"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:SVg9e.113560$Vf.4184113@news000.worldonline.dk...
> Christian Knudsen wrote:
>>
>>
>> Tanken har også strejfet mig, men ledningerne sidder hvor de skal, så
>> vidt jeg kan se. Jeg har checket dem 2 gange. Der hvor fejlen kan være er
>> på cylinder 2 og 3, men kablet til nr 3 kan ikke nå til nr 2, da 2 og 3
>> sidder på højre tændspole.
>
> De to tændspoler skal hver især gå til de yderste cylindre hhv. de
> midterste cylindre uden skelen til hvilken af de parvise cylindre!
>
> Jeg finder det mest sandsynligt at bensinen i karbunaderne har været træt
> efter de to ugers tid i efteråret og at i måske allerede dér har druknet
> tændrørene til ubrugelighed!
> Men der ér kommet nye rør i, siger du. Hvornår i historikken skete dét??
>
> "ingen gnist"? Er det á set på tændrørene? Og du ér klar over at tændrøret
> skal have kontakt med "stel" for at kunne gniste??
> I bekræftende fald, så prøv at skrue en tændrørshætte af og hold enden af
> tændkablet tæt på et metallisk punkt på motor/stel (brug en isoleret
> tang), førend at gnistforekomsten dømmes ude!
> Hvis ellers der er strøm på resten af motorcyklen, men med sikkerhed ingen
> gnist, så må det ligge i en af idiotsikringerne á
> frigearslampe/koblingsgreb/sidestøttefod, Hvis ikke det er så simpelt som
> ignition-sikringen :-/
> Endelig er der mulighed for at der er ting og sager i sikringsboksen('s
> bagside) eller på elnettet der slet og ret er irret over p.g.a. den
> efterladte akkumulator
>
> --
> Armand.
Hej igen
Ja, så fik vi endelig startet Suzukien igen.
Jeg havde glemt at der skulle stel på når man checkede tændrør.... d'oh.
Jeg endte med at korte tændrørskablerne af med en centimeter og skiftede
tændrørene, da de gamle var pladret til i benzin... pga af for mange prøve
starter. (Der var en meget svag gnist, men den løb på tværs af tændrøret og
ikke på langs som den skal.)
Så startede den i første hug - puha, at man kan være så dum at glemme at
checke kablerne og rørene ordenligt...
Nå, men nu er den fikset, og så husker jeg nok at checke det som det første
næste gang jeg står med et lignende problem.
Altid rart at man kan få et bud på hvad der kan være galt herinde.
Det er for sjældent jeg er her, må bare konstateres.....
--
Mvmch
Christian Knudsen
'94 Yamaha FZR 600 R
'83 Suzuki GS 450 E
Formand for Polyteknisk Motorcykel Forening (PMC)