Motorcyklister til kamp mod vejsvin
Fra : Nicki Lolk

Dato : 23-04-05 08:11

Danske motorcyklister er godt trætte af at være skydeskive for det skrald,
bilister smider ud ad bilvinduet. Nu vil motorcykelklub gøre noget ved
problemet.

Læs mere: http://www.tv2east.dk/nyhed_vis_ritzau.php?id=23726

Godt initiativ, selv om jeg ikke helt forstår hvad de konkret vil gøre.

Mvh. Nicki

Fra : Schlæger

Dato : 23-04-05 08:28

Nicki Lolk wrote:

> [...]

> Læs mere: http://www.tv2east.dk/nyhed_vis_ritzau.php?id=23726

> Godt initiativ, selv om jeg ikke helt forstår hvad de konkret vil gøre.

Jeg tror da, at de vil gå en tur langs med vejene og samle affald. Det
samme gjorde RaptorMC for nogle år siden i forbindelse med en tilsvarende
kampagne.

Jeg stiller gerne op, hvis der bliver arrangeret noget tilsvarende her i
det Østjydske.

Mch Schlæger

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 23-04-05 15:14

Jep. Godt der er andre der har fået samme idé.

Vi var faktisk i TV2 dengang. Vi håbede at det ville inspirere nogen til at
lade affaldet bliver i bilerne... Men det er skuffende at se
grøfterkanterne... Folk er helt ligeglade med hvad de smider ud af
vinduerne.....

Måske man skulle gå en masse sammen, og følge efter de biler der smider
skrald og så have TV2 i ryggen igen.... Men det duer nok kun på kort sigt

Men Stellet får i hvert fald ros herfra, men dem får jeg jo nok at se i
næste måned når jeg skal til træf på Fyn. Så vil jeg da lige høre lidt mere
om "projektet".

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Rene Mikkelsen

Dato : 23-04-05 10:25

Hey....
Det er godt at der kommer noget fokus på dette problem,er dog bange for at
de total uansvarlige vejsvin der smider/taber meget på vores veje, først får
deres øjne op for problemet den dag de høre om en evt. ulykke i deres
nærmeste omgangskreds og at ulykken skyldes
vejaffald(murerspand,rafte,gulvtæppe mv.)

Jeg var forleden på vores lokale genbrugsstation,ved siden af mig var en gut
ved at tømme en stor trailer for nedbrydningstræ,den var overfyldt og uden
tov eller andet til at holde det på plads,da han begyndte at tømme den,
væltede det simpelthen ned med lægter og brædder med søm.

Med rysten på hovedet forlod jeg pladsen,på vej hjem møder jeg pludselig en
Mc der køre meget stille,han kørte med "æggeskal" på, så jeg kunne ikke
undgå at se at hans øjne sat helt oppe i panden,da jeg igen kigger på vejen
får jeg svaret på manden´s underlige ansigt udtryk,der lå en spånplade ca.
50X70 med flere 100mm søm strittende opad

Jeg stoppede og sat den i vejsiden op af et træ(selvfølgelig med sømmene
imod træet) så den store KLAPHAT der havde tabt den kunne se den på sin
hjemturen.... PAS PÅ DERUDE!!!!

Mvh Rene Mikkelsen

Fra : Jo

Dato : 23-04-05 15:07

<SNIP> Jeg stoppede og sat den i vejsiden op af et træ(selvfølgelig med
sømmene
> imod træet) så den store KLAPHAT der havde tabt den kunne se den på sin
> hjemturen.... PAS PÅ DERUDE!!!!
>
> Mvh Rene Mikkelsen

Jeg er helt enig!
Der er en genbrugsplads i nærheden af min bopæl, og vejene til den flyder
med pap, isoleringsmateriale, træ og meget andet, som er faldet af folks
trailere, p.g.a. sløseri med belæsningen.
Som motorcyklist stopper jeg naturligvis og fjerner dette farlige affald fra
vejen når jeg møder det, men jeg kan ikke gøre meget andet end at smide det
ind i rabatten.

Jo
BMW K1200RS

Fra : Mikael Jørgensen

Dato : 23-04-05 15:18

> [...]
> vejen når jeg møder det, men jeg kan ikke gøre meget andet end at smide det

Jeg har heldigvis endnu ikke oplevet dette som et stort problem, men
derimod huller i vejen eller kloak dæksler som hæver/sænkes i forhold
til vejen, har flere gange været årsag til hjertestop hos undertegnede :)

Mvh. Mikael.

Fra : Schlæger

Dato : 23-04-05 15:22

Mikael Jørgensen wrote:

> Jeg har heldigvis endnu ikke oplevet dette som et stort problem, men
> derimod huller i vejen eller kloak dæksler som hæver/sænkes i forhold
> til vejen, har flere gange været årsag til hjertestop hos undertegnede :)

Shit !! - godt at du er god til hjertemassage .....

I øvrigt er jeg helt enig med dig - jeg oplever ofte, at man lige
pludselig er ved at sætte kurs mod Kina, fordi et hul i vejen viser sig at
være skræmmende dybt og skarpkantet.

Mch Schlæger (som holder god afstand til private traileres ofte vanvittige
læs)

Fra : Megas

Dato : 23-04-05 16:03

Mikael Jørgensen wrote:

> [...]
> derimod huller i vejen eller kloak dæksler som hæver/sænkes i forhold
> til vejen, har flere gange været årsag til hjertestop hos

Hvad kan man egentlig stille op imid sådan nogle huller i vejen? jeg ved
godt at emnet er vejsvin, men når I nu kommer forbi det andet.. Jeg kan
stadig få koldsved ved tanken om engang jeg kom kørende i myldretiden
herinde i Kbh & lige pludselig dukkede der et dybt hyl på ca 40-50cm i
diameter op imellem baghjulene på den forankørende bil :o Eneste gang jeg
har lavet en wheelie med 60 graders SIDE-hældning & woblende forhjul på en
gammel Gpx750r..*G* & ekstra spændende fordi jeg havde en HT-bus lige bag
mig... Det slår rodeo ridning med ca. 837% (sårn ca..)

Det er jo umuligt at holde passende afstand herinde, da man så bli´r
overhalet af trafikanter der mener, at 1 meter er riiigelig afstand ved 50
km/t. imellem madkasserne herinde :-/

Kan man som mc´ist kræve erstatning for ødelagt forgaffel, dæk osv. af
vejvæsenet? De burde sguda tvinges til at spærre sådan nogle huller af
indtil de er blevet repareret??

--

Megas
*aka Søren*

Fra : Jo

Dato : 23-04-05 16:39

> Kan man som mc´ist kræve erstatning for ødelagt forgaffel, dæk osv. af
> vejvæsenet? De burde sguda tvinges til at spærre sådan nogle huller af
> [...]

Jeg håber da at du og andre, der opdager disse farlige huller, meddeler
kommunen det? Ellers er der måske ingen der gør noget ved det.

Jo.

Fra : Jacob Larsen

Dato : 23-04-05 17:55

"Megas" <dsl67377@*fjerndette*tv2mail.dk> wrote in message
> [...]
> forgaffel, dæk osv. af vejvæsenet? De burde sguda
> tvinges til at spærre sådan nogle huller af indtil de er

Ja, men de forlanger så, at du går til forsikringen, og hvis sagen så ender
med at du taber, vil det blive langt dyrere end hvis du bare selv havde
skaffet reservedelene og skiftet dem. Kender deres procedure, fordi min mor
kørte i et dybt hul med sin bil.

De er forresten ganske flinke at snakke med om, at hullet bør lappes, indtil
man siger, at man har fået smadret sin bil for X antal tusind kr.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879

Fra : Armand

Dato : 23-04-05 16:02

Nicki Lolk wrote:

> Godt initiativ, selv om jeg ikke helt forstår hvad de konkret vil gøre.

Blot bekræfte at kampagnen ikke er helt ubegrundet!?

--
Armand.

Fra : Jens B. Rasmussen

Dato : 23-04-05 19:59

> Blot bekræfte at kampagnen ikke er helt ubegrundet!?

hvilket heller ikke er skidt i mine øjne, men vi skal også huske at gribe i
egen (eller naboens barm)

Når der har været bakkeåbning/lukning ligner Nørrebrogade en kampzone fra en
kamp mellem to renovationsselskaber, måske man skulle starte der ?

Det jeg savner lidt er noget støtte fra nogen af de virksomheder der pr.
tradition næsten er afsender på det emballage som bliver smidt ud, dvs.
Resturant Den gyldne Måge, tankstationer osv.

Men ellers et godt initiativ, som helt klart er tiltrængt

Jens B. Rasmussen
Suzuki RF900