Dårlig motorgang på Suzuki.
Fra : Ole Axelsen

Dato : 19-04-05 16:22

Min GSX 250 ES, som jeg har "underholdt" en del med mens jeg malede den, er
begyndt at opføre sig lidt "dumt"
Eller det vil sige, der har vel hele tiden været lidt, men det er blevet
værre nu, hvor jeg for alvor er begyndt at køre på den. Problemet er at den
laver udsættere, mest i området 4-7000 rpm. Til morgen, da jeg skulle afsted
var den ret svær at starte, og de første minutter kunne jeg kun lige holde
den i gang - den kunne slet ikke trække. På hjemturen gik det bedre, men den
plotter stadig, og da jeg ikke har specielt langt på arbejde når den knap at
blive så varm, så jeg vil fyre den af - derfor er det ret træls, at den
netop ikke vil trække i det omdrejningsinterval jeg mener det er forsvarligt
at bruge på de korte ture.
Efter jeg kom hjem har jeg haft tændrørene ude, og de er helt sorte. Hvad
skal jeg mon se efter?

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : Dak

Dato : 19-04-05 17:29

> Efter jeg kom hjem har jeg haft tændrørene ude, og de er helt sorte. Hvad
> skal jeg mon se efter?

evt. chokerkablet er defekt eller bare er løsnet så det hele tiden er åbent
eller luftfiltret måske.

Fra : Jesper

Dato : 19-04-05 17:32

> Efter jeg kom hjem har jeg haft tændrørene ude, og de er helt sorte. Hvad
> skal jeg mon se efter?

Tøm svømmehusene i karburatorerne, der er med garanti en del snavs i.
Hvornår har den sidst fået skiftet luftfilter?

/
Jesper

Fra : Ole Axelsen

Dato : 19-04-05 17:50

"Jesper" <tiper@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Tøm svømmehusene i karburatorerne, der er med garanti en del snavs i.

Det kan måske være det. Mens jeg har malet tanken har både tankmåler og
benzinhane være afmonteret, så jeg kan ikke afvise, at der kan være kommet
lidt støv og skidt i.

> Hvornår har den sidst fået skiftet luftfilter?

Jeg ved det ikke. Jeg har først lige købt cyklen.

Fra : Ukendt

Dato : 19-04-05 20:53

Ole Axelsen skrev i meddelelsen
<42653698$0$73746$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
>"Jesper" <tiper@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

>Jeg ved det ikke. Jeg har først lige købt cyklen.

Så kan Du jo passende bruge kommende week-end på olie samt filterskift,
luftfilterskift, rensning af karburatorer, rensning og smøring af kæde,
gennemgang af stikforbindelser på elnettet og kontrol af vædskestand på
akkumulatoren.

mvh
Orla

Fra : Ole Axelsen

Dato : 20-04-05 06:08

meddelelse news:42656231$0$23010$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
> luftfilterskift, rensning af karburatorer, rensning og smøring af kæde,
> gennemgang af stikforbindelser på elnettet og kontrol af vædskestand på

Javel Det meste af det er nu klaret mens den alligevel stod stille, men
luftfiltret har jeg ikke skænket en tanke, og karburatorerne er jo nok, som
tidligere skrevet, først blevet svinet, efter den rigtige tank er kommet på
igen efer maling.

Fra : Ole Axelsen

Dato : 20-04-05 17:26

"Ole Axelsen" <oleaxelsen@privat.dk-k> skrev i en meddelelse
> "Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
> meddelelse news:42656231$0$23010$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Jeg har lige haft luftfilterkassen åbnet (låget i toppen under sadlen) Alene
det får motoren til at gå dårligere, og fjerner jeg skumgummipuden går den
ekstremt ujævnt. Det tyder jo da i hvert fald ikke på den får for lidt luft.

De fæle udsættere er overstået. Der var lidt dårlig forbindelse ved
stelledningen på batteriet. Den var simpelthen raslet løs. Efter den er
spændt kører cyklen igen som før. Jeg er egentlig ikke klar over om det er
tilfældet, men noget kunne tyde på cyklen har batteritænding, så den
simpelhen ikke kan køre uden der er strøm på.