Udstødning på XS400?
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 24-04-05 13:24

Hej

Lørdagens parade bød på lidt luren på 2 andre XS'ere og jeg lagde mærke til
de have 1 udstødning til hver cylinder, hvor min har 2i1 udstødning. Jeg har
luret i manualerne og de billeder jeg har kunnet finde på nettet at den
orginalt er født med 1i1. Er der nogle der kan af eller bekræfte det? Og har
det nogen praktisk betydning for motorens ydeevne?

---
Stef
Der overvejer at bygge den tilbage med 1i1
http://www.dfmc.dk/?id=843

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-05 15:05

Stefan Jacobsen skrev i meddelelsen
<426b9060$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk>...
>Hej

>Og har det nogen praktisk betydning for motorens ydeevne?

Ikke noget der på nogen måde kan retfærdiggøre udgiften til en udskiftning.
Om det æstetiske aspekt så kan retfærdiggøre en udskiftning er jo op til dig

mvh
Orla, som synes at der var ufatteligt meget gammelt "lort" samlet derude
:-| Et løst gæt: 30% af cyklerne var over 20 år gamle

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 24-04-05 15:06

> Orla, som synes at der var ufatteligt meget gammelt "lort" samlet derude
> :-| Et løst gæt: 30% af cyklerne var over 20 år gamle

Til paraden? Syntes nu der er mere charme over mange af de ældre maskiner
end de nye "vrrrroooommmm----splat" maskiner Specielt dem der er holdt i
stand.

Stef

Fra : Armand

Dato : 24-04-05 19:05

Stefan Jacobsen wrote:
> [...]
> orginalt er født med 1i1. Er der nogle der kan af eller bekræfte det? Og har
> det nogen praktisk betydning for motorens ydeevne?

Forklaringen er enkel:
Det originale 2 i 2 -system rustede op for et godt ord, og det biliigst
tilgængelige er det ofte sete 2 i 1 -system!
Det originale er måske nere optimalt; men både p.g.a. prisen og
holdbarheden IKKE værd at overveje :-|

--
Armand.

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 24-04-05 20:52

> [...]
> tilgængelige er det ofte sete 2 i 1 -system!
> Det originale er måske nere optimalt; men både p.g.a. prisen og

Den jeg har på nu har er nu heller ikke "rustfri" og forrørene kan ikke have
langt igen, så det var da værd at overveje at gå tilbage når den skal
skiftes.

Stef

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 24-04-05 20:58

-- så det var da værd at overveje at gå tilbage når den skal
> skiftes.

Måske ikke lige til den org. men noget lign. naturligvis.

Stef

Fra : mikkel paulsen

Dato : 24-04-05 22:27

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> wrote in message news:<426b9060$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk>...
> [...]
> orginalt er født med 1i1. Er der nogle der kan af eller bekræfte det? Og har
> det nogen praktisk betydning for motorens ydeevne?

Hej jeg har en XS 400 seca kanon maskine! Min er udstyret med det
orginale 2i2 udst. og ja Armand det ruster!! altså kromen er flot
stadig, men kun på de synlige dele af udstødningssystemet rester er
fyldt med små og større huller.

Jeg har desuden et ekstra sæt 2i2 udstødningssystem hvis det har
interesse?

Desuden hvilken parade snakker du om? jeg var til aalborg parade
fredag, blev lokket der ned af en anden xs ejer som manglede selskab.
;)

Fra : Armand

Dato : 25-04-05 00:52

mikkel paulsen wrote:

> [...]
> orginale 2i2 udst. og ja Armand det ruster!! altså kromen er flot
> stadig, men kun på de synlige dele af udstødningssystemet rester er

Jeg mener at huske at det store problem er at forrørene ruster over lige
foran potten, hvilket er specielt kritisk eftersom at udstødningen ikke
er delt op i forrør hhv. potte, men er ét samlet rør

> Jeg har desuden et ekstra sæt 2i2 udstødningssystem hvis det har
> interesse?

Det er min erfaring at hengemte udstødninger kan være nok så pæne
udvendigt, men er så tærede indvendigt at man fra første færd vil kunne
mærke at der "skydes" (rust)partikler ud, og at det højest tager første
sæson at "brænde den af"

--
Armand.

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 25-04-05 11:04

> Jeg mener at huske at det store problem er at forrørene ruster over lige
> foran potten, hvilket er specielt kritisk eftersom at udstødningen ikke
> er delt op i forrør hhv. potte, men er ét samlet rør

Kan det ikke lade sig gøre at reparere det, hvis man skærer det fra
hinanden og på svejser nye forrør?

> [...]
> udvendigt, men er så tærede indvendigt at man fra første færd vil kunne
> mærke at der "skydes" (rust)partikler ud, og at det højest tager første

Ved du om de org. kan skilles ad, så man kan undersøge sagen nærmere?

Stef

Fra : mikkel paulsen

Dato : 25-04-05 21:58

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message news:<YhWae.114322$Vf.4195975@news000.worldonline.dk>...
> [...]

> udvendigt, men er så tærede indvendigt at man fra første færd vil kunne
> mærke at der "skydes" (rust)partikler ud, og at det højest tager første

det orginale jeg har på nu er ret rusten. men det uorginale har kun
overflade rust på de første 30 cm forrør, der er ihvertfald ikke noget
som rasler rundt hvis man dunker det ned i jorden og prøver at slå evt
rust frit.

Jeg har godt nok overvejet, efter at have set en tysk XS med en eller
anden tunudstødning, om jeg skulle have sådan en på. Men det er kun
noget jeg vil bruge penge på hvis det alligevel skal skiftes.

Nogen som har erfaringer med det?

Fra : Armand

Dato : 27-04-05 16:39

mikkel paulsen wrote:

> [...]
> anden tunudstødning, om jeg skulle have sådan en på. Men det er kun
> noget jeg vil bruge penge på hvis det alligevel skal skiftes.

Jeg tror nok at langt størstedelen har lige netop dén erfaring (at købe
alternativt når nu den originale alligevel gik sg en tur) !

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-05 06:26

mikkel paulsen skrev i meddelelsen ...

>Desuden hvilken parade snakker du om? jeg var til aalborg parade
>fredag, blev lokket der ned af en anden xs ejer som manglede selskab.

Hmmm... Ja jeg gættede også lige i første omgang på Bededagsoptog, men det
har det jo så nok ikke været Så min kommentar om "veteranstævne"
gælder Aalborg.

mvh
Orla

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 25-04-05 11:01

> Hmmm... Ja jeg gættede også lige i første omgang på Bededagsoptog, men det
> har det jo så nok ikke været Så min kommentar om "veteranstævne"
> gælder Aalborg.

Forårsparaden i Randers, se evt indlæg fra den 23/04 15.53

Stef

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 25-04-05 11:00

> [...]
> orginale 2i2 udst. og ja Armand det ruster!! altså kromen er flot
> stadig, men kun på de synlige dele af udstødningssystemet rester er

Har du mulighed for at sende billede af det?

> Jeg har desuden et ekstra sæt 2i2 udstødningssystem hvis det har
> interesse?

Skriver til dig lige når jeg kommer hjem.