Import...hvorfra ?
Fra : Simon B. Hansen

Dato : 17-04-05 20:30

Hejsa

Jeg leder efter ny cykel til 10-15K på DK plader. Overvejer noget import,
men de priser jeg ser på mobile.de sammen med afgiftsatserne på toldskat.dk
giver ikke den store besparelse.

Nogen der kender andre websider eller lign. i tyskland (eller andre lande),
hvor man kan formodes at finde noget til billige penge ?

Mvh
Simon

Fra : Hekto

Dato : 18-04-05 08:15

In article <4262b932$0$646$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
simon@SPAM_NEJ_TAKsart.dk says...
> [...]
>
> Nogen der kender andre websider eller lign. i tyskland (eller andre lande),
> hvor man kan formodes at finde noget til billige penge ?

Dit forehavende er næsten nytteløt!
Du skal jo også regne med at dyret skal hentes hjem! Det er svært at
finde noget der matcher din udgangs-pris.

Eneste mulighed: www.ebay.de
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 18-04-05 09:02

"Simon B. Hansen" wrote:

> [...]
lande),
> hvor man kan formodes at finde noget til billige penge ?

Hvorfor tror mange, at Told og Skvat er dummere end alle andre?
Selvfølgelig ved de godt hvad prisen på motorcykler er, så en decideret
gevinst bør IMO ikke være argumentet for at hente en cykel på den anden side
af grænsen.

--
Psycho Cowboy (Har været igennem afgiftsmøllen)
Suzuki GSX-R 600

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 18-04-05 09:07

"Psycho Cowboy" wrote:

> [...]
> Selvfølgelig ved de godt hvad prisen på motorcykler er, så en decideret
> gevinst bør IMO ikke være argumentet for at hente en cykel på den anden

Sorry, jeg læste nok dit indlæg lidt forkert Simon! :-/
Du skriver selvfølgelig ikke noget om at spare / nare penge fra Told og
Skvat... Jeg burde nok lige ha' gnedet øjnene en ekstra gang, inden jeg
sendte indlægget.

Men stadig vil jeg sige, at det ikke bør være pengebesparelse, der bevirker
at man ruller til Tyskland og henter sin motorcykel.
Du skal være meget heldig (dygtig?) at finde et billigt eksemplar dernede,
før end det betaler sig. Og glem desuden ikke den langtrukne og sløve
behandling, du får hos Told og Skvat... De er kvælende langsomme at have med
at gøre!

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600

Fra : Simon B. Hansen

Dato : 18-04-05 10:16

> [...]
> Selvfølgelig ved de godt hvad prisen på motorcykler er, så en decideret
> gevinst bør IMO ikke være argumentet for at hente en cykel på den anden

Jeg har læst dit svar til dig selv, men vil godt lige kommentere på denne
her.

Told og Skats afgiftsniveau er ikke bestemt af priserne i tyskland men
forhandlerpriserne i DK. (som så er bestemt af priserne i tyskland+afgift).

Jeg forventer en besparelse ved handel i tyskland ved hhv ikke at betale
andre for at hente den og fordi jeg formoder at tyske MCer har langt højere
værditab med alderen (ligesom danske biler). Men det kan da godt være at jeg
blander tingene lidt sammen, de danske biler er jo også med afgift.....så
jeg ved snart ikke...

Simon

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 18-04-05 10:35

"Simon B. Hansen" skrev:

> Told og Skats afgiftsniveau er ikke bestemt af priserne i tyskland men
> forhandlerpriserne i DK.
______________________________________

Lige præcis, og netop derfor skal du sikre dig et rigtig billigt eksemplar
udenlands, for du henter ingen penge hos Told og Pjat.
______________________________________

SNIP... (som så er bestemt af priserne i tyskland+afgift).
______________________________________

Mnjae... Told og Pjat ved godt, hvad de vil have for tingene, men efter de
nye regler er der vist noget med, at kan importørerne handle nogle billigere
priser på plads på de nye ekemplarer, så får de lov at slippe billigere hos
Told og Pjat.
______________________________________

> [...]
jeg
> blander tingene lidt sammen, de danske biler er jo også med afgift.....så
______________________________________

Måske du så skulle lytte lidt til folk, der har stået i det.
Generelt set er priserne i Nordtyskland sat lidt højere end i syden, da de
gæve tyskere jo har opdaget, hvordan os dumme danskere ræser over grænsen
for at finde os nogle "billige" afgiftsfrie cykler. Tager du derfor til
syden for at købe en cykel (som jeg i øvrigt gjorde) er der mulighed for at
lave et bedre køb. (Dog er der ingen garanti. )
Men husk nu, at de par tusind du måske sparer ved at køre endnu længere ned
og hente den, som du også selv skriver, ikke har noget med afgiften at gøre.
Så selvom en besparelse procentvis ser flot ud på rå-prisen, berører det
altså ikke den store del af det samlede beløb (afgiften).

Du kan selvfølgelig være heldig at spare lidt, ligesom mange andre har gjort
det, men for en tusse eller 2 ville jeg personligt ikke kaste mig ud i
projektet, da det er lidt af et roulette-spil, samt kræver en helvedes masse
forarbejde.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600

Fra : Hekto

Dato : 18-04-05 10:38

In article <42637aa0$0$743$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
> [...]
> blander tingene lidt sammen, de danske biler er jo også med afgift.....så

Med et udgangspunkt i 15KKr på lommen, skal du ned i noget der ligner
5KKr for en cykel inklusive afhentning o.s.v.
Det skal vel at mærke være en cykel hvor mærke, cc, årgang og stand
harmonerer med en afgift på 10KKr.

Det kunne eksempelvis være noget i retning af en Suzuki GS400/450 fra
først i 80'erne.

Fra : Torben Scheel

Dato : 18-04-05 11:46

Simon B. Hansen wrote:

> [...]
> blander tingene lidt sammen, de danske biler er jo også med afgift.....så

Du skal synes det er sjovt - det koster lidt tid at sætte sig ind i det
hele. Du _kan_ være heldig og spare lidt - men er den du tager ned og
kigger på ikke hvad du drømte om har du spildt tid og penge på transport
(alt efter hvor du bor osv.) Til gengæld kan du "vælge og vrage" -
udvalget er enormt. Jeg har hentet min og fruens cykel via ebay og har
været rimelig heldig - men var forberedt på en del istandsættelse. Ebay
er efter min mening det bedste bud til billige MC'er.
Forhandlingssituationen er ikke den bedste når man står i München og vil
til at prutte om prisen på en cykel fundet på mobile. Sælgeren skal være
mere end godt dum (eller desperat) for at gå ned i pris.

God fornøjelse, hvis du binder an med det.

--
vh
Torben

Fra : Simon B. Hansen

Dato : 18-04-05 14:36

Tak for Jeres svar.

Jeg har besluttet at købe en mc hvor afgiften er betalt, så kan jeg altid
købe den næste i tyskland. Om ikke andet, så for at kunne sige: "Jeg har
selv hentet den i D, så den er noget helt specielt".

HEKTO: Jeg kan ikke købe en 400ccm, da jeg er 192cm. Overvejer noget i stil
med Honda cb750 fra '80 +/- et par år. Ellers kunne jeg tænke mig en Yamaha
xj600, men de er vist lidt for dyre til mig.

Simon

Fra : Hekto

Dato : 18-04-05 15:31

In article <4263b7c4$0$681$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
> [...]
> med Honda cb750 fra '80 +/- et par år. Ellers kunne jeg tænke mig en Yamaha
> xj600, men de er vist lidt for dyre til mig.

- når man nu ser hvad man kan folde sammen på en PocketBike!!!

Hva' med en 'hoppegøj' = en enduro? De er da til lange ben!
Iøvrigt ganske behagelige at køre på i disse fartdæmpede tider!

Fra : Richard

Dato : 18-04-05 21:52

Simon B. Hansen wrote:

> Jeg forventer en besparelse ved handel i tyskland ved hhv ikke at betale
> andre for at hente den og fordi jeg formoder at tyske MCer har langt højere
> værditab med alderen (ligesom danske biler).

Nu bliver det ikke aktuelt, forstår jeg. Men når du en gang skal til det
så husk, at en lav dansk markedspris faktisk er vigtigere end en tysk
ditto - ca. 80pct kan man sige

Det skyldes jo, at afgiften på op til 180 pct. netop beregnes af den
danske, ikke den tyske markedspris...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK