|
| kawa uden lys Fra : N.P. Hansen |
Dato : 15-04-05 11:40 |
|
hej gruppe
jeg har fået et problem med min gpz750 årg. 85.
den har fået en meget dårlig vane med at springe sikringen til lyset
når motoren startes. Hvis jeg bare sætter tænding på, er der ingen
problemer,
men efter et tryk på starteren, må jeg dykke i lommen efter en ny 10 amp.
nogle gode ideer????
hilsen henrik
| |
Armand (15-04-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 15-04-05 15:35 |
|
N.P. Hansen wrote:
>
> jeg har fået et problem med min gpz750 årg. 85.
> den har fået en meget dårlig vane med at springe sikringen til lyset
> når motoren startes. Hvis jeg bare sætter tænding på, er der ingen
> problemer,
> men efter et tryk på starteren, må jeg dykke i lommen efter en ny 10 amp.
> nogle gode ideer????
Starteren trækker langt mere strøm end nogen sikring kan klare, så jeg
gætter på at starteren, eller starter-relæet har en skummel
stelforbindelse og derfor (også) trækker strøm "baglæns" igennem
lys-kredsløbet, og derfor knalder lyssikringen!
Starter den bedre eller ringere når lyssikringen er gået??
--
Armand.
| |
Henrik Hansen (15-04-2005)
| Kommentar Fra : Henrik Hansen |
Dato : 15-04-05 20:09 |
|
der er ingen mærkbar forskel, den starter helt fint både med og uden
sikring.
det er lidt til fremme af de, efterhånden mange grå hår, men hvor skal man
starte og
hvor skal man ende.
jeg har lige prøvet at skifte sikringen igen, og resultatet er meget
overraskende det samme,
2 sek. efter motoren er sprunget igang, ryger lyset.
hilsen henrik
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:7hQ7e.112821$Vf.4178252@news000.worldonline.dk...
> N.P. Hansen wrote:
> >
> > jeg har fået et problem med min gpz750 årg. 85.
> > den har fået en meget dårlig vane med at springe sikringen til lyset
> > når motoren startes. Hvis jeg bare sætter tænding på, er der ingen
> > problemer,
> > men efter et tryk på starteren, må jeg dykke i lommen efter en ny 10
amp.
> > nogle gode ideer????
>
> Starteren trækker langt mere strøm end nogen sikring kan klare, så jeg
> gætter på at starteren, eller starter-relæet har en skummel
> stelforbindelse og derfor (også) trækker strøm "baglæns" igennem
> lys-kredsløbet, og derfor knalder lyssikringen!
>
> Starter den bedre eller ringere når lyssikringen er gået??
>
> --
> Armand.
| |
Jesper (16-04-2005)
| Kommentar Fra : Jesper |
Dato : 16-04-05 11:05 |
|
Henrik Hansen wrote:
> der er ingen mærkbar forskel, den starter helt fint både med og uden
> sikring.
> det er lidt til fremme af de, efterhånden mange grå hår, men hvor skal man
> starte og
> hvor skal man ende.
> jeg har lige prøvet at skifte sikringen igen, og resultatet er meget
> overraskende det samme,
> 2 sek. efter motoren er sprunget igang, ryger lyset.
Hvad hvis du slukker for lyset når du starter, og så tænder det når MC'en
er startet?
Jesper
| |
Armand (16-04-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 16-04-05 12:27 |
|
Henrik Hansen wrote:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:7hQ7e.112821$Vf.4178252@news000.worldonline.dk...
>
>>
>>Starteren trækker langt mere strøm end nogen sikring kan klare, så jeg
>>gætter på at starteren, eller starter-relæet har en skummel
>>stelforbindelse og derfor (også) trækker strøm "baglæns" igennem
>>lys-kredsløbet, og derfor knalder lyssikringen!
>>
> jeg har lige prøvet at skifte sikringen igen, og resultatet er meget
> overraskende det samme,
> 2 sek. efter motoren er sprunget igang, ryger lyset.
Aha!
Det er altså ikke selve startøjeblikket der knalder lyset!
Jeg er fortaler for brug af startkabler til diagnoseren på slige
forekomster, og kunne godt tænke mig at høre om du kan få den til at
knalde sikringen når du starter op ved hjælp af startkabler og beholder
"navlestrengen" på !?
I mine øjne kan problemet være relateret til den efterfyldning af
batteriet (á høj ladestrøm) som er nødvendig lige efter at
startermotoren har forslugt sig på batteriet, hvilket et sæt
starterkabler vil eliminere!
En kick-starter ville gøre det samme, men 750'eren er vist ikke af
kickstarter-generationen!?
--
Armand.
| |
Hekto (16-04-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 16-04-05 17:33 |
|
In article <ED68e.112987$Vf.4179463@news000.worldonline.dk>, armand@mc-
chaufforerne.dk says...
> I mine øjne kan problemet være relateret til den efterfyldning af
> batteriet (á høj ladestrøm) som er nødvendig lige efter at
> startermotoren har forslugt sig på batteriet, hvilket et sæt
> starterkabler vil eliminere!
> En kick-starter ville gøre det samme, men 750'eren er vist ikke af
> kickstarter-generationen!?
>
En laderegulator der er feset af, eller har dårlig (stel-)forbindelse!?
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650 Savage
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
Armand (16-04-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 16-04-05 19:17 |
|
Hekto wrote:
> In article <ED68e.112987$Vf.4179463@news000.worldonline.dk>, armand@mc-
> chaufforerne.dk says...
>
>>I mine øjne kan problemet være relateret til den efterfyldning af
>>batteriet (á høj ladestrøm) som er nødvendig lige efter at
>>startermotoren har forslugt sig på batteriet, hvilket et sæt
>>starterkabler vil eliminere!
>>En kick-starter ville gøre det samme, men 750'eren er vist ikke af
>>kickstarter-generationen!?
>>
>
> En laderegulator der er feset af, eller har dårlig (stel-)forbindelse!?
Måske. Men hvis den stadig knalder sikringen selvom man bruger
start-kabler er det netop ikke dét der er galt.
Det er derfor jeg gerne så dette, der efterhånden er ved at være mit
standart diagnose værktøj, forsøgt :-|
--
Armand.
| |
N.P. Hansen (18-04-2005)
| Kommentar Fra : N.P. Hansen |
Dato : 18-04-05 14:07 |
|
har nu prøvet alle gode råd, uden held, jeg må bide i det sure, og sende
kawaen på værksted ( de har ikke tid før 27.04. så må jeg nøjes med at køre
i
dagtimerne så længe.
melder tilbage når værkstedsregningen er betalt
hilsen henrik
"N.P. Hansen" <nphansen-as@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:425f9a7a$0$73738$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> hej gruppe
>
> jeg har fået et problem med min gpz750 årg. 85.
> den har fået en meget dårlig vane med at springe sikringen til lyset
> når motoren startes. Hvis jeg bare sætter tænding på, er der ingen
> problemer,
> men efter et tryk på starteren, må jeg dykke i lommen efter en ny 10 amp.
>
> nogle gode ideer????
>
> hilsen henrik
>
>
| |
|
|