|
| GS500lyden skal peppes lidt op! Fra : TMGS500 |
Dato : 14-04-05 20:53 |
|
Min gs500 vil gerne ha lidt mere lyd. Ved godt at der ikke er meget at
tage af, men jeg har set et par stykker køre rundt og de lyder sgu
godt ;)
Ved ikke helt præcist hved der skal på, men tror nok at det er noget
med noget KN filter og en anden udstødning.
Er der nogen som har gjort det eller har nogle gode forslag må i meget
gerne skrive!
Jeg takker for alle henvendelser! :)
Ses på gaden!
| |
K (14-04-2005)
| Kommentar Fra : K |
Dato : 14-04-05 21:13 |
|
"TMGS500" <Slim@e-mail.dk> skrev i en meddelelse
> Min gs500 vil gerne ha lidt mere lyd. Ved godt at der ikke er meget at
> tage af, men jeg har set et par stykker køre rundt og de lyder sgu
> godt ;)
> Ved ikke helt præcist hved der skal på, men tror nok at det er noget
> med noget KN filter og en anden udstødning.
> Er der nogen som har gjort det eller har nogle gode forslag må i meget
> gerne skrive!
Jup ...en GS500 trænger til at få peppet lyden, fordi den lyder noget
kedelig std. jeg har for et års tid siden hørt/set en "måske" hjemmelavet
udstødning med 2 i 2 oplagt udstødning, den lød faktisk rimelig
PS: potterne var store så det kan være at de har tilhørt en større mc eks
750 - 1000 ccm
K
| |
Patrick Westergaard (14-04-2005)
| Kommentar Fra : Patrick Westergaard |
Dato : 14-04-05 21:25 |
|
"TMGS500" <Slim@e-mail.dk> wrote in message
news:6ce3c793.0504141153.487c737@posting.google.com...
> Min gs500 vil gerne ha lidt mere lyd. Ved godt at der ikke er meget at
> tage af, men jeg har set et par stykker køre rundt og de lyder sgu
> godt ;)
> Ved ikke helt præcist hved der skal på, men tror nok at det er noget
> med noget KN filter og en anden udstødning.
> Er der nogen som har gjort det eller har nogle gode forslag må i meget
> gerne skrive!
>
> Jeg takker for alle henvendelser! :)
>
> Ses på gaden!
et KN filter ville hjælpe, men så skal motorcyklen omdysses og det koster
knaster, men et KN filter giver vidst 4-5 hk mere da gs500´eren vidst er
droslet i luftfiltret har jeg fået at vide
var det ikke en ide at spare sammen til en større mc istedet for at gs500
til at lyde som en racer?? koster jo nogle penge hvis du også vil have ny
udstødning på
mvh
Patrick
| |
Jens U (14-04-2005)
| Kommentar Fra : Jens U |
Dato : 14-04-05 22:25 |
|
TMGS500 skrev...
> Min gs500 vil gerne ha lidt mere lyd. Ved godt at der ikke er meget at
> tage af, men jeg har set et par stykker køre rundt og de lyder sgu
> godt ;)
Man kan da ikke få ordentlig lyd fra en symaskine
Spar pengene til en anden MC som andre også anbefaler.
GS5 er en kedelig Mc med 80'er teknologi
Har du tendenser til at peppe ting op, bliver GS5'er nok også
et kort bekendtskab
--
Hilsen Jens, HONDA Revere
E-mail: reveredk@e-box.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X
http://www.geocities.com/reveredk (tip til NTV/Revere ejer)
DMCN#, MCTC#. V2-Power.(original V2 lyd)
| |
Patrick Westergaard (14-04-2005)
| Kommentar Fra : Patrick Westergaard |
Dato : 14-04-05 22:41 |
|
"Jens U" <reveredk@e-box.dkX> wrote in message
news:425ee03a$0$290$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> TMGS500 skrev...
>> Min gs500 vil gerne ha lidt mere lyd. Ved godt at der ikke er meget at
>> tage af, men jeg har set et par stykker køre rundt og de lyder sgu
>> godt ;)
>
> Man kan da ikke få ordentlig lyd fra en symaskine
> Spar pengene til en anden MC som andre også anbefaler.
> GS5 er en kedelig Mc med 80'er teknologi
> Har du tendenser til at peppe ting op, bliver GS5'er nok også
> et kort bekendtskab
>
ja men det er en gennemprøvet teknologi, jeg er sgu glad for min, aldrig
rigtigt haft nogle problemer med den, og når man er på SU er det sgu
begrænset hvad man ellers har råd til
mvh
Patrick
| |
Jens U (14-04-2005)
| Kommentar Fra : Jens U |
Dato : 14-04-05 22:51 |
|
Patrick Westergaard skrev ...
>
> "Jens U" wrote ...
> >
> > Man kan da ikke få ordentlig lyd fra en symaskine
> > Spar pengene til en anden MC som andre også anbefaler.
> > GS5 er en kedelig Mc med 80'er teknologi
> > Har du tendenser til at peppe ting op, bliver GS5'er nok også
> > et kort bekendtskab
> >
>
> ja men det er en gennemprøvet teknologi, jeg er sgu glad for min, aldrig
> rigtigt haft nogle problemer med den, og når man er på SU er det sgu
> begrænset hvad man ellers har råd til
>
Det er rigtigt, jeg har slidt en op på 2 år/50Kkm.
Du skal bare passe på dine strømting, de har det med at fise af
og er ikke helt billig i anskaffelse igen.
Hvis du er på SU har du heller ikke peppe gener, de er pist borte
--
Hilsen Jens, HONDA Revere
E-mail: reveredk@e-box.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X
http://www.geocities.com/reveredk (tip til NTV/Revere ejer)
DMCN#, MCTC#. V2-Power.
| |
Jacob Larsen (14-04-2005)
| Kommentar Fra : Jacob Larsen |
Dato : 14-04-05 23:18 |
|
"Jens U" <reveredk@e-box.dkX> wrote in message
news:425ee03a$0$290$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
> TMGS500 skrev...
> > Min gs500 vil gerne ha lidt mere lyd. Ved godt at der
> > ikke er meget at tage af, men jeg har set et par
> > stykker køre rundt og de lyder sgu godt ;)
>
> Man kan da ikke få ordentlig lyd fra en symaskine
> Spar pengene til en anden MC som andre også anbefaler.
> GS5 er en kedelig Mc med 80'er teknologi
Bare af nysgerrighed? Er en Honda Revere ikke også det?
Givet, en GS500 er ikke jordens mest inspirerende mc, men den er da stabil
og billig. For pengene får man da også en ok styrende cykel.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879
| |
Jens U (15-04-2005)
| Kommentar Fra : Jens U |
Dato : 15-04-05 00:08 |
|
Jacob Larsen skrev...
> "Jens U" wrote
> > Man kan da ikke få ordentlig lyd fra en symaskine
> > Spar pengene til en anden MC som andre også anbefaler.
> > GS5 er en kedelig Mc med 80'er teknologi
>
> Bare af nysgerrighed? Er en Honda Revere ikke også det?
>
> Givet, en GS500 er ikke jordens mest inspirerende mc, men den er da stabil
> og billig. For pengene får man da også en ok styrende cykel.
1. V2 - lyder ikke som en symaskine
2. 90'er teknologi
3. kardan
3. ombygget ved køb (fuldkåbe)
4. HONDA
nej, inspirerende er den ikke
Valgte en splint ny GS5'er for at have den en del år,
men fandt ud af at den kun egnes sig til transport fra punkt A til B
og tilbage igen.
I westjylland dur det bare slet ikke, for der stå omr. ved det røde felt
og skulle rode i gearkassen hele tiden før der skete noget.
Reveren køre fra punkt A til A og har trillet over 100Kkm med mig,
tvivler at GS5'er kan det samme uden at der har være vendt en mindst
en motor i stellet eller den er rustet fra hinanden
Jo, jeg var glad for min GS5'er
MEN
Jeg er gladere for min Revere
--
Hilsen Jens, HONDA Revere
E-mail: reveredk@e-box.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X
http://www.geocities.com/reveredk (tip til NTV/Revere ejer)
DMCN#, MCTC#. V2-Power.
| |
Jacob Larsen (15-04-2005)
| Kommentar Fra : Jacob Larsen |
Dato : 15-04-05 00:56 |
|
"Jens U" <reveredk@e-box.dkX> wrote in message
news:425ef8ab$0$258$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
> Jacob Larsen skrev...
> > "Jens U" wrote
> > > Man kan da ikke få ordentlig lyd fra en symaskine
> > > Spar pengene til en anden MC som andre også anbefaler.
> > > GS5 er en kedelig Mc med 80'er teknologi
> >
> > Bare af nysgerrighed? Er en Honda Revere ikke også det?
> >
> >
> > Givet, en GS500 er ikke jordens mest inspirerende mc,
> > men den er da stabil og billig. For pengene får man da
> > også en ok styrende cykel.
>
> 1. V2 - lyder ikke som en symaskine
Mht selve motortypen mener jeg ikke, at der er den store forskel på lyden af
en R2 og en V2. At en GS'er er ret lydsvag ab fabrik, er så en anden sag.
Det kan man gøre noget ved, hvis man vil.
> 2. 90'er teknologi
Hvordan kan det være det, når den kom i 1988?
> 3. kardan
Gammelfar
> 3. ombygget ved køb (fuldkåbe)
Det er jo så kun din specifikke cykel, der er det. Ellers kan man jo gøre
det samme med mange andre cykler, f.eks. den nævnte GS'er.
> 4. HONDA
Hehe... Ingen kommentarer.
> nej, inspirerende er den ikke
> Valgte en splint ny GS5'er for at have den en del år,
> men fandt ud af at den kun egnes sig til transport fra
> punkt A til B
> og tilbage igen.
> I westjylland dur det bare slet ikke, for der stå omr.
> ved det røde felt og skulle rode i gearkassen hele tiden
> før der skete noget.
Skal du ikke pine hondaen næsten lige så meget for at komme nogen steder?
Den er jo kun marginalt kraftigere.
Det undrer mig lidt, hvorfor du ikke har købt en rigtig sportsmc, hvis du
gerne vil køre så stærkt som du antyder. Det kan ingen af de nævnte cykler
jo rigtig leve op til.
> Reveren køre fra punkt A til A og har trillet over 100Kkm
> med mig,
> tvivler at GS5'er kan det samme uden at der har være
> vendt en mindst
> en motor i stellet eller den er rustet fra hinanden
>
> Jo, jeg var glad for min GS5'er
> MEN
> Jeg er gladere for min Revere
Godt at du har valgt rigtigt.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879
| |
Jens U (15-04-2005)
| Kommentar Fra : Jens U |
Dato : 15-04-05 01:35 |
|
Jacob Larsen skrev ...
> > 2. 90'er teknologi
>
> Hvordan kan det være det, når den kom i 1988?
Skal vi gå i små sko ?
Jeg startede på en GS400 fra 80 som var i produktion fra 78
og det er sådan set den samme blok der sidder på en GS5 i dag
så skal vi sige at GS5'er har 70'er teknologi og Reveren 80'er
> > 3. kardan
>
> Gammelfar
næ, der findes skam andre mc'er som sagtens kan sparke røv selv med kardan,
at en 18 årige så ikke har råd til dem er en anden sag
og dem der har så køre pænt på dem.
> > 3. ombygget ved køb (fuldkåbe)
>
> Det er jo så kun din specifikke cykel, der er det. Ellers kan man jo gøre
> det samme med mange andre cykler, f.eks. den nævnte GS'er.
Det kan da godt være at jeg havde beholdt den et år mere,
hvis den havde kåbe.
> > 4. HONDA
>
> Hehe... Ingen kommentarer.
En skønne dag vil du nok komme til fornuft
> Det undrer mig lidt, hvorfor du ikke har købt en rigtig sportsmc, hvis du
> gerne vil køre så stærkt som du antyder. Det kan ingen af de nævnte cykler
> jo rigtig leve op til.
Ser du der kommer skille linien, det var lige præcis det som jeg vil bort fra.
Jeg er sku for gammel til det pjat
Et skift fra sport til touring
De 12Kkm jeg siden har brænd af på de danske
og europæiske veje er ikke helt spildt.
--
Hilsen Jens, HONDA Revere
E-mail: reveredk@e-box.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X
http://www.geocities.com/reveredk (tip til NTV/Revere ejer)
DMCN#, MCTC#. V2-Power.
| |
Jacob Larsen (15-04-2005)
| Kommentar Fra : Jacob Larsen |
Dato : 15-04-05 13:56 |
|
"Jens U" <reveredk@e-box.dkX> wrote in message
news:425f0cce$0$288$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
> Jacob Larsen skrev ...
> > > 2. 90'er teknologi
> >
> > Hvordan kan det være det, når den kom i 1988?
>
> Skal vi gå i små sko ?
Nej, vi skal gå i fornuftige, oplyste og velargumenterende sko. ;-p
> Jeg startede på en GS400 fra 80 som var i produktion fra
> 78
> og det er sådan set den samme blok der sidder på en GS5 i
> dag
> så skal vi sige at GS5'er har 70'er teknologi og Reveren
> 80'er
Jeg ved ikke noget om revere'ens historie, men det er i hvert fald rigtigt
at GS'eren er baseret på en blok fra 70'erne.
> > > 4. HONDA
> >
> > Hehe... Ingen kommentarer.
>
> En skønne dag vil du nok komme til fornuft
Så bliver det sikkert på en cbr. Den er da meget pæn.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879
| |
Hekto (15-04-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 15-04-05 14:10 |
|
In article <425fb92f$0$79461$14726298@news.sunsite.dk>, "Jacob Larsen"
<jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> says...
> Så bliver det sikkert på en cbr. Den er da meget pæn.
>
*GRILL*
Med den slags feminin argumentation, skal du nok komme langt .... på en
Hånda!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
Jacob Larsen (15-04-2005)
| Kommentar Fra : Jacob Larsen |
Dato : 15-04-05 14:22 |
|
"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in message
news:MPG.1cc9db8c72ccb7e0989770@news.tele.dk
> In article <425fb92f$0$79461$14726298@news.sunsite.dk>,
> "Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> says...
> > Så bliver det sikkert på en cbr. Den er da meget pæn.
> >
>
> *GRILL*
> Med den slags feminin argumentation, skal du nok komme
> langt .... på en Hånda!
*LOL* Jeg gad ikke lige skrive, at jeg har hørt at den kører godt og er et
fint kompromis mellem sport og touring. Altså udover at den er meget pæn...
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879
| |
Thomas Makro (14-04-2005)
| Kommentar Fra : Thomas Makro |
Dato : 14-04-05 23:51 |
|
On 14 Apr 2005 12:53:15 -0700, Slim@e-mail.dk (TMGS500) wrote:
>Min gs500 vil gerne ha lidt mere lyd. Ved godt at der ikke er meget at
>tage af, men jeg har set et par stykker køre rundt og de lyder sgu
>godt ;)
Hmmm garanteret det billigste forslag du nogen sinde kommer til at
høre: En tøjklemme og stykke pap i hjulet
*LOL*
--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F
http://www.makronet.dk/mc
| |
Jens U (15-04-2005)
| Kommentar Fra : Jens U |
Dato : 15-04-05 00:22 |
|
Thomas Makro skrev...
> On 14 Apr 2005 12:53:15 -0700,(TMGS500) wrote:
>
> >Min gs500 vil gerne ha lidt mere lyd. Ved godt at der ikke er meget at
> >tage af, men jeg har set et par stykker køre rundt og de lyder sgu
> >godt ;)
> Hmmm garanteret det billigste forslag du nogen sinde kommer til at
> høre: En tøjklemme og stykke pap i hjulet
> *LOL*
LOL
Ja, og en kam med madpapir og lidt pusten, så har man Yamaha lyden
--
Hilsen Jens, HONDA Revere
E-mail: reveredk@e-box.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X
http://www.geocities.com/reveredk (tip til NTV/Revere ejer)
DMCN#, MCTC#. V2-Power.
| |
Torben Scheel (15-04-2005)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 15-04-05 10:24 |
|
Jens U wrote:
> Thomas Makro skrev...
>
>>On 14 Apr 2005 12:53:15 -0700,(TMGS500) wrote:
>>
>>
>>>Min gs500 vil gerne ha lidt mere lyd. Ved godt at der ikke er meget at
>>>tage af, men jeg har set et par stykker køre rundt og de lyder sgu
>>>godt ;)
>>
>>Hmmm garanteret det billigste forslag du nogen sinde kommer til at
>>høre: En tøjklemme og stykke pap i hjulet
>>*LOL*
>
>
> LOL
>
> Ja, og en kam med madpapir og lidt pusten, så har man Yamaha lyden
>
Det passer sgu' meget godt.. omend der skal pustes riimeligt kraftigt.
--
vh
Torben
http://www.dfmc.dk/?id=425
| |
Jacob Larsen (15-04-2005)
| Kommentar Fra : Jacob Larsen |
Dato : 15-04-05 01:03 |
|
"Thomas Makro" <tmakro@fjernesvip.cybercity.dk> wrote in
message news:etst5115339fjhesbtbtm9lp34gk35i89r@4ax.com
> On 14 Apr 2005 12:53:15 -0700, Slim@e-mail.dk (TMGS500)
> wrote:
>
> > Min gs500 vil gerne ha lidt mere lyd. Ved godt at der
> > ikke er meget at tage af, men jeg har set et par
> > stykker køre rundt og de lyder sgu godt ;)
> Hmmm garanteret det billigste forslag du nogen sinde
> kommer til at høre: En tøjklemme og stykke pap i hjulet
> *LOL*
Jeg har et billigere, der rent faktisk er seriøst. Du kan bare bore nogle
små huller i udstødningen i den plade, der sidder inde i selve afgangshullet
på potten (altså det metal der i midten former et lille rør ud hvor
udstødningsgassen kommer igennem). Jeg har et par 5mm og et par 4mm på min.
Det giver en lidt anden lyd fra potten, men du skal nok lidt højere op i
str, hvis du ønsker den store forskel.
Jeg giver ingen garanti for noget, men jeg har ikke hørt om nogen, det er
gået galt for.
Så kan du spare både pap og klemmer.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879
| |
Hekto (15-04-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 15-04-05 08:31 |
|
In article <etst5115339fjhesbtbtm9lp34gk35i89r@4ax.com>,
tmakro@fjernesvip.cybercity.dk says...
> On 14 Apr 2005 12:53:15 -0700, Slim@e-mail.dk (TMGS500) wrote:
>
> >Min gs500 vil gerne ha lidt mere lyd. Ved godt at der ikke er meget at
> >tage af, men jeg har set et par stykker køre rundt og de lyder sgu
> >godt ;)
> Hmmm garanteret det billigste forslag du nogen sinde kommer til at
> høre: En tøjklemme og stykke pap i hjulet
> *LOL*
>
>
>
Og det næstbilligste ... der virker ... er at bore 5-6 10-12mm huller i
bagstykket omkring det nuværende afgangsrør.
Man sparer mange penge, og det hjælper lige så godt som en anden
udstødning.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
Brian Luckow (15-04-2005)
| Kommentar Fra : Brian Luckow |
Dato : 15-04-05 05:49 |
|
> Min gs500 vil gerne ha lidt mere lyd. Ved godt at der ikke er meget at
> tage af, men jeg har set et par stykker køre rundt og de lyder sgu
> godt ;)
Jeg købte i '97 en brugt GS500E som havde en komplet Sudco udstødning på.
Ulempen var, at man skulle have hele udstødningen af, for at komme til
bundproppen, samt at der ikke var plads til centralstøttebenet. Men den var
noget kønnere end original potten, for den var af aluminium samt sad noget
højre oppe. Og hold kæft hvor den larmede, der var lidt off roader lyd over
den.
Ved ikke om den var dyset om, men den gik dårligt. Så jeg fik justeret
kaburatorne, og så gik dan bare godt bagefter. Benzinforbruget var det samme
som med original udstødningen. Jeg har siden hen set, at Vordingborg MC
solgte denne udstødning, så du kan prøvet at snakke med dem.
Mvh., Brian Luckow
| |
Martin Leong (15-04-2005)
| Kommentar Fra : Martin Leong |
Dato : 15-04-05 06:51 |
|
"TMGS500" <Slim@e-mail.dk> wrote in message
news:6ce3c793.0504141153.487c737@posting.google.com...
> Min gs500 vil gerne ha lidt mere lyd. Ved godt at der ikke er meget at
> tage af, men jeg har set et par stykker køre rundt og de lyder sgu
> godt ;)
> Ved ikke helt præcist hved der skal på, men tror nok at det er noget
> med noget KN filter og en anden udstødning.
En slipon potte og evt. et andet luftfilter vil helt sikker give en anden
lyd (og måske lidt flere HK/bedre træk), men det kommer jo nok til at koste
nogen $$. Hvor meget havde du tænkt dig at bruge på det?
Mvh
Martin Leong
SV650S 99' til salg.
| |
Hekto (15-04-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 15-04-05 14:12 |
|
In article <425f5641$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
mk_leong@hotmail*fjern*.com says...
> evt. et andet luftfilter vil helt sikker give en anden
> lyd (og måske lidt flere HK/bedre træk),
>
.... man kan da bare pille låget af luftfilterkassen, så er der da lidt
lyd og dB-heste at hente, uden at det koster noget!
Så en boremaskine og en skruetrækker, så er der hurtigt sparet 4-5.000
kr, og endda med samme resultat!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
Ukendt (15-04-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 15-04-05 07:01 |
|
> Ved ikke helt præcist hved der skal på, men tror nok at det er noget
> med noget KN filter og en anden udstødning.
> Er der nogen som har gjort det eller har nogle gode forslag må i meget
> gerne skrive!
>
> Jeg takker for alle henvendelser! :)
Min motor bliver jo næsten som en GS500..
Jeg har købt en KÆMPE rustfri potte fra en R6, og skal ha nogle openair
filtre på kaburatorene, det burde gi noget lyd..
Mvh
Morten
| |
TMGS500 (15-04-2005)
| Kommentar Fra : TMGS500 |
Dato : 15-04-05 14:28 |
|
jeg er gået den halvdyre vej... Har lige bestilt en Lazer potte med
forrør og det hele. Det burde gi lidt lyd og så for jeg den også på
rullefelt samtidigt ;)
Det bliver gjort hos mchjoernet.dk
Men tak for de gode råd :)
Ses derude et sted!
| |
Lars T. Thomsen (15-04-2005)
| Kommentar Fra : Lars T. Thomsen |
Dato : 15-04-05 17:11 |
|
> jeg er gået den halvdyre vej... Har lige bestilt en Lazer potte med
> forrør og det hele. Det burde gi lidt lyd og så for jeg den også på
> rullefelt samtidigt ;)
Hehe... jeg begriber stadig ikke dette... det svarer jo til, at sige: Jeg
vil gerne overbyde prisen for dit TV, men kun hvis det er i stykker!
Hilsen
Lars
| |
Armand (16-04-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 16-04-05 12:10 |
|
TMGS500 wrote:
> Min gs500 vil gerne ha lidt mere lyd. Ved godt at der ikke er meget at
> tage af, men jeg har set et par stykker køre rundt og de lyder sgu
> godt ;)
Stakkels dig!
Du er totalt forblændet i din naturligt forekommende egenglæde over
GS'eren og kan overhovedet ikke gennemskue at det kun er mere larm uden
"sound" der kommer ud af den bette 500'er!
Lige netop "åbne" GS500'ere kan jeg i trafikken genkende med ryggen til
ud fra deres platte lyd :-|
Detteher er ikke for at være fordømmende, for jeg har også været dér;
men som gammelnok kan jeg idag genkende at det er den dumpe lyd af
større V2'ere som man med mellemrum oplever på gaden, at man desperat
higer efter uden at ville kunne opnå dén før man sidder på nakken af den
rigtige vare :-|
Salig Jørund opfandt begrebet "totaløkonomi" omkring tuning. Ordet
dækker at man aldrig(!) får penge brugt på tuning ind igen ved senere
salg af motorcyklen, hvilket man til gengæld vil gøre med den mer-pris
man istedet måtte hælde i en større (á mer-ydende) motorcykel.
Hvor meget er du ved at bruge af penge på udstødning nu? Og hvor gammel
er GS'eren (á værdi!)?
Med mindre den er sprit ny er den vel ikke meget over 35.000,- værd
hvortil f.eks. 5.000 for et udstødning alt incl.(!) svarer til 15% af
værdien, og dét er helt ude af proportioner IMHO - Især hvis man
betænker hvilken hjælp et sådant beløb altid vil være at have i lommen
når man står og trykker næsen flad mod butiksruden i forelskelse over en
SV650 og derfor burde hensættes som opsparing til næste modelskifte!
Kig indad og erkend at 500'eren kun er første skridt videre mod
drømmecyklen som kun skubbes længere ud i fremtiden jo flere penge man
bruger på pop og porno i mellemtiden :-|
--
Armand.
| |
Knud Dam (16-04-2005)
| Kommentar Fra : Knud Dam |
Dato : 16-04-05 13:12 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:co68e.112984$Vf.4179452@news000.worldonline.dk...
SNIP - en masse fornuftig gammelmandssnak
> Kig indad og erkend at 500'eren kun er første skridt videre mod
> drømmecyklen som kun skubbes længere ud i fremtiden jo flere penge man
> bruger på pop og porno i mellemtiden :-|
>
> --
> Armand.
Fuldstændig uenig !
Hvis man har lyst, skal man da lege med den model, man har, selvom der er
udgifter ved det, som aldrig kommer igen.
Alle ombygninger man går og laver, giver en fed tilfredsstillelse, som ikke
kan gøres op i penge.
; - )
KD
| |
Ukendt (16-04-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 16-04-05 13:17 |
|
> > Kig indad og erkend at 500'eren kun er første skridt videre mod
> > drømmecyklen som kun skubbes længere ud i fremtiden jo flere penge man
> > bruger på pop og porno i mellemtiden :-|
> >
> > --
> > Armand.
>
> Fuldstændig uenig !
>
> Hvis man har lyst, skal man da lege med den model, man har, selvom der er
> udgifter ved det, som aldrig kommer igen.
>
> Alle ombygninger man går og laver, giver en fed tilfredsstillelse, som
ikke
> kan gøres op i penge.
Her holder jeg godt nok med Knud..
Armand, man kan godt synes om noget selv om det ikke er det bedste i verden,
den cykel jeg bygger op nu, er da sikkert rent pengespild, men jeg nyder
processen, jeg lære af den og jeg hygger mig med at rode med mekanik, det er
jo lego princippet om igen..
Så jeg synes det er fedt at folk gider at ofre en masse penge på deres
GS500, det er det der gør både bil og mc kulturen så fed...
Mvh
Morten
| |
Armand (16-04-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 16-04-05 13:31 |
|
Knud Dam wrote:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:co68e.112984$Vf.4179452@news000.worldonline.dk...
>
> SNIP - en masse fornuftig gammelmandssnak
>
>
>>Kig indad og erkend at 500'eren kun er første skridt videre mod
>>drømmecyklen som kun skubbes længere ud i fremtiden jo flere penge man
>>bruger på pop og porno i mellemtiden :-|
>
> Fuldstændig uenig !
>
> Hvis man har lyst, skal man da lege med den model, man har, selvom der er
> udgifter ved det, som aldrig kommer igen.
Måske nok, men dette her ér gammelkog snak uden plads til for mange
indrømmelser. En af de få er dog at man skal gøre sine fejl selv,
hvorfor det også ofte er som at slå i en pude at komme med velmenende
råd overfor unge motorcyklister
> Alle ombygninger man går og laver, giver en fed tilfredsstillelse,
som > ikke kan gøres op i penge.
Men hvis man sætter sig i lotusstilling og kigger rigtigt dybt vil man
også kunne genkende nogle af disse som kun værende rene reflekser som
tilfredsstilles - Lidt som at slippe konen løs i en skoforretning eller
sønnen i en mobil-shop!
Jeg har i min tid som medlem af den lokale motorcykelklub, såvel som qua
kontakt med smedelærlingene omkring mig, oplevet mangt en fattig knægt
som skyldte både her og der fordi han nærmest havde forkøbt sig på sin
første motorcykel (og dét er jo nærmest en folkesport som jeg heller
ikke kan frasige mig), men alligevel kunne finde 5.000,- til en usselt
larmende udstødning, som i den sidste ende fik modellen til at yde ringere.
Hvis en sådan handlig i grunden kun foretages ud fra "so ein ding muss
ich auch haben"-refleks, som man gennem lidt gammelklog snak kan bringes
til at gennemskue, vil man, som jeg skrev, ende med at kunne have flere
penge til et derved tidligere modelskifte som vennnerne på deres
porno-500'ere vil misunde med lange blikke :-|
--
Armand.
(måske lidt for gammelnok)
| |
Knud Dam (16-04-2005)
| Kommentar Fra : Knud Dam |
Dato : 16-04-05 16:37 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:az78e.113002$Vf.4179682@news000.worldonline.dk...
> Knud Dam wrote:
>> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
>> news:co68e.112984$Vf.4179452@news000.worldonline.dk...
>>
>> SNIP - en masse fornuftig gammelmandssnak
>>
>>
>>>Kig indad og erkend at 500'eren kun er første skridt videre mod
>>>drømmecyklen som kun skubbes længere ud i fremtiden jo flere penge man
>>>bruger på pop og porno i mellemtiden :-|
>>
>> Fuldstændig uenig !
>>
>> Hvis man har lyst, skal man da lege med den model, man har, selvom der er
>> udgifter ved det, som aldrig kommer igen.
>
> Måske nok, men dette her ér gammelkog snak uden plads til for mange
> indrømmelser. En af de få er dog at man skal gøre sine fejl selv, hvorfor
> det også ofte er som at slå i en pude at komme med velmenende råd overfor
> unge motorcyklister
>
> > Alle ombygninger man går og laver, giver en fed tilfredsstillelse,
> som > ikke kan gøres op i penge.
>
> Men hvis man sætter sig i lotusstilling og kigger rigtigt dybt vil man
> også kunne genkende nogle af disse som kun værende rene reflekser som
> tilfredsstilles - Lidt som at slippe konen løs i en skoforretning eller
> sønnen i en mobil-shop!
>
> Jeg har i min tid som medlem af den lokale motorcykelklub, såvel som qua
> kontakt med smedelærlingene omkring mig, oplevet mangt en fattig knægt som
> skyldte både her og der fordi han nærmest havde forkøbt sig på sin første
> motorcykel (og dét er jo nærmest en folkesport som jeg heller ikke kan
> frasige mig), men alligevel kunne finde 5.000,- til en usselt larmende
> udstødning, som i den sidste ende fik modellen til at yde ringere.
> Hvis en sådan handlig i grunden kun foretages ud fra "so ein ding muss ich
> auch haben"-refleks, som man gennem lidt gammelklog snak kan bringes til
> at gennemskue, vil man, som jeg skrev, ende med at kunne have flere penge
> til et derved tidligere modelskifte som vennnerne på deres porno-500'ere
> vil misunde med lange blikke :-|
>
> --
> Armand.
> (måske lidt for gammelnok)
Jamen, rationelt set har du skam helt ret (igen) - det var bare ikke det,
jeg tænkte på !
Nu skinner solen, dagene bliver længere og alt bliver godt ...
; - )
KD Der lige har været over Hårby og Assens til Middelfart og via
Vissenbjerg og Tommerup hjem - for fuld skrue og med fed lyd i Arrows
potten.
| |
Michael K. S. (16-04-2005)
| Kommentar Fra : Michael K. S. |
Dato : 16-04-05 16:41 |
|
On Sat, 16 Apr 2005 17:37:11 +0200, "Knud Dam"
<danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk> wrote:
> Der lige har været over Hårby og Assens til Middelfart og via
>Vissenbjerg og Tommerup hjem - for fuld skrue og med fed lyd i Arrows
>potten.
Jah - du havde travlt kunne jeg se .
--
-Michael
| |
Knud Dam (16-04-2005)
| Kommentar Fra : Knud Dam |
Dato : 16-04-05 17:01 |
|
"Michael K. S." <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:ndc261d1gmobf9537k4icgqkbd9k1h3mo5@4ax.com...
>
> Jah - du havde travlt kunne jeg se .
>
> --
> -Michael
Var det dig på Honda 600 med tyske plader ?
KD
| |
Armand (16-04-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 16-04-05 17:20 |
|
Knud Dam wrote:
> "Michael K. S." <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> news:ndc261d1gmobf9537k4icgqkbd9k1h3mo5@4ax.com...
>
>>Jah - du havde travlt kunne jeg se .
>>
> Var det dig på Honda 600 med tyske plader ?
>
Har du nogensinde set Michael på noget over 500ccm og med danske plader?
--
Armand.
| |
Michael K. S. (16-04-2005)
| Kommentar Fra : Michael K. S. |
Dato : 16-04-05 18:57 |
|
On Sat, 16 Apr 2005 18:19:41 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:
>Har du nogensinde set Michael på noget over 500ccm og med danske plader?
Hov-hov, jeg kører skam tit på danske plader...eller er det pladder
.
--
-Michael
| |
Armand (16-04-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 16-04-05 19:25 |
|
Michael K. S. wrote:
> On Sat, 16 Apr 2005 18:19:41 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
> wrote:
>
>
>>Har du nogensinde set Michael på noget over 500ccm og med danske plader?
>
>
> Hov-hov, jeg kører skam tit på danske plader...eller er det pladder
Nårh nej - Dén mulighed havde jeg ikke taget in mente!
How come at du ikke kom forbi og viste dyret frem på vejen fra grænsen??
--
Armand.
| |
|
|