej - det er noget skrammel....

--
-Michael
No. 74 riding shotgun...

Squish (29-04-2005)
Kommentar
Fra : Squish


Dato : 29-04-05 21:29

MKS - 74 wrote:
> On Fri, 29 Apr 2005 21:02:03 +0200, "Jacob Larsen"
> <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> wrote:
>
>
>>Ok, det er jo værd at have med i overvejelserne. Ellers lyder det til at
>>være en ganske fin cykel, sådan en CBR.
>
>
> Nej - det er noget skrammel....

Hehe.. Hvad har du repareret i stykker?

--
Squish
VFR750F
CB400F

MKS - 74 (29-04-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 29-04-05 21:49

On Fri, 29 Apr 2005 22:28:40 +0200, Squish <hs304FJERN@hotmail.com>
wrote:

>Hehe.. Hvad har du repareret i stykker?

Ingenting, men *lortet* har drillet mig nu 2 gange i løbet af 2 dage,
mest fordi jeg er et fjols. Første gang ville gashåndtaget ikke gå
retur og jeg nåede at strippe den helt ned til karb. inden jeg fandt
ud af sidste ejer havde monteret gashåndtaget forkert, fedt mand, det
kunne være ordnet på 5 min, nu tog det 3 timer.....Anden gang skulle
jeg rense tonsvis af kædefedt ud fra forreste tandhjul hvorefter
støttebenskontakten ikke virkede og jeg var _lige_ ved at gå amok over
at ha' ødelagt den, nåede dog lige at besinde mig, meget godt for det
var bare et multistik der var gået fra hinanden, så jeg er lidt træt
af den idaw - selvom det ret beset er mere min fejl end CBR'erens .

--
-Michael
No. 74 riding shotgun...

Squish (29-04-2005)
Kommentar
Fra : Squish


Dato : 29-04-05 22:23

MKS - 74 wrote:
> On Fri, 29 Apr 2005 22:28:40 +0200, Squish <hs304FJERN@hotmail.com>
> wrote:
>
>
>>Hehe.. Hvad har du repareret i stykker?
>
>
> Ingenting, men *lortet* har drillet mig nu 2 gange i løbet af 2 dage,
> mest fordi jeg er et fjols. Første gang ville gashåndtaget ikke gå
> retur og jeg nåede at strippe den helt ned til karb. inden jeg fandt
> ud af sidste ejer havde monteret gashåndtaget forkert, fedt mand, det
> kunne være ordnet på 5 min, nu tog det 3 timer.....Anden gang skulle
> jeg rense tonsvis af kædefedt ud fra forreste tandhjul hvorefter
> støttebenskontakten ikke virkede og jeg var _lige_ ved at gå amok over
> at ha' ødelagt den, nåede dog lige at besinde mig, meget godt for det
> var bare et multistik der var gået fra hinanden, så jeg er lidt træt
> af den idaw - selvom det ret beset er mere min fejl end CBR'erens .

Hehe.. kommer til at tænke på, når man spiller bordtennis og misser
bolden: Det *første* man gør er at se på battet, som om det er dets
skyld!

--
Squish
VFR750F
CB400F

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste