/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Spørgsmål oml GSX-R 250
Fra : E. Gaarde


Dato : 17-04-05 14:23

Hej alle...
Når jeg skifter gear på min gsx-r 250 lyder det som om at tandhjulene ikke
går ordentligt i hak første gang, især mellem 1. og 2, og 2. og 3.
gear...... hvad kan det være?
Desuden så nogle gange når jeg skifter fra 1. til 2. går den i frigear i
stedet for... ved godt at frigearet ligger der, men når man hiver godt op i
gearskifteren burde det vel ikke ske. er det mig der er paranoid og for
pylret om min maskine, eller hvad kan det være??? :D





 
 
Lars T. Thomsen (17-04-2005)
Kommentar
Fra : Lars T. Thomsen


Dato : 17-04-05 14:34

> Hej alle...
> Når jeg skifter gear på min gsx-r 250 lyder det som om at tandhjulene
> ikke går ordentligt i hak første gang, især mellem 1. og 2, og 2. og
> 3. gear...... hvad kan det være?
> Desuden så nogle gange når jeg skifter fra 1. til 2. går den i
> frigear i stedet for... ved godt at frigearet ligger der, men når man
> hiver godt op i gearskifteren burde det vel ikke ske. er det mig der
> er paranoid og for pylret om min maskine, eller hvad kan det være???
> :D

Hvordan er din kæde? - Spændt efter instruktionsbogen?
Alternativt kunne det måske være, at din kobling har svært ved at slippe
transmissionen. Dette kunne måske være et olietypeproblem eller bare et
spørgsmål om en justering af koblingskablet!?

Hilsen
Lars



Armand (17-04-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 17-04-05 14:37

E. Gaarde wrote:
> Hej alle...
> Når jeg skifter gear på min gsx-r 250 lyder det som om at tandhjulene ikke
> går ordentligt i hak første gang, især mellem 1. og 2, og 2. og 3.
> gear...... hvad kan det være?
> Desuden så nogle gange når jeg skifter fra 1. til 2. går den i frigear i
> stedet for... ved godt at frigearet ligger der, men når man hiver godt op i
> gearskifteren burde det vel ikke ske. er det mig der er paranoid og for
> pylret om min maskine, eller hvad kan det være??? :D

Din kæde er givetvis for stram!
Uanset din opfattelse af kædens nuværende opspænding, så prøve at løsne
den lidt alligevel og se om det ikke hjælper!

På DMC-sitets FAQ er der et par nøje beskrivende artikler om hvorledes
man bedst skifter gear, og hvordan man vurderer den ultimative
opspænding - Læs løs og bliv meget klogere!
Link: www.dmc-org.dk FAQ'en er at finde blandt "knapperne" ude i venstre
side!

--
Armand

Johan Vikkelsøe-Pede~ (17-04-2005)
Kommentar
Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~


Dato : 17-04-05 19:07

kan også være den dyre løsning.. skifte gaflerne, og syncromesh??? hvis den
hopper ud af gear, eller i flask frigear..
håber det da ikke, suki er skiide dyre i stumper, syns jeg..
johan
bandit600



Lars T. Thomsen (17-04-2005)
Kommentar
Fra : Lars T. Thomsen


Dato : 17-04-05 19:59

Johan Vikkelsøe-Pedersen wrote:
> kan også være den dyre løsning.. skifte gaflerne, og syncromesh???
> hvis den hopper ud af gear, eller i flask frigear..
> håber det da ikke, suki er skiide dyre i stumper, syns jeg..

Syncromesh!?! - Jeg har aldrig hørt om en motorcykel med synkroniseret
gearkasse!
Nogen andre, der har?!?

Hilsen
Lars



Ukendt (17-04-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-04-05 20:22


Johan Vikkelsøe-Pedersen skrev i meddelelsen
<1113761201.971119@dalum.dsa-net.dk>...
>kan også være den dyre løsning.. skifte gaflerne, og syncromesh???

Jeg kan så garantere dig for, at det _ikke_ er syncromesh der er problemet


mvh
Orla

>johan
>bandit600




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste