koss the plug..
Fra : Patrick Westergaard

Dato : 14-04-05 18:02

hej

jeg overvejer at købe sådan et par så jeg kan få lidt musik på de lange mc
ture

http://www.databutikken.com/dk/default.php?artId=KOSSPLUG

er der nogle som har erfaringer med disse til mc brug??

Patrick

Fra : Ronni Jensen

Dato : 14-04-05 18:23

> [...]
>
> http://www.databutikken.com/dk/default.php?artId=KOSSPLUG
>
> er der nogle som har erfaringer med disse til mc brug??

Desværre, men jeg har disse:

http://shorterlink.com/?1SLEVX

De er intet mindre end _geniale_ uanset om det er til MC eller almindelig
brug. Der er kanon bas i, og fordi de små "gummi-flapper" sidder ind i
øregangen (mærkes ikke) er der lidt undertryk hvorved de ikke falder ud
som mange andre, og heller ikke klemmer så ørerne bliver ømme.

De kan varmt anbefales!! Fona har dem til 249,- men det kan da godt være
de fås billigere andetsteds

--
Med venlig hilsen,

Ronni Jensen
Suzuki GSX 600 F
http://www.dfmc.dk/?id=649

Fra : Patrick Westergaard

Dato : 14-04-05 18:29

> [...]
> som mange andre, og heller ikke klemmer så ørerne bliver ømme.
>
> De kan varmt anbefales!! Fona har dem til 249,- men det kan da godt være

problemet er at jeg har ufatteligt meget vindstøj i min hjelm ved +100km/t
så jeg skal have nogle som også fungerer som lydisolator, har også kigget på
den her, nogle erfaringer med disse??

http://www.epinions.com/content_54799339140

Patrick

Fra : Ronni Jensen

Dato : 14-04-05 18:33

> [...]
> +100km/t så jeg skal have nogle som også fungerer som lydisolator, har
> også kigget på den her, nogle erfaringer med disse??

Af netop samme årsag anbefalede jeg de Sony der. Jeg synes de isolerer
glimrende ved netop at fylde ud i øregangen, hvilket gør at jeg (i hvert
fald hvis jeg har musik på) mere eller mindre slet ikke kan høre kværnen fx
ved motorvejskørsel. Plejer at have dem på når jeg fræser til Jylland -
hvilket sker 1-2 gange om mdr.

--
Med venlig hilsen,

Ronni Jensen
Suzuki GSX 600 F
http://www.dfmc.dk/?id=649

Fra : Patrick Westergaard

Dato : 14-04-05 18:44

"Ronni Jensen" <jackass@fail_udendette.dk> wrote in message

> [...]
> fx
> ved motorvejskørsel. Plejer at have dem på når jeg fræser til Jylland -

tvivler nu på de kan tage vindstøjen jeg har i min hjelm, har virkeligt en
crappy hjelm "driver mx" kan slet ik høre min cykel når jeg kører motorvej
pga vindstøjen hvilket også resulterer i hovedpine hvis jeg kører uden
ørepropper i længere tid på motorvej

mvh
Patrick

Fra : Anders Christensen

Dato : 14-04-05 19:28

Patrick Westergaard wrote:

> [...]
> crappy hjelm "driver mx" kan slet ik høre min cykel når jeg kører motorvej
> pga vindstøjen hvilket også resulterer i hovedpine hvis jeg kører uden

Overvejet at skifte din hjelm ud i så fald?

Fra : Patrick Westergaard

Dato : 14-04-05 19:48

"Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.dk> wrote in message

> Overvejet at skifte din hjelm ud i så fald?

jep sparer også sammen, vil købe en kvalitetshjelm denne gang

patrick

Fra : Ronni Jensen

Dato : 14-04-05 19:56

> [...]
> jeg kører motorvej pga vindstøjen hvilket også resulterer i hovedpine
> hvis jeg kører uden ørepropper i længere tid på motorvej

Silikone og en fugepistol?

--
Med venlig hilsen,

Ronni Jensen
Suzuki GSX 600 F
http://www.dfmc.dk/?id=649

Fra : Patrick Westergaard

Dato : 14-04-05 20:01

> Silikone og en fugepistol?
>
> --
> Med venlig hilsen,
>
> Ronni Jensen
> Suzuki GSX 600 F
> http://www.dfmc.dk/?id=649

jeg vil nok foretrække mindre permanente løsninger

mvh

Patrick

Fra : Jes Vestervang

Dato : 14-04-05 23:12

"Patrick Westergaard" <patrick@gyxi.dk> writes:

> [...]
> jeg kører motorvej pga vindstøjen hvilket også resulterer i
> hovedpine hvis jeg kører uden ørepropper i længere tid på motorvej

Det lyder ret alvorligt. Væn dig til at til at bruge ørepropper med
det samme, hvis du vil undgå varige høreskader. Jeg har indtryk at at
en del herinde har tinitus og andre høreskader, så risikoen er stor.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Patrick Westergaard

Dato : 15-04-05 06:22

"Jes Vestervang" <jes.vestervang@gmail.com> wrote in message

> [...]
> det samme, hvis du vil undgå varige høreskader. Jeg har indtryk at at
> en del herinde har tinitus og andre høreskader, så risikoen er stor.

jeg bruger skam også ørepropper når jeg kører motorvej

mvh

Patrick

Fra : Kim Hansen

Dato : 14-04-05 18:54

On Thu, 14 Apr 2005 19:01:41 +0200, "Patrick Westergaard"
<patrick@gyxi.dk> wrote:

> [...]
>
>http://www.databutikken.com/dk/default.php?artId=KOSSPLUG
>
>er der nogle som har erfaringer med disse til mc brug??

Jeg mener at Armand købte nogle, jeg kunne også godt
tænke mig at høre lidt om dem.
Hvis du bestiller må du da godt lige smide en mail,
så vil jeg måske også have et sæt med.
Det må det da blive lidt billigere af.

Kim

Fyn

M.V.H

Kim Hansen

Suzuki XF 650 Freewind
Suzuki DR 250 S

Ved reply slet "fjern" i Mailadressen.

Fra : Armand

Dato : 15-04-05 00:22

Kim Hansen wrote:

> Jeg mener at Armand købte nogle, jeg kunne også godt
> tænke mig at høre lidt om dem.

Jup!

Jeg købte dem og en MP3-spiller til mig selv i julegave.
Plug'erne kostede 170,-kr ind ad døren, købt ved
http://www.scottishsterling.com/

Jeg har endnu ikke hjelmtestet dem; men der har siddet i ørene på mig
hver dag på arbejde lige siden, og jeg har været meget glad for dem.
Lyden er fremragende og jeg har, i lang tid, ikke haft samme oplevelse
af min pladesamling som med min endog lave sampling-rate på MP3'eren og
Koss'ene.
Propperne formår at holde mine støjende omgivelser tilstrækkeligt ude,
uden at jeg har behov for at skulle skrue voldsomt op for volumen (pt.
får Leonard Cohen samt Queen's posthume "made in heaven" dog en ekstra
tand når de står for tur!)
OT: Min ikke-mærkevare MP3-spiller klarer ligeledes jobbet forrygende.
Batteriforbruget har været på 4 stk AAA (á 1,65 kr/stk ved Harald
Nyborg) pr. arbejdsuge.

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 16-04-05 11:42

Armand wrote:

> Jeg købte dem og en MP3-spiller til mig selv i julegave.
> Plug'erne kostede 170,-kr ind ad døren, købt ved
> http://www.scottishsterling.com/

Jeg kan se at de er på sitet til samme pris á 13£ (+3£ i forsendelse)
Hvis ikke man har mod på at byde med på Ebay (Item number: 5767951993)
Har forøvrigt lige fået en kundemeddlelse ind med "pre launch offer" på
nogle nye "sports-plugs" som lyder spændende; men jeg har et helvede med
at komme ind på pop-up sites (incl. T&S) så jeg må vel vente til de
ligger på produktlisten i almindelighed! De kunne ellers godt lyde som
noget fladt og fastsiddende, som kunne være velegnet til hjelmbrug :-/

> Jeg har endnu ikke hjelmtestet dem; men de har siddet i ørene på mig
> hver dag på arbejde lige siden, og jeg har været meget glad for dem.

Anders Majland huskede jeg som et tidligere fortaler for dem da jeg
besluttede at købe; men han har sidenhen, i forbindelse med mine
lovprisninger samt henvisning til hans oplevelser, nedtonet sin
ubetingede glæde. Så vidt jeg husker var det især omkring utilstrækkelig
dæmpning af omgivelsernes larm når han kørte på XT'eren (der ér også
mere end 80Db støj(*) at kæmpe med i en hjelm når man er udenfor bygrænsen)

(*):
En kammerat rodede med indbygnings-højttalere til hjelmen en vinter og
under en test af hans hjemmebyggede forstærker til brug sammen med
spillede højttalerne på bordet foran ham så højt at han i forskrækkelse
tabte hvad han havde i hænderne - Men alligevel droppede han projektet
efter forårets komme fordi at han alligevel ikke kunne spille så højt at
han kunne høre noget ordentligt ved motorvejskørsel

--
Armand.

Fra : Schlæger

Dato : 16-04-05 12:17

Armand wrote:

> [...]
> efter forårets komme fordi at han alligevel ikke kunne spille så højt at
> han kunne høre noget ordentligt ved motorvejskørsel

Her er så (igen) noget, som jeg IKKE forstår. Hvis vi er enige om, at
støjen i en hjelm kan være skadelig for hørelsen på længere sigt, hvad er
så ideen med at proppe noget ind i øret, som støjer ENDNU mere ??

Det virker da en anelse smådumt (eller nærmere skruphamrende tosset).

Mch Schlæger

Fra : Patrick Westergaard

Dato : 16-04-05 12:32

""Schlæger"" <gertschlagerFJERN@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> så ideen med at proppe noget ind i øret, som støjer ENDNU mere ??
>
> Det virker da en anelse smådumt (eller nærmere skruphamrende tosset).

hvis selve øreproppen tager vindstøjen så er der jo ingen problem, så kan
man bare indstille volumen som man vil

mvh

Patrick

Fra : Schlæger

Dato : 16-04-05 13:49

Patrick Westergaard wrote:

> ""Schlæger"" <gertschlagerFJERN@hotmail.com> wrote in message

> hvis selve øreproppen tager vindstøjen så er der jo ingen problem, så kan
> man bare indstille volumen som man vil

Det lyder fornuftigt, men jeg læste Armands ord som om hans kammerat
forsøgte at overdøve vindstøjen. Ved genlæsning kan jeg dog godt se, at
det handlede om indbygningshøjttalere til hjelmen og ikke "earplugins" (må
lære at læse indenad inden jeg reagerer)

Det næste må så være at få mobiltelefonen tilsluttet med stemmestyret
opkald, men her er problemet vel, at personen i den anden ende ikke kan
høre andet end susen og buldren fra vinden ....

Mch Schlæger

Fra : anders majland

Dato : 17-04-05 17:08

> [...]
> omgivelsernes larm når han kørte på XT'eren (der ér også mere end 80Db
> støj(*) at kæmpe med i en hjelm når man er udenfor bygrænsen)

Yep - De dæmper subjektivt halvt så meget som et par alm. ørepropper. Og det
finder jeg ikke tilstrækkeligt og bruger istedet ørepropper. Det sker dog
stadig at jeg kører uden ørepropper ved bykørsel men jeg overvejer stadig at
købe nogle støbte hos earcare i randers... Men det er en pæn pose penge for
at høre radio undervejs ...

Fra : Patrick Westergaard

Dato : 17-04-05 18:11

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:426289ff$0$79453$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> stadig at købe nogle støbte hos earcare i randers... Men det er en pæn
> pose penge for at høre radio undervejs ...

http://www.headwize.com/projects/cmoy4_prj.htm

den her modifikation er måske værd at kigge på.. jeg har ihvertfald bestilt
et par koss the plug og hvis de ikke dæmper den omgivende støj nok vil jeg
prøve at ændre dem som i guiden der

mvh

Patrick

Fra : Armand

Dato : 17-04-05 18:44

Patrick Westergaard wrote:
> [...]
> et par koss the plug og hvis de ikke dæmper den omgivende støj nok vil jeg

Hæ!
Ligesom jeg havde sendt mine tanker om samme mulighed afsted!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 17-04-05 18:34

anders majland wrote:

> [...]
> stadig at jeg kører uden ørepropper ved bykørsel men jeg overvejer stadig at
> købe nogle støbte hos earcare i randers...

Nu har jeg så haft mine et stykke tid i mellemtiden, og ved derfor
hvorledes de er bygget op. Jeg regner det ikke for umuligt at lave
(smelte?) et lignende hul i en decideret øreprop (a la Ear's gule) og
efterfølgende benytte dem istedet for de originale Koss' :-/
Det vil givetvis medføre lidt mere mas ved isætning i øret, men til
gengæld dæmpe bedre qua bedre udfyldning af øregangen :-/

Det varer dog nok noget inden jeg selv får gjort forsøget :-|

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 16-04-05 22:58

gertschlagerFJERN@hotmail.com (Schlæger) writes:

> Det næste må så være at få mobiltelefonen tilsluttet med
> stemmestyret opkald, men her er problemet vel, at personen i den
> anden ende ikke kan høre andet end susen og buldren fra vinden ....

Det problem findes ikke med de mikrofoner, der blot mærker
vibrationerne på/i hovedet, der frembringes når man taler. Inde ved
beredskabskorpset havde vi nogle øredimser med integreret mikrofon som
virkede fremragende i støjfyldte omgivelser.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Schlæger

Dato : 17-04-05 00:50

Jes Vestervang wrote:

> [...]
> beredskabskorpset havde vi nogle øredimser med integreret mikrofon som
> virkede fremragende i støjfyldte omgivelser.

Det er måske samme teknik der anvendes af visse BMW-kørere, som kendes på
deres hvide cykler og sikkerhedsfarvede kluns .......

Mch Schlæger

Fra : Jesper

Dato : 17-04-05 09:14

Patrick Westergaard wrote:

> [...]

> http://www.databutikken.com/dk/default.php?artId=KOSSPLUG

> er der nogle som har erfaringer med disse til mc brug??

Til min iPod har jeg nogle der inear
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore?productLearnMore=M9394
De er lidt peberede, men de er satenedme gode. De lukker al anden lyd ude.
Så når jeg ikke gider tale med konen hiver jeg bare iPoden frem med
inEar-propperne *G*

/
Jesper

Fra : Peter F. Poulsen

Dato : 17-04-05 17:19

Jesper wrote:

> [...]
> De er lidt peberede, men de er satenedme gode. De lukker al anden lyd
> ude. Så når jeg ikke gider tale med konen hiver jeg bare iPoden frem med

De ser nu også gode ud. Har i andre slet ingen problemer med at de ryger
ud når i tager hjelmen på?

Jeg har måttet opgive at bruge min mp3 afspiller på mc'en indtil videre,
men jeg har godt nok også kun forsøgt med det billige skrammel der
fulgte min mp3-man..

Mvh Peter, Odense

Fra : Jesper

Dato : 17-04-05 20:59

> De ser nu også gode ud. Har i andre slet ingen problemer med at de ryger
> ud når i tager hjelmen på?

Det problem kender jeg ikke til...

/
Jesper

Fra : Patrick Westergaard

Dato : 18-04-05 10:05

"Patrick Westergaard" <patrick@gyxi.dk> wrote in message
> [...]
>
> http://www.databutikken.com/dk/default.php?artId=KOSSPLUG
>
> er der nogle som har erfaringer med disse til mc brug??

så har jeg fået et par koss the plugs, de er godtnok besværlige at sætte i,
de har dog den ondeste bass, motorcykel tester dem senere

Fra : Troels Jensen

Dato : 22-04-05 13:23

"Patrick Westergaard" <patrick@gyxi.dk> skrev i en meddelelse

> så har jeg fået et par koss the plugs, de er godtnok besværlige at sætte
i,
> de har dog den ondeste bass, motorcykel tester dem senere

Noget nyt?

Troels
XJ600