Hvad skal jeg vælge?
Fra : Nicolai

Dato : 14-04-05 17:45

Hej med jer! Som 36 årig har jeg fået mod på cykel. Tog kortet som meget
ung, men kørte kun et par år. Ser efter billig solid cykel til kortere dagl.
transp., med lidt "krop", som f.eks Suzuki GSX 400F, Honda CBX 400 el.
lign., årgang 80-85, til max kr 20000. Hvad kunne være gode bud i dette
leje- og hvorfor? Hvad bør jeg evt. holde mig fra?
På forhånd tak!
Nic.

Fra : Hekto

Dato : 15-04-05 08:24

In article <425e9d8b$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
nic.pernille@fjerndetteemail.dk says...
> [...]
> lign., årgang 80-85, til max kr 20000. Hvad kunne være gode bud i dette
> leje- og hvorfor? Hvad bør jeg evt. holde mig fra?

Du finder nok ikke så mange 400cc, da udvalget er sparsomt i denne
klasse. Du skal nok op i cc, og op i pris, med mindre du er hooked på
lidt garage-tjeneste. Går du op på 600cc er der mere at vælge imellem;
men jeg tror det vil knibe med prisen.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650

Fra : Martin Sørensen

Dato : 15-04-05 08:40

> [...]
> kortere dagl. transp., med lidt "krop", som f.eks Suzuki GSX 400F,
> Honda CBX 400 el. lign., årgang 80-85, til max kr 20000. Hvad kunne

Hvad mener du med lidt "krop"? Er det at de ikke skal være for små rent
fysisk?
For så kan jeg også anbefale Yamaha XS400 Seca, som jeg selv kører på 4. år.
Den er rimeligt fornuftigt dimensioneret til os danskere, så selv dem med
lidt lange ben godt kan køre på den uden problemer. Et velholdt eksemplar
skulle ikke være så svært at finde, og så har du en stabil motorcykel til
under 20.000,-.

> Hvad bør jeg evt. holde mig fra?

Hvis modellerne har overlevet i over 20 år til idag, er de vel næsten alle
holdbare, så jeg kan ikke lige komme på nogle, som man skal holde sig fra.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Jesper

Dato : 15-04-05 11:06

Nicolai wrote:

> [...]
> lign., årgang 80-85, til max kr 20000. Hvad kunne være gode bud i dette
> leje- og hvorfor? Hvad bør jeg evt. holde mig fra?

Hvad med en Honda CB400N. Jeg har en stående som skal sættes i stand og så
bare sælges.
Du kan se hvordan den ser ud før istandsættelse her: dfmc.dk/470
Der bliver lavet og skiftet meget på den, og når den står færdig og synet
vil prisen være omkring 18.000,-, men så skulle den også være fejlfri..

/
Jesper

Fra : Martin Sørensen

Dato : 15-04-05 17:28

> Hvad med en Honda CB400N. Jeg har en stående som skal sættes i stand
> og så bare sælges.

Hvis han skal have en der ikke er for lille rent fysisk, så er CB400N nok et
dårligt valg. Jeg har prøvet at køre på sådan en, og den var alt for lille
til mig, selv om jeg kun er 175cm høj.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Jesper

Dato : 15-04-05 18:34

Martin Sørensen wrote:

> Hvis han skal have en der ikke er for lille rent fysisk, så er CB400N nok et
> dårligt valg. Jeg har prøvet at køre på sådan en, og den var alt for lille
> til mig, selv om jeg kun er 175cm høj.

Jeg er 178cm og når jeg sidder på den er hverken mine knæ eller hofte i
skarp vinkel, de er tæt på 90o. Den CBX550 jeg har kørt på var lavere, og
min kammerats GSX400 er mindre en en CB400N.
Men ok, hvis 150 af dine cm er dine ben, er der jo ikke noget at sige til
at den er alt for lille til dig
En CB400N er bestemt også til større mennesker...

Jesper

Fra : Martin Sørensen

Dato : 15-04-05 19:03

> [...]
> lavere, og min kammerats GSX400 er mindre en en CB400N.
> Men ok, hvis 150 af dine cm er dine ben, er der jo ikke noget at sige

Mine ben er ikke specielt lange, nærmest tværtimod.

> En CB400N er bestemt også til større mennesker...

Ok, ja jeg har nok bare vænnet mig til min egen XS400, som føles noget
større.
Under alle omstændigheder er det nok en god idé at prøve cyklen inden et
evt. køb.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Armand

Dato : 16-04-05 12:20

Martin Sørensen wrote:

> Hvis han skal have en der ikke er for lille rent fysisk, så er CB400N nok et
> dårligt valg. Jeg har prøvet at køre på sådan en, og den var alt for lille
> til mig, selv om jeg kun er 175cm høj.

Vi deler tilsyneladende højde, og jeg synes netop at CB400N virker noget
høj :-/
Selvfølgelig har jeg ingen reference imod Seca 400, men dét har du vel
heller ikke længere?

Hvis jeg skal byde ind med et pip til subj. så får man ikke meget for
20.000,- nu om dage og netoip 400-twin modellerne er nok der hvor
prisleje og behov kan dækkes bedst ind.
Til gengæld er der tilnærmelsesvis ingen afskrivning på brugte
motorcykler, og da slet ikke nede i det prisleje, så hvis peislejet
fastsættes efter ens vilje til at sætte penge i en bil der vil ruste vær
i løbet af føje år, kan man roligt doble beløbet op i tiltro til at en
endog meget stor del af købsprisen forbliver i værdi indenfor en
horisont der er mere vidtrækkende end hvad man kan forudse omkring ens
engagement som motorcyklist

--
Armand.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 16-04-05 12:57

> Vi deler tilsyneladende højde, og jeg synes netop at CB400N virker
> noget høj :-/

Sædehøjde?

> Selvfølgelig har jeg ingen reference imod Seca 400, men dét har du vel
> heller ikke længere?

Hvad mener du?

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Armand

Dato : 16-04-05 13:18

Martin Sørensen wrote:

> Sædehøjde?

At jég ikke har en Seca at sammenligne med her og nu, og du ikke har en
400N at gøre det samme med.
Som du selv skriver før dette indlæg, kán din opfattelse ligge i en
meget tidlig oplevelse af Honda'en hvorimod du med tiden har vænnet dig
til Seca'en :-/

--
Armand.
(der også tilslutter sig at det er om at komme rundt og prøvesidde så

Fra : Martin Sørensen

Dato : 16-04-05 13:24

> At jég ikke har en Seca at sammenligne med her og nu, og du ikke har
> en 400N at gøre det samme med.

Nå, nej ikke lige på stående fod.

> Som du selv skriver før dette indlæg, kán din opfattelse ligge i en
> meget tidlig oplevelse af Honda'en hvorimod du med tiden har vænnet
> dig til Seca'en :-/

Nu havde jeg kørt på Secaen i nogle år før jeg prøvede CB400N'eren første
gang, og jeg har da også prøvet den senere, bl.a. på en fællestur hvor vi
byttede motorcykler for en stund, så han også kunne prøve min Seca. Vi var
begge enige om at Secaen virkede fysisk større.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Armand

Dato : 16-04-05 17:21

Martin Sørensen wrote:

> [...]
> byttede motorcykler for en stund, så han også kunne prøve min Seca. Vi var
> begge enige om at Secaen virkede fysisk større.

I rest my case!

--
Armand.

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 15-04-05 16:02

"Nicolai" <nic.pernille@fjerndetteemail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lign., årgang 80-85, til max kr 20000. Hvad kunne være gode bud i dette
> leje- og hvorfor? Hvad bør jeg evt. holde mig fra?

Hej

Jeg stillede samme spørgsmål her i foråret (også nybegynder og tog kortet
for en del år siden), og blev anbefalet Xs400'eren Seca som også bliver
anbefalet til dit spørgsmål, den har nu trillet ca. 2500 km og jeg må sige
jeg er yderst tilfreds med den. Det er ikke nogen jetjager, men opfylder
fint mine behov med 25 km til job hverdag. Jeg er omkring 190, men
tilhørende mavse, og jeg syntes den passer rimeligt godt til korpusset, har
siddet på en CB450S, som jeg syntes virkede lidt mindre.
Jeg gav 12000 for en XS400 Seca fra 85, renoveret for ca. 1500 km siden og
den er ski.. flot Se evt.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=843

Mvh Stef
---
Mangler du en Gmail konto? Så skriv jeg har masser at dele ud af?!? Skriv
venligst direkte til min mail!

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 15-04-05 16:23

> http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=843
>
> Mvh Stef

Btw. hvis du bor i nærheden af Randers, er du velkommen til at få en tur.

Stef