Wheeler wrote:
> Armand wrote:
>
>> Holder det tiden? Ifald så er det måske en feature at den slukker for
>> displayet(!) når tændingen afbrydes; men at du har glemt dét siden du
>> sidst var på nakken af den i efteråret!?
>
> Ja den "holder tiden", (klokken viser nemlig det samme, som da jeg
> slukkede for maskinen i aftes (19.05) og det er 3½ time siden, idet
> klokken nu er 22:35
Hæ!
Holder tiden, var måske nok lidt tvetydigt
Selv det billigste mekaniske ur vil på samme måde være præcist 2 gange i
døgnet hvis man undlader at trække det op
>
> Så det er ingen feature, som man ser det på de fleste nye køretøjer!
OK!
Det ér jo også en gammel damper
> Alternativet er jo bare at trække strøm direkte fra batteriet, men det
> er lidt RD-agtigt :-/
"RD-style" ?!
Yamaha-ejerne har ubevidst været med til et begreb som opfattes af de
fleste indenfor mc-branchen
>> Er uret "på" når der er tænding? Ifald kan det vel ikke være ir eller
>> dårlige forbindelser!
> Ligger fejlen mon i tændingslåsen (og hvorfor skulle det ikke være en
> løs forbindelse/ir)?
Nej, du har ret!
Jeg tænkte mere konservativt á løse/irrede stik i ledningsnettet; men
netop i tændingslåsen kan der være en dårlig forbindelse lige dér!
Dén skulle til gengæld være til at motionere sig fra: Bare motioner
låsen grundigt med nøglen isat!
Den slags "faste forbrugere" er faktisk yderst udsatte hvis man stalder
op uden at afmontere batteriet!
Din historie får mig til at erindre at min GPZ900 mistede
kølerblæser-kredsløbet under en vinteropstaldning hvor jeg heller ikke
fik batteriet af - Blæseren på Ninja'en kan efter-køle selv efter at man
har fjernet nøglen fra tændingslåsen => en "fast forbindelse". På
Ninja'en var det så galt som printpladen der udgør sikringsboksens
grundplade var irret sønder og sammen ved køler-blæserens relæ =
På VFR'eren kan fejlen således også sagtens ligge efter tændingslåsen og
omkring sikringsboksen :-/
--
Armand.