Kobling
Fra : Kenneth Østrup

Dato : 10-04-05 16:45

Hej NG,

Til dem som ikke ved det, har jeg en CB 400 Four fra 1975.

Når jeg kører over ~4.000 rpm er det som om at koblingen tager fat og
filer så småt, den kører fit under ~4.000 rpm.

Er der nogen som har nogen bud?

Jeg er ikke sikker på at det er koblingen, men det føles sådan.
Hvis jeg selv filer lidt på koblingen forøges effekten.

Jeg har lige stillet ventiler, koblingsfjedrene er skiftet for nylig
da jeg havde nogle sprit nye liggende, jeg så ingen grund til at skifte
pladerne da de efter mine målinger ikke havde tjent sin værnepligt endnu.

Kan det være på grund af gear/motor olien?
Jeg kører med 20W/50 mineralsk olie.

Kenneth Østrup - <http://blog.riskoger.net/>