GPZ500s svinghjuls typer.
Fra : Bo

Dato : 26-04-05 19:36

Hej.

Jeg søger lidt information omkring 2 typer svinghjul til Kawasaki GPZ500s
('87).

Jeg har fået et brugt svinghjul hvor magneterne er afskærmet eller ligner en
stor magnet der følger svinghjulet hele vejen rundt. Det gamle svinghjul har
6 enkelte magneter.
Efter montering af det nye svinghjul kan motoren ikke starte. Den er lige
ved at slå igang og skyder engang imellem som om den tænder forkert.

Er der nogen der ved om magneterne (magneten) er placeret forskelligt på de
to typer således at tændingen bliver forkert? Timing mærket "T" passer godt
nok når den står i TDC på cyl. 1.

Venlig hilsen
Bo.

Fra : Hekto

Dato : 26-04-05 19:52

In article <426e895e$0$246$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
biozt@yahoo.com says...
> Jeg har fået et brugt svinghjul hvor magneterne er afskærmet eller ligner en
> stor magnet der følger svinghjulet hele vejen rundt. Det gamle svinghjul har
> 6 enkelte magneter.

Jeg ved ikke med tændingen; men du skal have samme antal poler på begge
magneter for at statoren leverer strøm. Så om ikke andet skal du også
kontrollere ladningen.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Bo

Dato : 26-04-05 21:46

Ja, det er rigtigt.
Men den skal lige igang inden...

Fra : Anton C. Hansen

Dato : 29-04-05 04:00

Bo wrote:

> [...]

> to typer således at tændingen bliver forkert? Timing mærket "T" passer godt

Hej Bo
De to svinghjul er ens. afskærmningen, er noget kawasaki begyndte at sætte
på på de senere årgange, da de første årgange havde det med at smide
magneterne en gang imellem. Jeg monterede selv et af de nyere svinghjul,
da jeg havde en GPZ500S fra 87, da den smed en magnet. Det fungerede fint.

Chancen
Suzuki SV650S
MZ TS150

Fra : Armand

Dato : 29-04-05 14:47

Anton C. Hansen wrote:

> [...]
> smide magneterne en gang imellem. Jeg monterede selv et af de nyere
> svinghjul, da jeg havde en GPZ500S fra 87, da den smed en magnet. Det

Derved lyder det som at der simpoelthen er blevet byttet om på
tændspolerne eller tændkablerne :-|

Byt om og forsøg at starte!

--
Armand.