Det er hvad han skrev til mig mht mit gsx400 projekt, men du kan godt bruge
fra stage II og frem:
Skrevet af Mads Lund:
"Stage I
køb en gs500 motor (ca 1000? for en hel cykel eller 4000 kr for den 6.000
km motor jeg har på lager)
køb et gs450 topstykke og en toppakning, så passer udstødningerne
Sæt ræserrør og karbs på og giv noget gas (husk tædings boksen fra gs500,
tændspolerne er ok)
Det giver ca 45 hk på baghjulet (ca 50-55 hk i motoren)
Stage II
samme som stage I men køb et sæt megacycle cams (268°) med ventilfjedre og
fræs 0,8-1,0 mm af cylindren (tag foringerne ud og fræs af bunden af alu
cylinderen (eller send den til mig så kan jeg få det fikset for 300kr).
Stemplerne skal have fræset ventillommerne 1 mm dybere (er ikke så svært
men kræver en fræser)
Så nærmer vi os 52-55 hk på baghjulet (60-65 hk i motoren), med 268°
knasterne mister vi lidt af momentet (læs alt moment
under 5.000 omdr,
men jeg skal lige love for at der er træk i toppen. Denne kombination
kører jeg med på ræseren. Det eneste lille problem er at gs500 tændingen
ikke har en tændingsbegrænser, og det har kostet mig en eksploderet motor
(så køb en omdrejningsbegrænser !!) for hvor en std motor mister pusten i
toppen og ikke kan tage omdr nok til at overrev. så vil 12,7mm ventil løft
og 268° åbning give omdrejninger til lortet falder fra hinanden.
Fra stage I til II har det given min ræser med sidevogn og 2 personer et
løft i topfart fra 145kmt til 160 kmt (i sand) på 400 m langside.
Og så har vi stage III (nu bliver det skægt)
Man kan få et 650 ccm cylinder+ stempel kit i usa (har ikke lige url)
stadig til 2 ventilet top. men det giver ca 65 hk på hjulet.
Så tager vi de nye 650 stempler og smider væk, og får TSS i uk til at
fræse 2 stempler der passer til en 4 v top. Gsx400 toppen har alt for små
ventiler, med et 1/2 GSX1100EF topstykke passer. Og så taler vi nok
nærmere 75 hk på hjulet."
Mvh
Morten