/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
GPZ 1000 RX forgaffel olie
Fra : EMI


Dato : 19-04-05 16:54

Jeg er ved at skifte olie i forgaflen men de mål der står i
værkstedshåndbogen kan jeg ikke få til at passe


ved skift 255 ccm
og ved adskillelse 298 ccm


hvilket skulle give en afstand fra over kant til olien på 362 mm ( jeg ved
ikke om dette er med fjederen ilagt ?)

men hvor om andet hvis jeg fylder 298 ccm på og sætter fjederen i kommer jeg
på 410 mm ???


med venlig hilsen og på forhånd mange tak

EMI







 
 
Asger Steffensen (19-04-2005)
Kommentar
Fra : Asger Steffensen


Dato : 19-04-05 18:48


"EMI" <f.ehmsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:42652976$0$704$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Jeg er ved at skifte olie i forgaflen men de mål der står i
> værkstedshåndbogen kan jeg ikke få til at passe
>
>
> ved skift 255 ccm
> og ved adskillelse 298 ccm
>
>
> hvilket skulle give en afstand fra over kant til olien på 362 mm ( jeg
> ved ikke om dette er med fjederen ilagt ?)
>
> men hvor om andet hvis jeg fylder 298 ccm på og sætter fjederen i kommer
> jeg på 410 mm ???
>
>
Du skal måle med fjederen i.

Asger
DL 1000



Ukendt (19-04-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-04-05 20:41


Asger Steffensen skrev i meddelelsen
<42654457$0$168$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...

>Du skal måle med fjederen i.


Sikker ? "Normen" er at måle uden fjeder, og med benene helt sammenpresset.
Ref. Honda, Haynes og Wilbers.

>Asger
>DL 1000




Asger Steffensen (20-04-2005)
Kommentar
Fra : Asger Steffensen


Dato : 20-04-05 18:55


"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:42656230$0$23010$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> Asger Steffensen skrev i meddelelsen
> <42654457$0$168$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...
>
>>Du skal måle med fjederen i.
>
>
> Sikker ? "Normen" er at måle uden fjeder, og med benene helt
> sammenpresset.
> Ref. Honda, Haynes og Wilbers.
>

Hmm, nej jeg er ikke sikker - jeg har netop konsulteret de manuals jeg havde
inden for række vidde.

I den originale til Suzuki bog til Stromen siger den "when adjusting the
fork oil level, remove the spring and compress the inner tube fully".

I Haynes til den gamle XS500 står der blot angivet mængden af olie i cc.
Og i samme udgivers bog om GPz 500 S hedder det også "fuldt sammenpresset og
uden fjder".

Huskede åbenbart galt, men det er også en tre års tid siden jeg udførte den
operation sidst
Det var på min ZX-10. Gad vidst hvad jeg gjorde den gang.

Man skal ikke tror på alt man læser på Internettet....

Asger
DL 1000



Knud Dam (20-04-2005)
Kommentar
Fra : Knud Dam


Dato : 20-04-05 19:57


"Asger Steffensen" <ast@get2net.net.dk> skrev i en meddelelse
news:42669778$0$160$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

>
> I den originale til Suzuki bog til Stromen siger den "when adjusting the
> fork oil level, remove the spring and compress the inner tube fully".
>
> I Haynes til den gamle XS500 står der blot angivet mængden af olie i cc.
> Og i samme udgivers bog om GPz 500 S hedder det også "fuldt sammenpresset
> og uden fjder".
>
> Huskede åbenbart galt, men det er også en tre års tid siden jeg udførte
> den operation sidst
> Det var på min ZX-10. Gad vidst hvad jeg gjorde den gang.
>
> Man skal ikke tror på alt man læser på Internettet....
>
> Asger
> DL 1000

Hej Asger.

På Banditten er det også fuldt sammenpresset og uden fjeder.

Og målet ned til oliens overflade er naturligvis mere korrekt end en angivet
mængde.

Mvh

KD Bandit 600 S, der får skiftet olie i forgaflen hver vinter.



EMI (20-04-2005)
Kommentar
Fra : EMI


Dato : 20-04-05 21:08

Tak for alle svar, jeg har fundet ud af det der er en fejl i den tyske
Werkstatthandbuch
ikke 298ccm men 350 ccm , hvilket giver den rigtige olie stand med fjeder
indbygget og forgaflen kørt helt ud


mvh Emi



"Knud Dam" <danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:OBx9e.790$v85.352@news.get2net.dk...
>
> "Asger Steffensen" <ast@get2net.net.dk> skrev i en meddelelse
> news:42669778$0$160$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>>
>> I den originale til Suzuki bog til Stromen siger den "when adjusting the
>> fork oil level, remove the spring and compress the inner tube fully".
>>
>> I Haynes til den gamle XS500 står der blot angivet mængden af olie i cc.
>> Og i samme udgivers bog om GPz 500 S hedder det også "fuldt sammenpresset
>> og uden fjder".
>>
>> Huskede åbenbart galt, men det er også en tre års tid siden jeg udførte
>> den operation sidst
>> Det var på min ZX-10. Gad vidst hvad jeg gjorde den gang.
>>
>> Man skal ikke tror på alt man læser på Internettet....
>>
>> Asger
>> DL 1000
>
> Hej Asger.
>
> På Banditten er det også fuldt sammenpresset og uden fjeder.
>
> Og målet ned til oliens overflade er naturligvis mere korrekt end en
> angivet mængde.
>
> Mvh
>
> KD Bandit 600 S, der får skiftet olie i forgaflen hver vinter.
>



Armand (21-04-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 21-04-05 22:54

EMI wrote:
> Tak for alle svar, jeg har fundet ud af det der er en fejl i den tyske
> Werkstatthandbuch
> ikke 298ccm men 350 ccm , hvilket giver den rigtige olie stand med fjeder
> indbygget og forgaflen kørt helt ud

Hvilket Louis' "Motobase" også bekræfter

--
Armand.

Ukendt (22-04-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-04-05 08:35


Armand skrev i meddelelsen
<9hV9e.113814$Vf.4185672@news000.worldonline.dk>...
>EMI wrote:
>> Tak for alle svar, jeg har fundet ud af det der er en fejl i den tyske
>> Werkstatthandbuch
>> ikke 298ccm men 350 ccm , hvilket giver den rigtige olie stand med fjeder
>> indbygget og forgaflen kørt helt ud
>
>Hvilket Louis' "Motobase" også bekræfter


Så er det nu EMI kunne hive fjederen ud, presse benet sammen, eftermåle på
traditionel vis, og notere målet ned til senere. Det er dog ulig lettere at
måle ned langs kanten af inderrøret uden en fjeder til at forstyrre. :-/

mvh
Orla

>--
>Armand.



Armand (22-04-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 22-04-05 12:51

Orla Pedersen wrote:
> Armand skrev i meddelelsen
> <9hV9e.113814$Vf.4185672@news000.worldonline.dk>...
>
>>EMI wrote:
>>
>>>Tak for alle svar, jeg har fundet ud af det der er en fejl i den tyske
>>>Werkstatthandbuch
>>>ikke 298ccm men 350 ccm , hvilket giver den rigtige olie stand med fjeder
>>>indbygget og forgaflen kørt helt ud
>>
>>Hvilket Louis' "Motobase" også bekræfter
>
> Så er det nu EMI kunne hive fjederen ud, presse benet sammen, eftermåle på
> traditionel vis, og notere målet ned til senere. Det er dog ulig lettere at
> måle ned langs kanten af inderrøret uden en fjeder til at forstyrre. :-/

Tjaeh :-/
Det er vel det den endelige oliehøjde i teleskopet der er interessant,
og fjedrene kan indbyrdes stå for en variabel som man imødegår ved at
måle efter fjeder-placering!

Forøvrigt er ens oliehøjde væsentligere end det egentlige mål!
og fintrimning foretages ved at dyppe tommestokken i den højest
forekommnede olie og efterfølgende tørre den af.

--
Armand.

EMI (23-04-2005)
Kommentar
Fra : EMI


Dato : 23-04-05 16:03

mange tag for jeres indlæg:


Ja jeg har fyldt den angivne mængde i og målthøjden med fjederen i og med en
tommestok
det passer på 1 mm, det er også lettere at måle med fjederen i da man der
ved måler i midten
og det passer

mvh Emi


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:wy5ae.113898$Vf.4186707@news000.worldonline.dk...
> Orla Pedersen wrote:
>> Armand skrev i meddelelsen
>> <9hV9e.113814$Vf.4185672@news000.worldonline.dk>...
>>
>>>EMI wrote:
>>>
>>>>Tak for alle svar, jeg har fundet ud af det der er en fejl i den tyske
>>>>Werkstatthandbuch
>>>>ikke 298ccm men 350 ccm , hvilket giver den rigtige olie stand med
>>>>fjeder
>>>>indbygget og forgaflen kørt helt ud
>>>
>>>Hvilket Louis' "Motobase" også bekræfter
>>
>> Så er det nu EMI kunne hive fjederen ud, presse benet sammen, eftermåle
>> på
>> traditionel vis, og notere målet ned til senere. Det er dog ulig lettere
>> at
>> måle ned langs kanten af inderrøret uden en fjeder til at forstyrre. :-/
>
> Tjaeh :-/
> Det er vel det den endelige oliehøjde i teleskopet der er interessant, og
> fjedrene kan indbyrdes stå for en variabel som man imødegår ved at måle
> efter fjeder-placering!
>
> Forøvrigt er ens oliehøjde væsentligere end det egentlige mål!
> og fintrimning foretages ved at dyppe tommestokken i den højest
> forekommnede olie og efterfølgende tørre den af.
>
> --
> Armand.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408869
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste