/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Benzinlækage fra karburator på CB500Four
Fra : Mick


Dato : 17-04-05 20:54

Hej Gruppe.

Under hjemkørsel fra kbh. søndag holder vi ind på piberhus syd for kbh. for
lige at strække benene. Da vi vil til at køre videre opdager vi, at benzinen
nærmest tapløber fra dræningsrøret i bunden af karburatoren. Ved at sætte en
finger på dræningsrøret løb benzinen bare ud gennem luftfiltret. Vi opdager
yderligere, at når motoren går i højere omdrejninger aftager mængden af den
udløbende benzin, men ved tomgang er mængden større. Det er kun den ene af
de 4 karburatorer, der lækker.

Nu er vi jo ikke de store karburator-hajer, så måske der var én i gruppen,
der kunne have et bud på hvad fejlen kunne være, og evt have en løsning ?

Mange hilsner,
Mick

CB500four / GSX750F



 
 
Peter Hasselby (17-04-2005)
Kommentar
Fra : Peter Hasselby


Dato : 17-04-05 21:10

Er heller ikke den store kaburator haj, men vil dog mene at jeg lige har
haft nøjagtig det sammen problem på min kawasaki gpz 500s.. Den er dog 2
cylindret og har et fælles overløb.

mit tidligere indlæg omkring mit problem
KLIP
(Efter at have skudt min elskede maskine af idag (motoren var varm),
begyndte
den at lyde mærkeligt, lidt som om at den ikke gik på den ene cylinder,
samtidig havde den problemer med at tage gas. Jeg forsatte turen, da jeg
ikke var langt hjemme fra. Da jeg så holder for rødt synes jeg at der lugter
krafttigt af benzin, hvorefter jeg konstaterer at det vælter ud med benzin
fra overløbet på kaburatoren. Jeg stopper cyklen om må trække de sidste par
meter hjem. Da jeg hjemme prøver at starte den igen lugter den meget
kraftigt af benzin i udstødningen og vil ikke starte, den prøver dog men
lyder mest som om at den er druknet.

Jeg vil selv skyde på at det er skidt i kaburatoren eller at
indsugningsventilen har sat sig... nogen bedre bud????)

Løsning:
Jeg skilte begge kaburatorer ad, (fordi der jo er fælles overløb og at jeg
så ikke kunne se hvilken en den var gal med). Jeg blæste derefter
kaburatorerne igennem med trykluft, da mit problem skyldtes skidt og snavs
der gjorde at svømmeventilen hang, hvilket betød at kaburatoren lukkede
fuldt op for benzinen hele tiden..

Jeg fik dog det råd at jeg skulle nøjes med at tappe benzinen af kaburatoren
igennem drænskruen i bundkarret og derefter banke på kaburatoren med en
skruetrækker eller gummihammer for at løsne skidtet. Jeg prøvede også denne
løsning, men det hjalp desværre ikke. Derfor måtte jeg skille det hele ad..




Mick (17-04-2005)
Kommentar
Fra : Mick


Dato : 17-04-05 21:27

At svømmeren skulle have sat sig lyder som en ganske sandsynlig ting.
Karburatoren har jo nogle år på bagen og kunne sikkert godt tåle en
ordentlig rensning. Jeg ville bare ikke bare begynde at skille tingene ad
uden at have en idé om, hvad jeg skulle lede efter

Det lyder i hvert fald til at min mandag formiddag skal afsættes til
karburator-rengøring.

Jeg takker i hvert fald for jeres bud og melder lige tilbage om hvorvidt
problemet bliver løst

Mange hilsner,
Mick

CB500four / GSX750F



Hans Paulin (17-04-2005)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 17-04-05 23:53

Mick skrev:

> Jeg takker i hvert fald for jeres bud og melder lige tilbage om
> hvorvidt problemet bliver løst

Da jeg kørte CB 7½ var det mere reglen end undtagelsen at én eller flere
karburatorer pissede på trods af eftermonteret benzinfilter og ny indmad i
svømmerhusene :-/

En stor skruetrækker var god at banke med mod husene
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286





Henrik Nielsen - Rap~ (17-04-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 17-04-05 21:08

"benzinen nærmest tapløber fra dræningsrøret i bunden af karburatoren"

Kan det ikke være svømmeren der "hænger" ?

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Mick (19-04-2005)
Kommentar
Fra : Mick


Dato : 19-04-05 20:20

Nå, men det hjalp at banke lidt på husene. Lækagen er holdt op (i det
mindste for en tid) men jeg vil nu alligevel kigge karbonaderne efter i
sømmene, evt. give dem en god rensning.

Tak for de gode råd

/Mick

CB500four / GSX750F


"Mick" <Nykf@-nospam-Hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4262bec4$0$23092$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej Gruppe.
>
> Under hjemkørsel fra kbh. søndag holder vi ind på piberhus syd for kbh.
> for lige at strække benene. Da vi vil til at køre videre opdager vi, at
> benzinen nærmest tapløber fra dræningsrøret i bunden af karburatoren. Ved
> at sætte en finger på dræningsrøret løb benzinen bare ud gennem
> luftfiltret. Vi opdager yderligere, at når motoren går i højere
> omdrejninger aftager mængden af den udløbende benzin, men ved tomgang er
> mængden større. Det er kun den ene af de 4 karburatorer, der lækker.
>
> Nu er vi jo ikke de store karburator-hajer, så måske der var én i gruppen,
> der kunne have et bud på hvad fejlen kunne være, og evt have en løsning ?
>
> Mange hilsner,
> Mick
>
> CB500four / GSX750F
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408869
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste