/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
RF 600 start problemer
Fra : Christian Knudsen


Dato : 18-04-05 19:45

Hej NG

Min lillebror har en RF 600 fra 96, der giver lidt problemer med at starte.

Efterår:
Han var ude og køre en eftermiddag i efteråret, og stilte den så på plads.
Da han ville starte den 2 uger senere, ville den ikke. Det var lige inden
sæssonslutningen, så vi stillede den bare væk, og aftalte at kigge på det
til sommer. Vi troede begge det var batteriet, da det døde hurtigt.

Forår:
Så blev det forår og den skulle ud igen. Batteriet blev sat på,
svømmerhusene tømt, og der blev trykket på startknappen. Den river starteren
rundt men uden held. Den starter ikke. Det hjælper heller ikke at løbe den
igang. Den vil ikke.
Vi måler på batteriet. Det er helt færdigt. Vi sætter mit FZR batteri på, og
starteren river rundt i vildskab, men stadig uden nogen start. (Et nyt
batteri er ankommet til RF'eren og er snart færdig med at oplade)

Jeg har checket tændrørene, CDI boksen og tændspolerne. Jeg kan ikke finde
noget på dem, men er ikke sikker på jeg har checket rigtigt.
Tændrørene: Der er skiftet tændrør, men stadig ingen gnist.
Tændspolerne: Jeg kan måle 12V hen over tændspolerne, når der er strøm på
cyklen.
CDI-boksen: Denne har jeg prøvet smidt over på en anden RF'er, og den
startede fint.
Tændingsgiveren(?!?): Jeg har målt på modstanden igennem ledningen der går
ned til tændingsgiveren på højre side af krumtappen, og der kan jeg måle en
forskel i modtanden, når jeg drejer motoren rundt.

Er der noget jeg gør galt, eller er det noget jeg mangler?
Hvor kan fejlen ligge?

Mvmch
Christian Knudsen
'94Yamaha FZR 600 R,
'83 Suzuki GS 450 E (til salg)
Formand for Polyteknisk Motorcykel Forening (PMC)



 
 
Jesper (18-04-2005)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 18-04-05 20:00

> Er der noget jeg gør galt, eller er det noget jeg mangler?
> Hvor kan fejlen ligge?

Har i prøvet at løbe den igang?
Det var den eneste kur jeg fandt på min fætters KAWA-Martin. Efter sådan
en løbetur havde den ikke problemer med at starte med starteren heller.

/
Jesper


Christian Knudsen (18-04-2005)
Kommentar
Fra : Christian Knudsen


Dato : 18-04-05 20:20

"Jesper" <tiper@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:d4103s$ops$1@abbeden.bunk.cc...
>> Er der noget jeg gør galt, eller er det noget jeg mangler?
>> Hvor kan fejlen ligge?
>
> Har i prøvet at løbe den igang?
> Det var den eneste kur jeg fandt på min fætters KAWA-Martin. Efter sådan
> en løbetur havde den ikke problemer med at starte med starteren heller.
>

Hej Jesper

Som jeg skrev, så har vi prøve at løbe den igang. Desværre uden held. Den
tænder ikke på nogle af tændrørene :( og derfor det eneste der kommer ud af
det er at den på et tidspunkt knalder for vildt i udstødningen.

Mvmch
Christian Knudsen
'94Yamaha FZR 600 R,
'83 Suzuki GS 450 E (til salg)
Formand for Polyteknisk Motorcykel Forening (PMC)



Knud Dam (18-04-2005)
Kommentar
Fra : Knud Dam


Dato : 18-04-05 21:47


"Christian Knudsen" <christian.knudsen@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i
en meddelelse news:42640870$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Hej Jesper
>
> Som jeg skrev, så har vi prøve at løbe den igang. Desværre uden held. Den
> tænder ikke på nogle af tændrørene :( og derfor det eneste der kommer ud
> af det er at den på et tidspunkt knalder for vildt i udstødningen.
>
> Mvmch
> Christian Knudsen
> '94Yamaha FZR 600 R,
> '83 Suzuki GS 450 E (til salg)
> Formand for Polyteknisk Motorcykel Forening (PMC)

Hej Christian.

Den må næsten tænde på et eller flere tændrør, siden den knalder i
udstødningen.

I har ikke forbyttet tændrørsledninger ?

Mvh

KD



Christian Knudsen (18-04-2005)
Kommentar
Fra : Christian Knudsen


Dato : 18-04-05 21:58


"Knud Dam" <danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:u1V8e.614$RG1.293@news.get2net.dk...
>
> "Christian Knudsen" <christian.knudsen@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev
> i en meddelelse news:42640870$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
>> Hej Jesper
>>
>> Som jeg skrev, så har vi prøve at løbe den igang. Desværre uden held. Den
>> tænder ikke på nogle af tændrørene :( og derfor det eneste der kommer ud
>> af det er at den på et tidspunkt knalder for vildt i udstødningen.
>>
>> Mvmch
>> Christian Knudsen
>> '94Yamaha FZR 600 R,
>> '83 Suzuki GS 450 E (til salg)
>> Formand for Polyteknisk Motorcykel Forening (PMC)
>
> Hej Christian.
>
> Den må næsten tænde på et eller flere tændrør, siden den knalder i
> udstødningen.
>
> I har ikke forbyttet tændrørsledninger ?
>

Hej Knud

Tanken har også strejfet mig, men ledningerne sidder hvor de skal, så vidt
jeg kan se. Jeg har checket dem 2 gange. Der hvor fejlen kan være er på
cylinder 2 og 3, men kablet til nr 3 kan ikke nå til nr 2, da 2 og 3 sidder
på højre tændspole.
Jeg vil lige checke imorgen igen, om den tænder på nogle af tændrørene igen.

--
Mvmch
Christian Knudsen
'94 Yamaha FZR 600 R
'83 Suzuki GS 450 E
Formand for Polyteknisk Motorcykel Forening (PMC)



Armand (20-04-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 20-04-05 00:58

Christian Knudsen wrote:
>
>
> Tanken har også strejfet mig, men ledningerne sidder hvor de skal, så vidt
> jeg kan se. Jeg har checket dem 2 gange. Der hvor fejlen kan være er på
> cylinder 2 og 3, men kablet til nr 3 kan ikke nå til nr 2, da 2 og 3 sidder
> på højre tændspole.

De to tændspoler skal hver især gå til de yderste cylindre hhv. de
midterste cylindre uden skelen til hvilken af de parvise cylindre!

Jeg finder det mest sandsynligt at bensinen i karbunaderne har været
træt efter de to ugers tid i efteråret og at i måske allerede dér har
druknet tændrørene til ubrugelighed!
Men der ér kommet nye rør i, siger du. Hvornår i historikken skete dét??

"ingen gnist"? Er det á set på tændrørene? Og du ér klar over at
tændrøret skal have kontakt med "stel" for at kunne gniste??
I bekræftende fald, så prøv at skrue en tændrørshætte af og hold enden
af tændkablet tæt på et metallisk punkt på motor/stel (brug en isoleret
tang), førend at gnistforekomsten dømmes ude!
Hvis ellers der er strøm på resten af motorcyklen, men med sikkerhed
ingen gnist, så må det ligge i en af idiotsikringerne á
frigearslampe/koblingsgreb/sidestøttefod, Hvis ikke det er så simpelt
som ignition-sikringen :-/
Endelig er der mulighed for at der er ting og sager i sikringsboksen('s
bagside) eller på elnettet der slet og ret er irret over p.g.a. den
efterladte akkumulator

--
Armand.

Christian Knudsen (22-04-2005)
Kommentar
Fra : Christian Knudsen


Dato : 22-04-05 01:22


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:SVg9e.113560$Vf.4184113@news000.worldonline.dk...
> Christian Knudsen wrote:
>>
>>
>> Tanken har også strejfet mig, men ledningerne sidder hvor de skal, så
>> vidt jeg kan se. Jeg har checket dem 2 gange. Der hvor fejlen kan være er
>> på cylinder 2 og 3, men kablet til nr 3 kan ikke nå til nr 2, da 2 og 3
>> sidder på højre tændspole.
>
> De to tændspoler skal hver især gå til de yderste cylindre hhv. de
> midterste cylindre uden skelen til hvilken af de parvise cylindre!
>
> Jeg finder det mest sandsynligt at bensinen i karbunaderne har været træt
> efter de to ugers tid i efteråret og at i måske allerede dér har druknet
> tændrørene til ubrugelighed!
> Men der ér kommet nye rør i, siger du. Hvornår i historikken skete dét??
>
> "ingen gnist"? Er det á set på tændrørene? Og du ér klar over at tændrøret
> skal have kontakt med "stel" for at kunne gniste??
> I bekræftende fald, så prøv at skrue en tændrørshætte af og hold enden af
> tændkablet tæt på et metallisk punkt på motor/stel (brug en isoleret
> tang), førend at gnistforekomsten dømmes ude!
> Hvis ellers der er strøm på resten af motorcyklen, men med sikkerhed ingen
> gnist, så må det ligge i en af idiotsikringerne á
> frigearslampe/koblingsgreb/sidestøttefod, Hvis ikke det er så simpelt som
> ignition-sikringen :-/
> Endelig er der mulighed for at der er ting og sager i sikringsboksen('s
> bagside) eller på elnettet der slet og ret er irret over p.g.a. den
> efterladte akkumulator
>
> --
> Armand.

Hej igen

Ja, så fik vi endelig startet Suzukien igen.
Jeg havde glemt at der skulle stel på når man checkede tændrør.... d'oh.
Jeg endte med at korte tændrørskablerne af med en centimeter og skiftede
tændrørene, da de gamle var pladret til i benzin... pga af for mange prøve
starter. (Der var en meget svag gnist, men den løb på tværs af tændrøret og
ikke på langs som den skal.)
Så startede den i første hug - puha, at man kan være så dum at glemme at
checke kablerne og rørene ordenligt...
Nå, men nu er den fikset, og så husker jeg nok at checke det som det første
næste gang jeg står med et lignende problem.

Altid rart at man kan få et bud på hvad der kan være galt herinde.
Det er for sjældent jeg er her, må bare konstateres.....

--
Mvmch
Christian Knudsen
'94 Yamaha FZR 600 R
'83 Suzuki GS 450 E
Formand for Polyteknisk Motorcykel Forening (PMC)



Armand (22-04-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 22-04-05 12:38

Christian Knudsen wrote:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:SVg9e.113560$Vf.4184113@news000.worldonline.dk...
>
>>"ingen gnist"? Er det á set på tændrørene? Og du ér klar over at tændrøret
>>skal have kontakt med "stel" for at kunne gniste??
>
> Ja, så fik vi endelig startet Suzukien igen.
> Jeg havde glemt at der skulle stel på når man checkede tændrør.... d'oh...
> Altid rart at man kan få et bud på hvad der kan være galt herinde.


Hæ!
Scoring til min krystalkugle!


--
Armand.

Kai Harrekilde-Peter~ (18-04-2005)
Kommentar
Fra : Kai Harrekilde-Peter~


Dato : 18-04-05 20:57

"Christian Knudsen" <christian.knudsen@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> writes:

> Hej NG
>
> Min lillebror har en RF 600 fra 96, der giver lidt problemer med at starte.
>
> Efterår:
> Han var ude og køre en eftermiddag i efteråret, og stilte den så på plads.
> Da han ville starte den 2 uger senere, ville den ikke. Det var lige inden
> sæssonslutningen, så vi stillede den bare væk, og aftalte at kigge på det
> til sommer. Vi troede begge det var batteriet, da det døde hurtigt.
>
> Forår:
> Så blev det forår og den skulle ud igen. Batteriet blev sat på,
> svømmerhusene tømt, og der blev trykket på startknappen. Den river starteren
> rundt men uden held. Den starter ikke. Det hjælper heller ikke at løbe den
> igang. Den vil ikke.
> Vi måler på batteriet. Det er helt færdigt. Vi sætter mit FZR batteri på, og
> starteren river rundt i vildskab, men stadig uden nogen start. (Et nyt
> batteri er ankommet til RF'eren og er snart færdig med at oplade)
>
> Jeg har checket tændrørene, CDI boksen og tændspolerne. Jeg kan ikke finde
> noget på dem, men er ikke sikker på jeg har checket rigtigt.
> Tændrørene: Der er skiftet tændrør, men stadig ingen gnist.
> Tændspolerne: Jeg kan måle 12V hen over tændspolerne, når der er strøm på
> cyklen.
> CDI-boksen: Denne har jeg prøvet smidt over på en anden RF'er, og den
> startede fint.
> Tændingsgiveren(?!?): Jeg har målt på modstanden igennem ledningen der går
> ned til tændingsgiveren på højre side af krumtappen, og der kan jeg måle en
> forskel i modtanden, når jeg drejer motoren rundt.
>
> Er der noget jeg gør galt, eller er det noget jeg mangler?
> Hvor kan fejlen ligge?

Ødelagt startkobling?


Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/kai_harrekilde-petersen

Christian Knudsen (18-04-2005)
Kommentar
Fra : Christian Knudsen


Dato : 18-04-05 21:03


"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i en meddelelse
news:uekd76epb.fsf@harrekilde.dk...
> "Christian Knudsen" <christian.knudsen@nospam.dkfritidmotorcykel.dk>
> writes:
>

>> Er der noget jeg gør galt, eller er det noget jeg mangler?
>> Hvor kan fejlen ligge?
>
> Ødelagt startkobling?
>
>
> Kai
> --

Hej Kai

Hmmm - det kan måske godt være. Jeg kan dog ikke huske om en RF'er skal
kunne rive startmotoren rundt uden koblingen trukket. Det ville dog nok ikke
være aktuelt, uanset hvad, hvis den heller ikke kan løbes igang....

Mvmch
Christian Knudsen
'94Yamaha FZR 600 R,
'83 Suzuki GS 450 E (til salg)
Formand for Polyteknisk Motorcykel Forening (PMC)



Martin (18-04-2005)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 18-04-05 21:12

Hej Christian

Har du målt primær og sekundær modstand i tændspolerne?
På primær siden skal der være mellem 2,4 og 3,2 ohm
På sekundær siden skal der være mellem 30 og 40 Kohm.

Jeg har på et tidspunkt haft samme problem med min RF600 som du beskriver.
Problemet var forbindelsen mellem tændspole og det ene af kablerne til
tændrør (der hvor tændrørskablet går ind i tændspolen).

Modstanden i signal generatoren skal ligge mellem 135 og 200 ohm.



Christian Knudsen (18-04-2005)
Kommentar
Fra : Christian Knudsen


Dato : 18-04-05 21:23


"Martin" <martinFJERN.nielsen@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:426414a0$0$252$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej Christian
>
> Har du målt primær og sekundær modstand i tændspolerne?
> På primær siden skal der være mellem 2,4 og 3,2 ohm
> På sekundær siden skal der være mellem 30 og 40 Kohm.
>
> Jeg har på et tidspunkt haft samme problem med min RF600 som du beskriver.
> Problemet var forbindelsen mellem tændspole og det ene af kablerne til
> tændrør (der hvor tændrørskablet går ind i tændspolen).
>
> Modstanden i signal generatoren skal ligge mellem 135 og 200 ohm.
>

Hej Martin

Det mener jeg ikke at have gjort.
Det vil jeg gøre imorgen, i hvert fald.

Vender tilbage med resultat.

--
Mvmch
Christian Knudsen
'94 Yamaha FZR 600 R
'83 Suzuki GS 450 E
Formand for Polyteknisk Motorcykel Forening (PMC)



S.G (18-04-2005)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 18-04-05 23:00

tjek i ikke har forbyttet hætterne således de sidder på forkert cyllinder.
Det der kan være fugt/ir m ellem hætte og ledning.
Tag alle hætter af, klip et par mm af ledning, afisolér og sæt hætter på. Så
skal du bare se! Jeg havde samme problem forrige år, hvis hætten ikke for
ordentlig kontakt med ledingen gnistrer den ikke ordentligt!



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste