forsikring af zx9r
Fra : Kasper Kamp Simonsen

Dato : 18-04-05 15:30

Hejsa...

Som jeg har skrevet tidligere så har jeg købt en helt ny zx9r, det er en '03
som forhandleren havde stående. Den skulle jo forsikres, så jeg har ringet
rundt til diverse selskaber. Her følger en liste med priser.

Det skal lige siges jeg er 27 år, har kørt 1 år på mc og har 8 år med fra
bil.

Jeg valgte tryg, da de er billigest sammenlagt (indbo, ulykke, ekstra cykel
dækning (har to cykler som tilsammen koster 40.000))

Tryg 14.777 kr (selvrisiko 6956 / 20% ved tyveri)

Topdanmark 14.000 kr hvis man var medlem af touringklubben (selvrisiko 9000
/ 20% ved tyveri)

Fair 33.000 kr

GF ingen kasko til folk under 30

Gammelskanderborg 12630 (selrisiko 6557 også ved tyveri)

Alm. brand - Minimum 31 år med alle de heste

Alka 36.000 kr

Codan 18.000 kr

Fra : Kasper Friis

Dato : 18-04-05 15:40

> [...]
>
> GF ingen kasko til folk under 30
>
> Gammelskanderborg 12630 (selrisiko 6557 også ved tyveri)
>
> Alm. brand - Minimum 31 år med alle de heste

ja det er vildt så meget det koster for en Cykel med en smule heste..

Tænkte på om man stadig kan få forsikring i sin fars navn?, Min far har godt
nok kun Bil kørelort men han kan vel stå som ejer af maskinen og mig som
bruger.. nogen der ved om der er noget at spare, han er jo super super
elite.. sidste ulykke var vist i 1899 ;)

Fra : Leif Poulsen

Dato : 18-04-05 16:18

"Kasper Friis" <Kasper.friisFJERN@lundebjergnet.dk> skrev i en meddelelse

-klip-

> [...]
> som bruger.. nogen der ved om der er noget at spare, han er jo super super
> elite.. sidste ulykke var vist i 1899 ;)

Præmien er den samme uanset om din far er ejer eller ej, hvis du er bruger
beregnes præmien ud fra oplysningerne om dig.

Hvis du derimod indregistrerer den i din fars navn uden at oplyse at det er
dig der er ejer/bruger, skal du bare være opmærksom på, at der i tilfælde af
skade kun ydes pro-rata-erstatning, hvilket vil sige at du kun får
forholdsmæssig erstatning. Hvis du, pga. indregistreringen i din fars navn,
f.eks har betalt 4000 i forsikring og du burde have betalt
16.000..........Ja så får du en fjerdedel i erstatning og skal tilbagebetale
selskabet 3/4 af den udbetaling de evt. har haft på ansvarsforsikringen.

Det kan vist hurtigt blive en dårlig forretning ;-(

Leif

Fra : Kasper Friis

Dato : 18-04-05 18:06

> [...]
> ansvarsforsikringen.
>
> Det kan vist hurtigt blive en dårlig forretning ;-(

Hmm dvs hvis jeg nu var elite bilist og jeg en dag lånte min maskine til en
ven og han kørte galt, påstår du så jeg får mindre i erstatning for
maskinen?? det kan da ikke passe.. kun hvis de kan bevise at man bevidst har
snydt og brugt hans navn, man har da lov at låne maskinen ud en gang
imellem, det står der da ikke noget om i betingelserne..??

Kasper friis..

Fra : Leif Poulsen

Dato : 18-04-05 18:57

"Kasper Friis" <Kasper.friisFJERN@lundebjergnet.dk> skrev i en meddelelse

-Klip-

> [...]
> har snydt og brugt hans navn, man har da lov at låne maskinen ud en gang
> imellem, det står der da ikke noget om i betingelserne..??

Man må selvfølgelig gerne som reel ejer/bruger låne sin bil eller MC ud, men
det var heller ikke udlån der var på tale i din første post.

Registreringsbekendtgørelsen omtaler hvornår man skal være registreret som
ejer/bruger.

Og ja........ selvfølgelig er det et spørgsmål om bevis, men det er jo
heller ikke lovligt at køre over for rødt når bare politiet ikke ser det

Leif

Fra : Kasper Friis

Dato : 18-04-05 19:29

"Leif Poulsen" <lp@FJERNknus.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Og ja........ selvfølgelig er det et spørgsmål om bevis, men det er jo
> heller ikke lovligt at køre over for rødt når bare politiet ikke ser det

Rigtigt nok, det jeg mente var at ´man kan godt, ikke at jeg har tænkt mig
det, så optjener man jo aldrig til en lavere forsikring..

Kasper friis

Fra : Torben Scheel

Dato : 19-04-05 12:13

Kasper Friis wrote:

> Rigtigt nok, det jeg mente var at ´man kan godt, ikke at jeg har tænkt mig
> det, så optjener man jo aldrig til en lavere forsikring..

Tjoh - indirekte gør du alligevel. Både fordi alder er en parameter og
fordi du kan krejle dig til en billigere pris fordi du har køreerfaring
selvom du ikke har "ejet" et køretøj. Ægteskab med en sygeplejerske er
også en genvej der kan overvejes

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 19-04-05 11:57

>. Ægteskab med en sygeplejerske er også en genvej der kan overvejes

Samboende er rigeligt, efter 2 år følger anciennitet med.

Jeg er ikke sygeplejerske, men min ex. har i dag skadefri år svarende til,
at hun var 14 da hun begyndte.

--
Mvh.
Dannie

Fra : Kasper Kamp Simonsen

Dato : 19-04-05 16:02

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com>

> Ægteskab med en sygeplejerske er også en genvej der kan overvejes

Hmm... nu er det forsikring vi snakker om ikk ;)

/Kasper

Fra : Intet Navn

Dato : 19-04-05 20:35

"Kasper Kamp Simonsen" <anyone@anywhere.dk> wrote in message

> Hmm... nu er det forsikring vi snakker om ikk ;)

Ægteskab med en sygeplejerske lyder da som en fremragende 'forsikring' for
en motorcyklist..?!

/claus

Fra : Kasper Friis

Dato : 18-04-05 15:45

> [...]
>
> GF ingen kasko til folk under 30
>
> Gammelskanderborg 12630 (selrisiko 6557 også ved tyveri)
>
> Alm. brand - Minimum 31 år med alle de heste

Ifølge det man kan læse her er gammelskanderborg da billigst.. især god ved
tyveri.. har lige fået stjålet min = 20% selvrisiko.. jeg havde
tjenestemændenes forsikring som er et underselskab til tryg..

Kasper friis..

Fra : Jacob Jorvang

Dato : 18-04-05 17:44

On 04/18/2005 16:29:59 "Kasper Kamp Simonsen" <anyone@anywhere.dk> wrote:

> Gammelskanderborg 12630 (selrisiko 6557 også ved tyveri)

Er du sikker på man ikke skal være 30?

Jeg har fået afslag på bilforsikring pga alder 30år.

Fra : Kasper Kamp Simonsen

Dato : 18-04-05 20:12

"Jacob Jorvang" <email@slash-dot-dash-dot-slash.com> wrote in message

> Er du sikker på man ikke skal være 30?
>
> Jeg har fået afslag på bilforsikring pga alder 30år.

Jeg fortalte ham at jeg var 27, så det må jeg gå ud fra var godt nok. Jeg
skulle selvfølgelig også flytte min indbo over til dem, men ellers var der
ikke noget i vejen der, måske har det noget at gøre med jeg har kørt 8 år
bil eget navn?

/Kasper