Tak for alle svar, jeg har fundet ud af det der er en fejl i den tyske
Werkstatthandbuch
ikke 298ccm men 350 ccm , hvilket giver den rigtige olie stand med fjeder
indbygget og forgaflen kørt helt ud
mvh Emi
"Knud Dam" <danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:OBx9e.790$v85.352@news.get2net.dk...
>
> "Asger Steffensen" <ast@get2net.net.dk> skrev i en meddelelse
> news:42669778$0$160$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>>
>> I den originale til Suzuki bog til Stromen siger den "when adjusting the
>> fork oil level, remove the spring and compress the inner tube fully".
>>
>> I Haynes til den gamle XS500 står der blot angivet mængden af olie i cc.
>> Og i samme udgivers bog om GPz 500 S hedder det også "fuldt sammenpresset
>> og uden fjder".
>>
>> Huskede åbenbart galt, men det er også en tre års tid siden jeg udførte
>> den operation sidst
>> Det var på min ZX-10. Gad vidst hvad jeg gjorde den gang.
>>
>> Man skal ikke tror på alt man læser på Internettet....
>>
>> Asger
>> DL 1000
>
> Hej Asger.
>
> På Banditten er det også fuldt sammenpresset og uden fjeder.
>
> Og målet ned til oliens overflade er naturligvis mere korrekt end en
> angivet mængde.
>
> Mvh
>
> KD Bandit 600 S, der får skiftet olie i forgaflen hver vinter.
>