Hvilken mc
Fra : jørgen pedersen

Dato : 24-04-05 07:57

Jeg er en 59 årig gammel jyde som vil have udskiftet min 3 år gamle Virago 535.
Jeg har kigget på to nye, nemlig en SV 650 og en Bandit 650, begge uden kåbe.
Hvad er det bedste valg ?

Fra : flemsus

Dato : 24-04-05 09:06

jørgen pedersen wrote:
> Jeg er en 59 årig gammel jyde som vil have udskiftet min 3 år gamle
> Virago 535. Jeg har kigget på to nye, nemlig en SV 650 og en Bandit
> 650, begge uden kåbe. Hvad er det bedste valg ?

Helle for SV. Men prøv dem dog begge to.

--
REMOVE NOSPAM TO REPLY.
Mvh. Flemming Sørensen

Fra : Knud Dam

Dato : 24-04-05 08:53

""jørgen pedersen"" <jorgenlundgaard@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 535.
> Jeg har kigget på to nye, nemlig en SV 650 og en Bandit 650, begge uden

Hej Jørgen.

SV'eren har en væsentligt mere sportslig kørestilling end Banditten.

Jeg tror ikke, der er den store forskel i holdbarhed, gensalgsværdi mm.

Mon ikke, du vil få mest gavn af Banditten, men det er jo oplagt at prøve
begge maskiner og så vælge derefter.

God fornøjelse !

KD Bandit 600 S

Fra : Ole Hansen

Dato : 24-04-05 09:33

Knud Dam wrote:

> SV'eren har en væsentligt mere sportslig kørestilling end Banditten.

Også i den nøgne udgave? Det er ikke det indtryk, jeg har fået..
S-modellen har.

> Mon ikke, du vil få mest gavn af Banditten, men det er jo oplagt at prøve
> begge maskiner og så vælge derefter.

Enig. Prøv dem begge.. Til Jørgen: Det er et spørgsmål om man er til V2
eller R4.. Overvej også alternativerne i klassen FZ6, CBF600, og skal
det være nøgen? Hvis ikke, hvad så med den gamle Fazer? (Virkelig god
all-round maskine)

--
Ole Hansen

Fra : Hekto

Dato : 24-04-05 10:49

In article <hfIae.28$x52.15@news.get2net.dk>,
danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk says...
> [...]
>
> Jeg tror ikke, der er den store forskel i holdbarhed, gensalgsværdi mm.
>
> Mon ikke, du vil få mest gavn af Banditten, men det er jo oplagt at prøve

Ja, Slambert'en til transport og daglig, intensiv, brug.
SV'eren hvis det skal væer en sjov hobby!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Steffen Voss Winkler

Dato : 24-04-05 11:38

Nu er det jo SV650'eren uden kåbe, der har vakt Jørgens interesse... den har
et normalt "gedebukke" styr og ikke clip-on. Derfor er køre stillingen på en
SV650N ikke mere sportslig end en Bandit.

hilsner
Steffen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=870
http://home20.inet.tele.dk/mariavw/UploadCBR.jpg

Fra : Armand

Dato : 24-04-05 12:25

Knud Dam wrote:
> ""jørgen pedersen"" <jorgenlundgaard@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> SV'eren har en væsentligt mere sportslig kørestilling end Banditten.

Også den nøgne??
Jeg mener: SV-S er ikke så lav i kørestilling endda, og SV-"N" er
monteret med et markant højere styr!

> Mon ikke, du vil få mest gavn af Banditten, men det er jo oplagt at prøve
> begge maskiner og så vælge derefter.

Det drejer sig om en V2'er hhv. en firecylindret rækkemotor hvorved det
vil være vidt forskellige motorcykler at køre på alene ud fra måden at
motoren trækker.
Og selvom 535'eren også er en V2'er så er størrelsen så anderledes at
man ikke lige kan sammenligne SV'eren ud fra Virago'en, så en prøvetur
på begge(!) er nødvendig for ikke at "overse" alternativets kvaliteter :-|

Endelig er der så også det faktum at Bandit'en er ca. 30 kg tungere end
SV'eren

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-05 15:00

Armand skrev i meddelelsen ...

>Også den nøgne??
>Jeg mener: SV-S er ikke så lav i kørestilling endda, og SV-"N" er
>monteret med et markant højere styr!

Den nøgne er lige så opret som Banditten, og af samme grund er fodhvilerne
også flyttet på den nøgne SV.

mvh
Orla

Fra : Knud Dam

Dato : 24-04-05 15:45

meddelelse news:426ba6cb$0$141$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Den nøgne er lige så opret som Banditten, og af samme grund er fodhvilerne
> også flyttet på den nøgne SV.
>
> mvh
> Orla

Hmm. jeg mente netop, at fodhvilerne på SV- N er placeret væsentligt
anderledes end på Banditten.

Der tog jeg så åbenbart fejl ...

; - )

KD

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-05 16:33

Knud Dam skrev i meddelelsen ...

> [...]
>meddelelse news:426ba6cb$0$141$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

>Hmm. jeg mente netop, at fodhvilerne på SV- N er placeret væsentligt

Jo da, anderledes, men stadig væsentlig længere fremme end på SV-S. Og det
er nu også nødvendig når man hæver styret så meget, ellers bliver det jo en
helt umulig kørestilling. De ca. 90° ved knæ og lænd er jo stadig en gylden
regel uanset hældning i øvrigt.

mvh
Orla

Fra : Torben Scheel

Dato : 24-04-05 10:28

jørgen pedersen wrote:
> Jeg er en 59 årig gammel jyde som vil have udskiftet min 3 år gamle Virago 535.
> Jeg har kigget på to nye, nemlig en SV 650 og en Bandit 650, begge uden kåbe.
> Hvad er det bedste valg ?

Umiddelbart lyder "59 årig" og "virago" ikke som en kommende SV kører -
jeg opfatter den umiddelbart som mere ungdommelig. Dertil skal siges at
jeg er blevet kaldt både "gammelfar" og det der er værre pga. mit valg
af transport

Hvis du er klar til en SV'er kan du uden tvivl få ny respekt fra
(børne?)børnene på sådan en - banditten er "det oplagte valg" hvis det
udelukkende står mellem de to - men prøv dem begge (og evt. en 600/900
Diversion) så ved du hvilken du vil have.

--
vh
Torben - FJ1100

Fra : Ervin Metzdorf

Dato : 24-04-05 15:44

> [...]
> jeg opfatter den umiddelbart som mere ungdommelig. Dertil skal siges at
> jeg er blevet kaldt både "gammelfar" og det der er værre pga. mit valg af
He - He, jeg har skam også haft en XVer, en 1100, købte derefter en RF900R,
og har nu en en YZF1000 Thunderace (som lige har været på bænk 140.15
baghjulsheste)
Så man kan sagtens gå den vej - eller er det mig der er sær? (fylder 56 nu
i maj)
Kører forøvrigt til Poznan på søndag, til nogle dage med fornøjelig race og
socialt samvær.
m.v.h. Ervin
http://www.dfmc.dk/?id=324

Fra : K

Dato : 24-04-05 17:36

> [...]

> 535.
> Jeg har kigget på to nye, nemlig en SV 650 og en Bandit 650, begge uden

Nu hvor du er ejer af en Virago V2 cyl så ved du også at den har rimeligt
med bundtræk, dette kan sammenlignes lidt med SV 650'eren, den er også en V2
cyl, hvorimod Bandit 650'eren med sin R4 motor skal have nogle flere
omdrejninger for at levere et fornuftigt output, dog skal det siges at der
er sket forbedringer siden Banditten fik 50 ccm mere at gøre godt med, i
forhold til den gamle 600 ccm.

PS: jeg har bemærket at der er meget forskel på folk, mht. om de kan lide R4
cyl motorens kultiverede væsen eller om de er mere til V2 cyl med noget
hårdere gangkultur og i nogle tilfælde vibrationer til følge, det er alt i
alt en smagsag hvad man kan lide, jeg vil derfor foreslå dig at prøve begge
maskiner, det kan hurtigt og bedre afgøre sagen for dig

Jeg vil alligevel foreslå en SV 650 til dig, held og lykke med valget

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-05 19:48

K <@> skrev i meddelelsen
<426bcafc$0$78280$157c6196@dreader1.cybercity.dk>...

> [...]
>V2 cyl, hvorimod Bandit 650'eren med sin R4 motor skal have nogle flere
>omdrejninger for at levere et fornuftigt output,

ROTFLMAO !

mvh
Orla, V2 af helt andre grunde...
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/moment

Fra : Armand

Dato : 24-04-05 20:34

Orla Pedersen wrote:
> K <@> skrev i meddelelsen
> <426bcafc$0$78280$157c6196@dreader1.cybercity.dk>...

> ROTFLMAO !

Faktisk yder begge de nævnte Zuki'er 40Hk ved 100km/t i højgear.

--
Armand.

Fra : Moller

Dato : 24-04-05 20:45

Armand wrote:

> Faktisk yder begge de nævnte Zuki'er 40Hk ved 100km/t i højgear.

   Og for dem som har prøvet dem begge, så trækker Banditten rent 500-1000
omdr. lavere end hvor SV'en begynder at kunne trække uden at være ved at
brække sig... at så banditten fortsætter med at trække nogen omdr. mere
end SV'en er jo kun en fordel for banditten.

   Da der nu snakkes om den nye Bandit 650, skal det så lige sige at denne
trækker endnu bedre end den gamle Bandit 600 ved lave omdr. og derved
vil der være endnu bedre bundtræk på nu, end de 600'ere som jeg har prøvet.

   Så se at få prøvet begge to, da der ikke kan bruges meget af den info
fra andre folk, da de tit kun har prøvet den ene, eller for den sags
skyld har en hel anden smag ;) f.eks. ville jeg klart vælge Bandit 600'
da den kan pumpes langt mere end SV'en, og er det ik nok, fitter der
langt flere alternativer af støre motore i dens stell frem for SV'en.
Men det er jo min vudering, efter min sygelige tankegang om hvad en MC
skal bruges til ;)

--
VH
Lars Molnit

Fra : K

Dato : 24-04-05 21:04

"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> brække sig... at så banditten fortsætter med at trække nogen omdr. mere
> end SV'en er jo kun en fordel for banditten.

hoho, virkeligheden er lige omvendt !

> Da der nu snakkes om den nye Bandit 650, skal det så lige sige at denne
> trækker endnu bedre end den gamle Bandit 600 ved lave omdr. og derved vil
> der være endnu bedre bundtræk på nu, end de 600'ere som jeg har prøvet.

hvis man sammenligner en ny 650 og en 600 fra før 97' så er der stor
forskel, hvorimod sammenligning imellem 650 og 600 fra 98' og frem der har
bedre mellemtræk, der er der altså ikke så himmelvid forskel som der skiltes
med !

> Så se at få prøvet begge to, da der ikke kan bruges meget af den info fra
> andre folk, da de tit kun har prøvet den ene,

hvis man kun har prøvet den ene, kan man ikke fortælle om sammenligning !

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-05 21:24

Moller skrev i meddelelsen <426bf758$0$79464$14726298@news.sunsite.dk>...

>f.eks. ville jeg klart vælge Bandit 600'
>da den kan pumpes langt mere end SV'en,

Og andre vil gerne være fri for den læmur af en rækkemotor Og det er
jo ikke motorspecificationerne der adskiller de to markant, (for den som
ikke piller), SV'eren har dog et marginalt bedre/nyere affjedringssetup, og
er nogle Kg. lettere. Såe, det bliver nok æstetikken der afgør den sag

mvh
Orla

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-05 21:13

Armand skrev i meddelelsen

>Faktisk yder begge de nævnte Zuki'er 40Hk ved 100km/t i højgear.

Tænkte jeg det ikke nok

mvh
Orla

Fra : K

Dato : 24-04-05 20:37

meddelelse

> ROTFLMAO !

Nu når du er færdig med at rulle rundt på gulvet, så bemærk hvilke køretøjer
sammenligningen går ud på, enhver der har prøvet både Bandit 600 og 650 ved
at der ikke sker meget under 7000 vim's

PS: havde sammenligningen været imellem andre V og R motorer, så kunne der
sagtens findes R motorer som har bundtræk og bredt moment, klart ...klart !

PS2: håber ikke at røven faldt af under dit grineanfald, du kunne jo få brug
for den en anden gang ;-P

Fra : Jacob Larsen

Dato : 25-04-05 10:14

"K" <@> wrote in message
> [...]
> det siges at der er sket forbedringer siden Banditten fik
> 50 ccm mere at gøre godt med, i forhold til den gamle 600

En SV650 har nu ikke et ret godt bundtræk i min erfaring. Den skal have
nogle omdrejninger, før der sker noget, ligesom andre lidt sportslige
cykler. Det er ikke lige til at sammenligne med en gammeldags V2
konstruktion a la HD eller lignende. SV'erens V2-motor er mere
sportsbetonet.

Om man så kan lide det eller ej er en anden sag, i hvert fald, synes jeg
ikke, at man kan sige, at en V2-motor per automatik har godt bundtræk. Jeg
synes det der er mest V2-agtigt på en SV'er er lyden.

Men det står klart at skal man vælge, bliver man nødt til at prøve dem begge
selv.

Ellers kig f.eks. også på en ny Hyosung GT650. Jeg synes sådan en kører
ganske godt.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879

Fra : Hekto

Dato : 25-04-05 10:36

In article <426cb42e$0$79464$14726298@news.sunsite.dk>, "Jacob Larsen"
<jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> says...
> [...]
> cykler. Det er ikke lige til at sammenligne med en gammeldags V2
> konstruktion a la HD eller lignende. SV'erens V2-motor er mere

Jeg kender ikke specifikt SV'erens motorkarakteristik; men på Duc'en er
det afgørende at den er korrekt synkroniseret.
Der skal ikke meget til før motoren går ujævnt ved lave omdrejninger,
og dermed føles det som om den ikke trækker.
Er den til gengæld synkroniseret med stor omhu, kan den trække op fra
2.000 omdr.

Fra : K

Dato : 25-04-05 17:33

"Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> skrev i en meddelelse

> Ellers kig f.eks. også på en ny Hyosung GT650. Jeg synes sådan en kører
> ganske godt.

jeg tør ikke tænke på brugtpris på en Hyosung bagefter hvis man har købt den
fra ny, der er jeg sikker på at en brugt SV650 bedre holder prisen !

Fra : Brian Lænø

Dato : 24-04-05 17:43

"jørgen pedersen" skrev
> [...]
> 535.
> Jeg har kigget på to nye, nemlig en SV 650 og en Bandit 650, begge uden

Det er svært at svare på, ud fra hvilke kriterier skal de bedømmes?
Hvordan er du endt med valget imellem disse 2 mc? (ikke fordi der er noget
galt med dem).
Hvilke egenskaber ønsker du af din kommende mc, og hvilken slags transport
skal den bruges til?

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : j?rgen pedersen

Dato : 26-04-05 06:55

"Brian Lænø" <brian-la-fjern-@adslhome.dk> wrote in message news:<426bcc9d$0$746$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> [...]
> galt med dem).
> Hvilke egenskaber ønsker du af din kommende mc, og hvilken slags transport

Den skal kun bruges til hyggekørsel i det Midtjydske.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 24-04-05 21:10

"K" <@> writes:

> [...]
> bedre mellemtræk, der er der altså ikke så himmelvid forskel som der skiltes

Bandit 600 var da uændret fra '96 til '99 og igen fra '00 til '04. Jeg
har desværre ikke haft lejlighed til at prøve en af de nye 650'ere,
men jeg synes at min Bandit trækker godt fra 4.000 og for alvor
trækker fra 8.000. I lavere gear kan man snildt rulle afsted med 2.000
RPM, men så er der trods alt ikke meget skud i den.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 24-04-05 21:40

"K" <@> writes:

> mht. at du synes den trækker godt er fint for dig, dog forstår jeg ikke helt
> hvad du mener med træk fra 4000 vim's, men jeg ved hvad du mener med "for
> alvor" fra 8000 vim's, det er netop først der det sker.

Jeg siger at jeg normalt ikke har problemer med fx at lave
overhalinger med 4.000 RPM i 4. gear (ca. 60 km/t), hvis det ikke skal
gå racerhurtigt.

Det skal måske nævnes at jeg kører med standardpotte, og ikke en eller
anden larmedims, som gør at der slet ikke er nogen bund, men 2 HK mere
på toppen. Måske har den Bandit du har prøvet været justeret
anderledes?

> Alt andet, det drejer sig her om sammenligning imellem SV650, GSF600 og
> GSF650 !

Jeg har som sagt ikke prøvet en GSF650, men jeg har prøvet en SV650S
fra 2000. Jeg var først og fremmest overrasket over hvor fremadlænet
kørestillingen er, og så var jeg egentlig overrasket over at der ikke
var mere skud i den. Til gengæld gjorde lyden at man var tilbøjelig
til bare at give den nogle flere omdrejninger. Det er den eneste lidt
sportslige V2'er jeg har prøvet.

Indtil jeg havde prøvet den SV650'er kunne jeg godt selv finde på at
købe en, men efterfølgende må jeg sige at den nok er streget fra
listen over cykler jeg vil sætte penge i i fremtiden. Det er min helt
personlige holdning til det, og stod jeg i Jørgens situation er det
muligt at jeg ville se anderledes på det.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 26-04-05 17:35

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> writes:

> Vi er jo så nogle få der nyder den uproblematiske motorgang med originale
> lyddæmpere.

Motorgangen er skam fin, men det nu lige så meget lyden (eller mangel
på samme) jeg nyder. Uden larmepotte kan jeg rent faktisk komme hjem
om aftenen uden at vække hele gaden. Her i byen larmer det jo ekstra
mellem de høje bygninger, hvis man kører med råwejern.

OK, når man kører klubtur og kører bag en eller anden TLR med
kæmpelarm, så er det da lidt irriterende at man skal kigge ned på
omdrejningstælleren for at se om man overhovedet har startet
motorcyklen, men ud over det, så nyder jeg at min MC er relativt
stille.

--
Bandit 600 N | ......_[]-=*