anders majland wrote:
> Jeg har ikke før haft problemer med clips-samleled men jeg fik lidt koldsved
> ned af ryggen iaftes da ville skifte kæden. Jeg kunne ikke finde clipsledet
> ....
> Efter at have drejet kæden rundt et par gange måtte jeg til at se nærmere
> efter - og fandt da også ledet men uden clipsen ... Da jeg pressede det på
> skulle der da lidt kræfter til men jeg er imponeret over at det er blevet
> siddende ... Og nej jeg har ikke på noget tidspunkt checket at den var
> der....
> Jeg har kørt lige godt 20000km med den DID 520 VM - så det er jo godt i
> forhold til de 8000km det tog mig at ødelægge en RK520 XSO ... Men langt det
> meste er også kørt med en McCoi kædesmører. Den har dog være ude af drift et
> par gange da den Scotoiler Dual Injector jeg bruger til at lægge olien på
> med, ikke kan holde til trykket fra pumpen
> Sjovt nok er RK kæden noget mere slidt end DID kæden - men tandhjulene er
> væsenligt mere slidte denne gang....
> Den nye kæde er en DC-AFAM 520 MXO - fordi jeg har købt kittet for 450kr
> incl porto på ebay
> Det var et nitteled med - men jeg brugte alligevel et DID nitteled jeg havde
> liggende. På DID's er der et "hul" i enden således at den er nem at presse
> ud med DID's nitteværktøj. DC-nittledet har bare helt lige nitter.
> Hvordan nitter i et kædeled der ikke har den fordybning ?
Jeg kunne aldrig finde på at bruge et clipsled. til en mc med over 25 hk.
Det er simpelt hen ikke stærkt nok! Jeg skrev sammen med en fra
californien på et tidspunkt, der havde kørt med et clipsled på en Kantana
(GSX600F). han sprang clipsleddet efter ca 500 km, og kæden røg af og slog
hans læg muskel over!!!
Jeg har et kædenitte værktøj, hvis du vil have hjælp med at nitte kæden.
Chancen
Suzuki SV650S
MZ TS150