gsv750f
Fra : Lasse Ruby

Dato : 16-04-05 18:45

Hej N.G

Jeg skal ud og se på en suzuki gsx750f fra 89
med 72t km på bagen men ejeren siger at den er passet efter alle kunstens
regler men han har desværre ikke papir på det.?
Den er ellers flot og ser velholdt ud.
Men er der noget man skal være opmærksom på ved denne model(han siger at der
aldrig så længe han har haft den"4år" har været bøvl eller mislyde fra
knasterne)
Mvh....Berit

Fra : Mikkel F.S. Andersen

Dato : 16-04-05 19:10

Lasse Ruby wrote:
> [...]
> aldrig så længe han har haft den"4år" har været bøvl eller mislyde fra

Hej Berit,
Jeg har selv anskaffet mig en model, som den du ser på nu.
Det er fint nok at han har passet den efter alle kunstens regler, men
det kan du ikke bruge til noget. Alt hvad der ikke er papire på skal du
ikke tro på.

Der findes _rigtig_ mange gsx'er på markedet, så du må endeligt ikke
hoppe på den første du skal ud og se. Snup dba.dk og ring rundt til alle
der ligger inde for din prisleje +- 10.000. Få en snak om hvordan dens
stand er - hvor langt har sælger kørt på den - hvor lang tid har sælger
haft den - hvad er der papire på - bruger den olie (og det gør de fleste
gsx'er fra 89' :) Hvornår er oliefilteret sidst skiftet osv. Hvis sælger
ikke kan svare for sig, kan det tyde på at der er ugler i mosen :) og
tro mig - der er menge der har lavet det klassiske
første-gangs-panik-køb, og skal af med den igen :)

Hvis du skal have en bag på, er bagstøddæmperen ofte ved at være
udskiftningstrængende. Men det er generelt på alle ældre mc'er.
Er bremseskiverne ved at være i bund? - de er dyre :)
Følger de originale potter med (dem skal du bruge til syn)
Er den blevet omdysset i forbindelse med nye potter?
Nyt kædekit? - det koster også at få
Står den i original lak - eller er den omlakeret - og hvorfor er den det?
Nye dæk koster også
Hvad er der med af ekstraudstyr - du kan altid sælge det på dba :)

Angående knasterne er det min overbevisning at rygterne er værre end det
egenteligt forholder sig.

Igen igen igen: der er mange på markedet, så du står med de bedste kort
på hånden. Spørg hvor meget han vil slå af prisen hvis du snupper den,
så ved du, om han er noget ved at snakke videre med.

Held og lykke med jagten - og start nu stille og rolig ud (snakker af
erfaring - den kan godt flytte sig :(

/mikkel

Fra : Anders Christensen

Dato : 16-04-05 19:19

Mikkel F.S. Andersen wrote:

> Held og lykke med jagten - og start nu stille og rolig ud (snakker af
> erfaring - den kan godt flytte sig :(

Åhh jo, jeg har nu haft min GSX750F fra 1994 i 16 dage, og den kører som
en drøm.
Men ja, den kan flytte sig hvis man ikke er lidt forsigtig med gassen

--
Mvh Anders Christensen
Suzuki GSX 750 F

Fra : Armand

Dato : 16-04-05 19:23

Lasse Ruby wrote:
> [...]
> aldrig så længe han har haft den"4år" har været bøvl eller mislyde fra

Køb den kun under brug af Jacob Barfoeds fidus! :-|

--
Armand.

Fra : Kent Nielsen

Dato : 16-04-05 19:46

> Køb den kun under brug af Jacob Barfoeds fidus! :-|
>
> --
> Armand.
Hej,
Er det denne du tænker på ?

"Jacob Barfoed foreslog engang en enkelt metode til at gardere sig imod en
"varm kartoffel":
Gør det gældende for handlen at man som køber betaler for et service (som
man givetvis alligevel vile have ofret på modellen efter køb) inden
ovetagelse/betaling, hvorunder man konsulterer mekanikeren omkring
forekomsten af selv små sorte "pitting" huller på knasternes baner.
Er knasterne OK er alt lykkeligt og ingen har sat noget til; men hvis der er
den mindste fejl, så drop dén handel og opfat blot service udgiften som en
investering der sparede dig for den tidobbelte udgift senere"

(Fundet ved lidt Googlen)

Kent Nielsen

Fra : Armand

Dato : 16-04-05 20:51

Kent Nielsen wrote:

> [...]
> ovetagelse/betaling, hvorunder man konsulterer mekanikeren omkring
> forekomsten af selv små sorte "pitting" huller på knasternes baner.

Jup!
Barfoeds Columbusæg.

--
Armand