Forårsparade i Randers idag....
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 23-04-05 14:53

Så skete det, min første parade og prøve med flok kørsel. Det var en kanon
oplevelse at opleve lyden og stemningen fra de mange MC'ere og mennesker. Og
den følelse man oplever når der er motercykler så langt øjet rækker, både
foran og bag en, er jo ubeskrivelig. Og jeg skal love for midtbyen i Randers
blev fyldt. Desværre blev det ikke til så meget snak da mine bihuler er ved
at sende mig i til tælling, men tak til alle dem der deltog for en god dag.

Desværre er der også en ting der nager mit sind, næsten lige efter vi var
startet, ca 5-800 meter fra Harrys skete der et uheld.
Om morgenen havde jeg lagt mærke til ankomsten af en gul Racer, hvor det sad
en pige bagpå, iført lyseblå vindjakke og umiddelbart ikke andet udstyr en
hjælm, hun sad oprejst og holdt i håndtaget bag sig i stedet for føreren.
Hvilket virkede lidt hasarderet på sådanne en maskine. Den selv samme pige
og gule racer kom kun til Grønvang (en grillbar på Grenåvej). Da vi kom
forbi lå hun meget stille i kanten af vejen og senere hørte jeg at der havde
været 2 ambulancer for at hente dem. Sådanne noget er sgu svært at få ud af
hovedet igen!

Billeder fra dagen kan ses her http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=1095

Stefan
http://www.dfmc.dk/?id=843
Der bestemt også skal med når der køres i Århus den 28. Maj!

Fra : Mikael Jørgensen

Dato : 23-04-05 15:11

Stefan Jacobsen wrote:
> [...]
>
> Stefan
> http://www.dfmc.dk/?id=843
> Der bestemt også skal med når der køres i Århus den 28. Maj!

Arj, det smerter virkelig at høre folk med "vores" passion, komme så
slemt til skade! Jeg håber at de klare den uden for mange skrammer!
Smadrede selv min bike sidste uge, så kender følelsen, heldigvis kunne
jeg gå derfra uden værre skader end et par bøjede ribben.

Igår var der træf i Aalborg, jeg sov hele dagen væk og lod som om jeg
ikke vidste noget, ville gerne havde været derinde med min bike, men den
står desværre på værksted, jeg har stadigvæk min "første gang" til træf
til gode...

Fra : diablo de la velocid~

Dato : 23-04-05 15:15

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> havde
> været 2 ambulancer for at hente dem. Sådanne noget er sgu svært at få ud

Synd for pigen. Håber trods alt den lave fart har betydet, at det ikke var
så alvorligt som det umiddelbart lyder.

Nu kender jeg ikke situationen, men vil da gerne benytte den kedelige
lejlighed, til at opfordre til følgende: Som pilot på en mc har man altid
100% ansvar for de passagerer, som man har med. Brug derfor god tid til at
instruere passageren, opfordre passageren til at sige fra i god tid og gem
"kamakazi-kørslen" til en dag, hvor du er alene på motorcyklen.

--
Henrik
a ka

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=161

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 24-04-05 12:59

> [...]
> instruere passageren, opfordre passageren til at sige fra i god tid og gem
> "kamakazi-kørslen" til en dag, hvor du er alene på motorcyklen.

Hørt, jeg kender heller ikke de nærmere omstændigheder, men som jeg så det
virkede hun uerfaren og hvis han så lige har rykket håndtaget rundt for at
"spille smart" skal der jo ikke meget til at rykke hende bagover når hun
sidder så langt tilbage!

Stef

Fra : Pizzabager

Dato : 24-04-05 11:47

> [...]
> havde
> været 2 ambulancer for at hente dem. Sådanne noget er sgu svært at få ud

Det er sku for dumt at køre uden udstyr.. :( har haft kæresten bagpå et par
gange når jeg lige skulle køre hende på arbejde eller lign, hvor hun kun
havde hjelm, egentlig ikke smart når jeg tænker over det, selvom jeg køre
pænt, kan man jo ikke garentere for alle de andre idioter i trafikken.. :/

kasper friis

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 24-04-05 12:53

> [...]
> pænt, kan man jo ikke garentere for alle de andre idioter i trafikken.. :/

Jeg kører ikke med nogle bagpå, som ikke som minimum har dragt og hjælm
iorden. Som passager har man jo ikke den samme føling og udsyn som føreren
og hvis der skete noget ville jeg have svært ved at tilgive mig selv, også
selv om det ikke var min fejl. Fruen her i huset kommer ihvertfald ikke
bagpå før hun har komplet udstyr, men jeg har jo også 2 unger at tænke på !

En ting der generer mig meget er de unge der blæser afsted med 70-90 inden i
byen med tøsen bagpå, og hun sidder uden styrthjælm, man burde stoppe dem og
spørge om de også syntes hun er lækker hvis huden er skrabt af ind til
knoglerne! Just my 5-cent!

Stef

Fra : Schlæger

Dato : 24-04-05 13:13

Stefan Jacobsen wrote:

> [...]
> spørge om de også syntes hun er lækker hvis huden er skrabt af ind til

.... eller bare vise dem et billede af, hvordan det ser ud ???

De har tilsyneladene ikke evne til at danne sig billedet (eller tanken)
inde i hovedet.

Jeg væltede for mange år siden på cykel (sådan en hvor man selv træder
pedalerne rundt) og sled temmelig meget hud af min ene arm. Jeg kan stadig
huske, hvordan det var at få den gjort ren oppe på skadestuen.

Mch Schlæger

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 26-04-05 21:59

> [...]
>
> Stefan
> http://www.dfmc.dk/?id=843
> Der bestemt også skal med når der køres i Århus den 28. Maj!

Det viste sig heldigvis at hun/fører slap med skrækken. Tilgengæld var der
en der væltede ved Clausholm Slot, som jeg så stod og fik en smøg der havde
brækket et håndled og en fod... ja det kan hurtigt gå galt

Stef