Armand wrote:
> Og så var der lige det med sagligheden:
> Indtil motoren runder 7.500RPM vil drejningsmomentet stige mere og mere
> og tilsyneladende kan din kobling ikke holde til større moment end den
> lægger for dagen ved 4.000RPM!
>
> Årsagen?
>
> Lyder grangiveligt som et koblingskabel der er for stramt :-/
> Prøv at løsn. kablet så du kun lige kan koble ud, og se om det retter op
> på situationen :-/
>
> Det er også sandsynligt at koblings-mekanismen kræver en slutjustering
> efter at sagerne har været adskildt :-/
> Inde under det trekantede dæksel på højre motorside har den lille arm,
> som kablet trækker i, en justeringsmulighed á en pinolskrue med
> kontramøtrik i centrum af trækarmens aksel:
> - Løsn kobliongskablets justerings mulighed helt!
> - Løsn møtrikken!
> - Udskru pinolskruen til den er helt løs!
> - Skru derefter pinolskruen forsigtigt ind til der mærkes modstand!
> - Løsn endelig pinolskruen ½ omgang!
> - Spænd kontramøtrikken!
> - Justér kablet ind til at det ikke er stramt(=at koblingsgrebet har en
> anelse frigang!) under nogen styrstilling!
>
> Voila, probablement!?
Det lyder faktisk ekstremt sansynligt lige præcist det du siger med
koblingsarmen nede i motorskjoldet på højre side af motoren!
Jeg vil lige prøve det du foreslår i morgen! :)
>
> Hvis ikke, så er der sikkert mulighed for at du har fejl-samlet den
> lille kugle+rampe-mekanisme der ligger lige indenfor koblingsdækslet og
> som den lille trækarm er monteret på :-/
>
Jeg er ret sikker på at pladen med de 3 kugler i sidder korrekt, det
dobbelt tjekkede jeg før jeg spændte skjoldet.
Så det håber jeg ikke er problemet! :)
Tusind tak for din hjælp! :)
Jeg må indrømme, at jeg godt nok bliver imponeret hver gang du kommer
med forslag til hvad der kan være galt, du har virkelig styr på det!
--
Med venlig hilsen
Kenneth Østrup - <
http://blog.riskoger.net/>