Hvilken hjelm skal man vælge?
Fra : Michal

Dato : 20-04-05 19:26

Jeg har været inde på http://www.moto-plus.de/ og kigge på ny hjelm, da jeg
gerne vil have en ny. Har en 4 år gammel SHOIE hjelm. Men er der andre
mærker i kan anbefale? til en pris mellem kr. 2000 - 2500,- Grunden til
jeg har kigget på ny hjelm er, at jeg i løbet af en månedes tid skulle
blive ejere af en ny GS500F

Michal (post.nr. 2625)

Fra : Richard

Dato : 20-04-05 21:30

Michal wrote:

> Jeg har været inde på http://www.moto-plus.de/ og kigge på ny hjelm, da jeg
> gerne vil have en ny. Har en 4 år gammel SHOIE hjelm. Men er der andre
> mærker i kan anbefale? til en pris mellem kr. 2000 - 2500,-

Der er mange gode hjelme, som du kan læse mere om i nogle af de hjemtest,
der indimellem referes til herinde. Søg i ældre indlæg

Men i den sidste ende skal du have den hjelm, der sidder bedst på dit
hovede og har en støjdæmpning, der passer til din cykel. Det kan du kun
finde ud af ved at prøve dig frem hos forhandleren

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : [6705] Jesper Sørens~

Dato : 20-04-05 21:41

"Michal" <michal@berthelsen-juul.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har været inde på http://www.moto-plus.de/ og kigge på ny hjelm, da
> jeg
> gerne vil have en ny. Har en 4 år gammel SHOIE hjelm. Men er der andre
> mærker i kan anbefale?

Hvis det var mig, så ville jeg helt klart enten beholde den Shoei du
allerede har eller købe en ny Shoei .. Altså forudsat at du er tilfreds med
den du har. Hvis den ikke har været på gulvet eller på anden vis fået knubs
så er 4 år ikke ensbetydende med at den skal skiftes....

Jeg har/har haft 2 Shoei hjelme og købte en anden, billigere hjelm efter at
jeg fik den første Shoei hjelm stjålet .. Det holdt jeg hurtig op med, når
først man har prøvet kvalitet, så bliver man kræsen...

Som lille sidekommentar, så har jeg oplevet at der er en god del penge at
spare ved at købe hjelm i Tyskland, specielt ift. DK forhandler priser.

--
/J
Suzuki SV 1000 K4 og Shoei XR-1000

Fra : Michal

Dato : 21-04-05 13:38

On Wed, 20 Apr 2005 22:41:09 +0200, [6705] Jesper Sørensen wrote:

> [...]
>
> Som lille sidekommentar, så har jeg oplevet at der er en god del penge at
> spare ved at købe hjelm i Tyskland, specielt ift. DK forhandler priser.

Jeg vil da også helst beholde den jeg har. Men jeg synes ikke den passer
sammen med maskinens farve. Hjelmen er meget meget mørke rød, og cyklen er
Bål/hvid. Så derfor kunne jeg godt tænke mig en anden hjelm.

Michal (post.nr. 2625)