/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Tuning af en Suzuki GS 500 E
Fra : hoff


Dato : 12-04-05 13:47

Er der nogle der kender til tuning af Suzuki GS 500 E?



 
 
Ukendt (12-04-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-04-05 13:55

Jeps har fået et langt brev fra Mads lund, som har prøvet, poster det til
dig her senere

Mvh
Morten



hoff (12-04-2005)
Kommentar
Fra : hoff


Dato : 12-04-05 20:31


"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
news:425bc51a$0$79464$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeps har fået et langt brev fra Mads lund, som har prøvet, poster det til
> dig her senere
>
> Mvh
> Morten

Hej Morten

Tak - Det lyder godt



Ukendt (12-04-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-04-05 22:44

Det er hvad han skrev til mig mht mit gsx400 projekt, men du kan godt bruge
fra stage II og frem:

Skrevet af Mads Lund:

"Stage I
køb en gs500 motor (ca 1000? for en hel cykel eller 4000 kr for den 6.000
km motor jeg har på lager)
køb et gs450 topstykke og en toppakning, så passer udstødningerne
Sæt ræserrør og karbs på og giv noget gas (husk tædings boksen fra gs500,
tændspolerne er ok)
Det giver ca 45 hk på baghjulet (ca 50-55 hk i motoren)

Stage II
samme som stage I men køb et sæt megacycle cams (268°) med ventilfjedre og
fræs 0,8-1,0 mm af cylindren (tag foringerne ud og fræs af bunden af alu
cylinderen (eller send den til mig så kan jeg få det fikset for 300kr).
Stemplerne skal have fræset ventillommerne 1 mm dybere (er ikke så svært
men kræver en fræser)

Så nærmer vi os 52-55 hk på baghjulet (60-65 hk i motoren), med 268°
knasterne mister vi lidt af momentet (læs alt moment under 5.000 omdr,
men jeg skal lige love for at der er træk i toppen. Denne kombination
kører jeg med på ræseren. Det eneste lille problem er at gs500 tændingen
ikke har en tændingsbegrænser, og det har kostet mig en eksploderet motor
(så køb en omdrejningsbegrænser !!) for hvor en std motor mister pusten i
toppen og ikke kan tage omdr nok til at overrev. så vil 12,7mm ventil løft
og 268° åbning give omdrejninger til lortet falder fra hinanden.

Fra stage I til II har det given min ræser med sidevogn og 2 personer et
løft i topfart fra 145kmt til 160 kmt (i sand) på 400 m langside.

Og så har vi stage III (nu bliver det skægt)
Man kan få et 650 ccm cylinder+ stempel kit i usa (har ikke lige url)
stadig til 2 ventilet top. men det giver ca 65 hk på hjulet.
Så tager vi de nye 650 stempler og smider væk, og får TSS i uk til at
fræse 2 stempler der passer til en 4 v top. Gsx400 toppen har alt for små
ventiler, med et 1/2 GSX1100EF topstykke passer. Og så taler vi nok
nærmere 75 hk på hjulet."


Mvh
Morten



Christian Knudsen (18-04-2005)
Kommentar
Fra : Christian Knudsen


Dato : 18-04-05 20:39


"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
news:425c412c$0$79454$14726298@news.sunsite.dk...
> Det er hvad han skrev til mig mht mit gsx400 projekt, men du kan godt
> bruge
> fra stage II og frem:

[SNIP: uendeligt guru gejl om tuning af GS 500]

JAAAAA - GS 500 Power

mvmch
Christian



Jens Jacob Bager Jen~ (19-04-2005)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 19-04-05 06:45

> [SNIP: uendeligt guru gejl om tuning af GS 500]
>
> JAAAAA - GS 500 Power

Tag en spiller og køb den FZR 1000 jeg har på hånden i stedet. Den behøver
du ikke tune

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Polyteknisk MC Forening (PMC)



Christian Knudsen (19-04-2005)
Kommentar
Fra : Christian Knudsen


Dato : 19-04-05 19:44


"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:42649ae8$0$79455$14726298@news.sunsite.dk...
>> [SNIP: uendeligt guru gejl om tuning af GS 500]
>>
>> JAAAAA - GS 500 Power
>
> Tag en spiller og køb den FZR 1000 jeg har på hånden i stedet. Den behøver
> du ikke tune
>

Det er jo ikke det samme.... Og det ved du godt.
FZR 1000 er lidt meget for tung og lidt for gammeldags...

--
Mvmch
Christian Knudsen
'94 Yamaha FZR 600 R
'83 Suzuki GS 450 E
Formand for Polyteknisk Motorcykel Forening (PMC)



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408871
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste