Dæk til fra nettet - hvor
Fra : none

Dato : 26-04-05 19:40

Hej

Jeg har lige købt en Yamaha xs 400 Seca, men inden den kan synes skal
den have nogle nye dæk. (slisk kan den nok ikke synes med)

Hvor på nettet kan jeg finde nogle billige dæk - som jeg også kan køre
forsvarligt med ?

Det er 18" * 3.00 for og 18" * 4.10 bag.

T-Hansen prøvede at sælge mig et dæk de påstod passede i flg. deres
omregningstabel, men det var dobbelt så bredt som det bagdæk der er
på...

Hvor vigtigt er det om det er 4.00 eller 4.10 bag på ?

Gode råd modtages.

mht. cyklen, nogen der kender modellen ? noget man skal være opmærksom på ?

/HH

Fra : Peter F. Poulsen

Dato : 26-04-05 19:56

none wrote:

> Hvor på nettet kan jeg finde nogle billige dæk - som jeg også kan køre
> forsvarligt med ?

Jeg har ikke tjekket dine størrelser, men tag et kig her:
http://www.reifenversand.com/

Skal selv have nyt fordæk derfra inden længe.

Mvh Peter, Odense

Fra : Martin Sørensen

Dato : 26-04-05 20:29

> Hvor på nettet kan jeg finde nogle billige dæk - som jeg også kan køre
> forsvarligt med ?

Jeg kører også rundt på en XS400 Seca, men jeg synes ikke der er det vilde
at spare ved at købe dæk over nettet. Da jeg ikke selv vil montere dækket på
fælgen, skal jeg alligevel have andre til at gøre det, og set i den
sammenhæng var den lokale mc-forhandler ikke meget dyrere end flere andre
(mere besværlige) løsninger. Sidst jeg købte et fordæk (18" x 3.50) mener
jeg at jeg gav knap 400,- for det. Sidste gang kiggede jeg også på
reifenversand.de, men inklusiv porto og montering herhjemme kunne det knapt
betale sig.

> Det er 18" * 3.00 for og 18" * 4.10 bag.

Ja, men det er forældede dimensioner, så de er ikke så nemme at finde. 18" x
3.50 er et mere tilgængeligt dæk, og den dimension kører jeg selv med både
for og bag.

> T-Hansen prøvede at sælge mig et dæk de påstod passede i flg. deres
> omregningstabel, men det var dobbelt så bredt som det bagdæk der er
> på...

Jeg turde ikke stole på T. Hansen..

> Hvor vigtigt er det om det er 4.00 eller 4.10 bag på ?

4.00 er noget større end 4.10, og en 3.50 er faktisk meget lig den originale
4.10. Profilen er en anelse anderledes, men diameteren er stort set den
samme. Det var det der sad på cyklen da jeg købte den, og det var også det
jeg blev anbefalet ved mc-forhandleren.

> Gode råd modtages.
> mht. cyklen, nogen der kender modellen ? noget man skal være
> opmærksom på ?

Ikke ud over alt det sædvanlige, som gælder for alle cykler..

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Moller

Dato : 26-04-05 21:25

Martin Sørensen wrote:

> [...]
> jeg at jeg gav knap 400,- for det. Sidste gang kiggede jeg også på
> reifenversand.de, men inklusiv porto og montering herhjemme kunne det knapt

   Det har det så sandelig meget at sige om hvad dækmærke du så vælger at
køre med... f.eks. ville AAgensen ha 1500Kr. for et BT-010 fordæk, som
jeg fik til omkring 7-800Kr. fra reifenversand.de

   MZ'en koster lige under 1000Kr. for et sæt BT-45 dæk hos
reifenversand.de, og ja kan godt købe nogen super hårde lang tursdæk
herhjemme til omkring 4-500Kr. for et sæt, men så er det også med
garanti at jeg for mig en god kuretur. Er prøvet, og kommer ikke til at
ske igen pga. dæknes elendige grip.

   Men jo, skal man ha monteret dem, og f.eks. spørger SPH motor, så skal
de ha timeløn for det(min. 1 time), og så lige 200Kr. i dummebøde pr.
dæk ud over, så ca. 1000Kr. ville de ha for at hjælpe mig da jeg
spurgte... så ku jeg godt vendte til jeg kom forbi en dækmaskine jeg
kunne låne ;) eller finde et andet sted... har hørt om 150-300Kr. pr.
dæk hos brøderne stevns.. det er meget mere fair priser.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Torben Scheel

Dato : 27-04-05 08:22

Moller wrote:

> [...]
> kunne låne ;) eller finde et andet sted... har hørt om 150-300Kr. pr.
> dæk hos brøderne stevns.. det er meget mere fair priser.

Jeg giver 100,- pr. dæk hos Eriks dækservice i frederikssund - kommer
med hjulene og afbalancerer selv.

--
vh
Torben

Fra : Rene Joergensen

Dato : 27-04-05 07:28

Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> wrote:

> Jeg giver 100,- pr. dæk hos Eriks dækservice i frederikssund - kommer
> med hjulene og afbalancerer selv.

150,- inkl. afbalancering hos Skan-X på Amager.

http://www.skan-x-daek.dk/

Dem i Brønshøj kan vist ikke finde ud af det med MC-dæk.

--
-René

Fra : none

Dato : 27-04-05 08:16

Hvis jeg nu ville gå efter lidt mere moderne dæk, hvordan er omregningen
så fra millimeter til tommer ?

fordæk 3.00*18
bagdæk 4.10*18

/HH

Fra : Richard

Dato : 27-04-05 15:14

none wrote:

> Hvis jeg nu ville gå efter lidt mere moderne dæk, hvordan er omregningen
> så fra millimeter til tommer ?

Det behøver du nu ikke; bl.a. Metzeler har endnu et udvalg i dæk i de
gamle dimensioner, se fx efter dækket ME77 på http://www.metzelermoto.de/
- og der er sikkert flere hos andre dækfabrikanter

Hvis du regner dækkets bredde om i mm, skal du huske at tage højde for
omkredsen, idet de gamle dæk generelt havde en højere profilhøjde/dækside.
Og load indexet/bærevnen følger også både dækbredde og profilhøjde, så den
skal du også huske at overholde (nogenlunde)...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK