dårlig, næste umulig genstart
Fra : Siavash T.

Dato : 20-04-05 22:33

Hej alle

Jeg har en Kawasaki Vulcan 750, der er næsten umulig at få genstarte
efter den har været i gang. Når den er varm og man slukker den for at
tanke, kan man næsten ikke få gang i den igen. Nogen der kender til
problemet/løsningen. Batteriet fejler ikke noget og benzin tilførsel
er også ok. Den kører ellers uden problem.

På forhånd tak

Siavash T.

Fra : Jens Jensen

Dato : 21-04-05 06:47

"Siavash T." <siavash.taghizadeh@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> problemet/løsningen. Batteriet fejler ikke noget og benzin tilførsel
> er også ok. Den kører ellers uden problem.

Du kan have forkerte tændrør i, tjek manualen og se hvad type du skal bruge.

Mvh Jens

Fra : MLN

Dato : 21-04-05 08:10

Jeg ved ikke om man kan sammenligne, men jeg havde engang en Reno 12 med
samme problem.
Den havde syg stelforbindelse, da jeg fik det lavet virkede den som en drøm
..... eller som en Reno 12 mener jeg

MVH
Martin Lynge Nicolaisen

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 22-04-05 06:25

> Den havde syg stelforbindelse, da jeg fik det lavet virkede den som
> en drøm .... eller som en Reno 12 mener jeg

Et mareridt er vel også en slags drøm

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : siavash.taghizadeh@g~

Dato : 21-04-05 07:55

Jens Jensen wrote:
> Du kan have forkerte tændrør i, tjek manualen og se hvad type du
skal bruge.

> Mvh Jens

Jeg kan sige, at tændrørene er af den korrekte mærke og model.
Hvordan kan det være, at det sværest at få gang i den når den er
varm?

vh
Siavash T.

Fra : Dr.Enduro

Dato : 21-04-05 08:15

siavash.taghizadeh@gmail.com wrote:

> [...]
>

> Jeg kan sige, at tændrørene er af den korrekte mærke og model.
> Hvordan kan det være, at det sværest at få gang i den når den er

Måske er tomgangsblandingen for fed? På min karburator sidder der en
skrue til at indstille den, du må have noget tilsvarende, men lad være
med at pille, medmindre du er sikker på, at du kan sætte det hele
tilbage til original indstilling igen, hvis nu problemet alligevel
skulle vise sig at ligge et andet sted.

--

Hilsen Jan

Fra : Armand

Dato : 29-05-05 09:45

siavash.taghizadeh@gmail.com wrote:

> Jeg kan sige, at tændrørene er af den korrekte mærke og model.

Siger hvem??

ER modellen original dansk import, eller er den en US-import?
I originale manuals er der ofte angivet vidt forskellige tændrør alt
efter hvilket marked modellen er leveret til. Forskelligheden kan dels
skyldes tekniske forskelligheder i motorens konstruktion (f,eks.
sekundærluft-systemer på Californiske modellers udstødninger) og dels
lokalitetens vejrlig (australsk hede, asiatisk luftfugtighed eller
skandinavisk kulde).
Så i lighed med totaktere hvor man skal ændre tændrørets glødetal alt
efter brug og motorreaktion, kán det godt være tilfældet at et
koldere/varmere tændrør kan gøre forskellen.
Hvis ikke der er en der femkommer med en specifik løsning på
(type?)problemet, vil jeg foreslå at prøve med et sæt koldere tændrør!

--
Armand.

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 21-04-05 12:28

Siavash T. wrote:
> [...]
> problemet/løsningen. Batteriet fejler ikke noget og benzin tilførsel
> er også ok. Den kører ellers uden problem.

Det lyder som om det kunne være tændrørene som kunne være problemet,
eller tændingen.

Du kan prøve at tage tændrørene ud efter du har stoppet og den ikke vil
starte igen og se hvordan de ser ud.

Tag eventuelt et par tændrør magentil med og sæt dem i efter du har
slukket den, så kan du se om den starter fint med de nye.

Kenneth Østrup - <http://blog.riskoger.net/>