Jeg er igang med en "lille" opgradering af FJ'eren - den får et sæt nye
hjul (og R1 forbremser som opgaven egentlig gik på). Baghjulet bliver et
18*4,5" der passer et 160/60*18. (Forhjulet bliver "standardstørrelse"
17*3,5" så valget af bagdæk er udslagsgivende). Det er ikke verdens mest
udbredte størrelse (dog væsentligt bedre end det nuværende 16*3,5"
baghjul), så jeg kan godt bruge et godt råd til dækvalget.
Reivenversand giver følgende muligheder:
1 Conti Force
2 Metzeler MEZ2 (udgår)
3 Metzeler MEZ4 (sport og sporttouring)
4 Metzeler Roadtech Z6 Radial (sporttourer)
5 Metzeler ME 880 (Chopperdæk)
6 Michelin Macadam 100X
7 Michelin Pilot Road (sporttour)
8 Pirelli MTR 24
9 Bridgestone BT54R
10 Bridgestone BT010R (sport)
11 Bridgestone BT020RU (touring)
12 Bridgestone BT014R (supersport)
Jeg vægter god feedback og regnvejrsegenskaber højere end
nedlægningsvinkler (kører oftest morfar) og forventer omkring 10.000km
ud af bagdækket. Målet med konverteringen er at den kan bremse og at få
en friskere styring (Den engelske FJ klub påstår at størrelsen giver
"great flickability" i modsætning til den bastante 180/55*17 på en 5,5"
fælg der skulle give et "planted ride") - og så vil jeg gerne blive
bedre til sving. Jeg har ikke meget tillid til cyklen om hjørnerne, så
jeg kører desværre stadig lidt krampagtigt :-/
Husk at det er en ekvipage på ca. 250kg.
Nogen der tør give et bud?
Bonusspørgsmål : et link om dæktyper der fortæller lidt om radialdæk
0grader belt osv. Jeg fornemmer lissom at der ikke var tænkt på den
slags i '84
--
vh
Torben
http://www.dfmc.dk/?id=425